Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 S + LPG] Smród benzyny z nawiewu

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Gwido33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 04 cze 2010, 07:11
Lokalizacja: Nowy Targ/Podhale
Kontakt:

[B3 1.8 S + LPG] Smród benzyny z nawiewu

Post autor: Gwido33 » 06 lip 2016, 07:12

Witam
Dawno tutaj nie byłem, więc wszystkich serdecznie ponownie witam.
Mam pewien niezrozumiały dla mnie (jak i dla mojego mechanika) problem i mam nadzieję, że wybrałem odpowiedni dział. Jeśli nie to bardzo proszę Admina o przekwalifikowanie :)
Niedawno byłem zmuszony zmienić reduktor gazu, gdyż stary, ośmioletni już dawał popalić.
Przy okazji mechanik "wsadził" mi łapska do i tak styranego mojego gaźnika :)
Trzeba było i dobrze zrobił, bo były na wężach przy nim przecieki i wywalało benzynę poza układ. Pierwsze podejście się skończyło delikatną wpadką, mianowicie przy przełączaniu z gazu na benzynę samochód przestawał reagować i po prostu stawał. W ogóle benzyny nie "łykał". Pojechałem więc na poprawkę i mój mechanik zadzwonił do "Pana Stasia", żeby przyszedł do regulacji gaźnika. Cóż, stówkę dodatkowo kosztowała mnie regulacja gaźnika, którą on spaprał, ale opłaciło się. Autko na benzynie chodzi jak złoto, trzyma obroty, nie falują, jak to było przedtem. Pojawił się jednak inny, dziwny problem:
- podczas postoju na włączonym silniku czy to na parkingu, czy w korku, czy na światłach - muszę wyłączać nawiew, bo tak "wali" z niego czystą benzyną, że robi się niedobrze. Jak jadę, to zapach jakby się spod maski przewiewa, bo swobodnie mogę korzystać z nawiewu i nic nie czuć, tak samo, kiedy wyłączę nawiew całkowicie. Podnosiłem maskę, czy nie ma gdzieś wycieku, mechanik sprawdzał - nic, nawet kropelki... Nie wiem, czy to wina gaźnika, ale faktem jest, że problem pojawił się po tych dwóch interwencjach, czyli wymianie reduktora i regulacji gaźnika.
Aha, ważna rzecz - facet jak mi robił z gaźnikiem przed jego regulacją przez "Pana Stasia" to mi mówił, że w środku w gaźniku wymieniał jakieś dwa oringi czy coś pod tą śrubką do regulacji gaźnika. Coś takiego mi mówił, ale laik ze mnie i nie wiem dokładnie. Tylko jak na zewnątrz nic nie wycieka, to czy na pewno to wina gaźnika? Jak nie to czego?
Czy macie Panowie jakieś pomysły, co by trzeba było najpierw sprawdzić? Może ktoś z Was miał podobny problem?
Pozdrawiam
Gwido33

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 lip 2016, 11:19

Jak czuć benzynę przy jeździe na gazie, to bym nie szukał przyczyny w samym gaźniku bo jest o niego odcinana. Musi gdzieś przy pompce, akumulatorze ciśnienia benzyny (ta puszka przy głowicy) albo zaworze odcinającym benzynę.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Gwido33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 04 cze 2010, 07:11
Lokalizacja: Nowy Targ/Podhale
Kontakt:

Post autor: Gwido33 » 06 lip 2016, 18:46

maciek889 pisze:Jak czuć benzynę przy jeździe na gazie, to bym nie szukał przyczyny w samym gaźniku bo jest o niego odcinana. Musi gdzieś przy pompce, akumulatorze ciśnienia benzyny (ta puszka przy głowicy) albo zaworze odcinającym benzynę.
Zawiozłem auto dzisiaj do mechanika i podpowiedziałem mu powyższe propozycje - nie wiem, czy w ogóle tam zajrzał. Wymienił jakieś dwa sparciałe wężyki od paliwa, opaski podociągał, bo podobno były luźne i stwierdził, że jak się nachyla nad filtrem powietrza, to strasznie jedzie z gaźnika.
Wracając do pomysłu z zaworem odcinającym benzynę, czy możliwe jest, że zawór nie odcina do końca tej benzyny i gromadzi się ona w gaźniku i nie jest spalana do końca? Wybaczcie, jeśli to głupie pytanie, ale ja na mechanice się nie bardzo znam...
Pozdrawiam
Gwido33

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 lip 2016, 19:12

Jakby nie odcinało paliwa od gaźnika to by było czuć z wydechu niespalone paliwo. Chyba że wydech masz dziurawy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Gwido33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 04 cze 2010, 07:11
Lokalizacja: Nowy Targ/Podhale
Kontakt:

Post autor: Gwido33 » 06 lip 2016, 19:21

maciek889 pisze:Jakby nie odcinało paliwa od gaźnika to by było czuć z wydechu niespalone paliwo. Chyba że wydech masz dziurawy.
Zaciaga dopiero jak właczę nawiew i stoję. Już nie wiem, jak to ogarnąć.
Pozdrawiam
Gwido33

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 lip 2016, 22:06

Możesz spróbować zakleić otwory w ścianie grodziowej nad akumulatorem to może nie będzie zaciągać tyle powietrza spod maski.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Gwido33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 04 cze 2010, 07:11
Lokalizacja: Nowy Targ/Podhale
Kontakt:

Post autor: Gwido33 » 07 lip 2016, 07:21

maciek889 pisze:Jakby nie odcinało paliwa od gaźnika to by było czuć z wydechu niespalone paliwo. Chyba że wydech masz dziurawy.
Wydech mam na pewno dziurawy. Nawet w miejscu mocowania wydechu do bloku silnika (nie wiem, czy tak się mówi) jest ukręcona śruba i jest tam na paście uszczelniającej, ale to robili w zeszłym roku, więc na pewno się rozszczelniło. Dodatkowo w tłumiku też jest dziura...
Pozdrawiam
Gwido33

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 07 lip 2016, 17:17

Gdyby ten silnik dostawał 2 paliwa na raz to na pewno by równo nie pracował. Może gdzieś pod autem masz jakąś nieszczelność na wężach. Obstawiał bym zwrotny. Poza tym sprawdź czy przypadkiem paliwo nie dostało się do oleju zdarza się że strzeli membrana pompy paliwa i paliwo leje się do bloku wtedy wszędzie z pod maski jedzie paliwem i bez różnicy czy auto chodzi na gazie czy benzynie bo pompa i tak cały czas chodzi. (to bardzo niebezpieczna sytuacja dla silnika łatwo go wtedy zatrzeć bo olej traci swoje właściwości).

Gwido33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 04 cze 2010, 07:11
Lokalizacja: Nowy Targ/Podhale
Kontakt:

Post autor: Gwido33 » 18 lip 2016, 20:54

Zauważyłem jeszcze jeden dziwny objaw - byc może on bardziej naprowadzi na problem.
Na obu paliwach samochód pracuje bardzo ładnie, ale... no cóż - jednak jest ale.
O ile na gazie na wolnych obrotach pracuje w okolicy 1000-1100 obrotów (tak ma mniej więcej ustawione), to jak przełączyłem się na benzynę, bo mi brakło gazu, to na wolnych obrotach pracuje w okolicach 1900-2000 (!). Dziwne, że wystarczy przełączyć na benzynę i obroty tak skaczą... (no i smrodek narazie nie zlokalizowany) zly_
Drugą dziwną rzeczą jest to, że pomimo, iz niedawno wymieniałem termostat, trochę dziwnie (do tej pory tak nie było) auto szybko łapie temperaturę. Nawet w deszczowy, stosunkowo chłodny jak na wakacje dzień kiedy jadę po mieście dość szybko temperatura wzrasta i włacza się wiatrak. No chyba, że wcześniej było nienormalnie a teraz jest ok :)
Pozdrawiam
Gwido33

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 lip 2016, 11:29

Gwido33 pisze:O ile na gazie na wolnych obrotach pracuje w okolicy 1000-1100 obrotów (tak ma mniej więcej ustawione), to jak przełączyłem się na benzynę, bo mi brakło gazu, to na wolnych obrotach pracuje w okolicach 1900-2000 (!). Dziwne, że wystarczy przełączyć na benzynę i obroty tak skaczą... (no i smrodek narazie nie zlokalizowany) zly_
Bo prawdopodobnie na benzynie masz lepiej ustawioną dawkę niż na gazie.
Na gazie pewnie ktoś zdławił dawkę gaz aby obroty spadły do tego 1000.
Silnik benzynowy to nie diesel, że obroty reguluje się dawką paliwa a powietrze w opór.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Gwido33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 04 cze 2010, 07:11
Lokalizacja: Nowy Targ/Podhale
Kontakt:

Post autor: Gwido33 » 19 lip 2016, 20:18

maciek889 pisze:
Gwido33 pisze:O ile na gazie na wolnych obrotach pracuje w okolicy 1000-1100 obrotów (tak ma mniej więcej ustawione), to jak przełączyłem się na benzynę, bo mi brakło gazu, to na wolnych obrotach pracuje w okolicach 1900-2000 (!). Dziwne, że wystarczy przełączyć na benzynę i obroty tak skaczą... (no i smrodek narazie nie zlokalizowany) zly_
Bo prawdopodobnie na benzynie masz lepiej ustawioną dawkę niż na gazie.
Na gazie pewnie ktoś zdławił dawkę gaz aby obroty spadły do tego 1000.
Silnik benzynowy to nie diesel, że obroty reguluje się dawką paliwa a powietrze w opór.
Czyli rozumiem, że najlepiej by było najpierw ustawić obroty tą śrubką przy przepustnicy na benzynie, a potem pojechać znowu na regulację gazu? A juz miałem nadzieję, że ta "anomalia" to przyczyna tej śmierdzącej benzyny... :( Jeszcze muszę uszczelnić rurę wydechową i zobaczymy
Pozdrawiam
Gwido33

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga