Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] SWAP 2.8 na coś innego

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
dziekan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 sty 2013, 00:10
Lokalizacja: LDZ

[B4 2.8 AAH] SWAP 2.8 na coś innego

Post autor: dziekan » 07 sie 2016, 07:47

Witam kolegów.
Dawno mnie tu nie było ze względu na sprzedaż mojej ostatniej audi. Nie usunąłem profilu, ponieważ wiedziałem, że wrócę do tego modelu. :)

Otóż jestem teraz posiadaczem Audi 90 Quattro B$ z silnikiem 2.8 w pełnej opcji. Kupiłem je od dziadka, który był jego właścicielem przez ostatnie 20 lat.
Niemożliwe??? A jednak, lecz nie stało się to w Polsce. Szkoda było żeby to auto wylądowało na złomie, dlatego je kupiłem z myślą o doprowadzeniu do porządku. O dziwo wszystko działa łącznie z klimą.

Silnik jest raczej w średniej kondycji. Ma 340000 przelotu, więc nic dziwnego.
Z uwagi na to, że remont jest niezbyt opłacalny padła decyzja na zmianę.

W grę wchodzi 2.7T, 3.6 FSI lub 2.8 od nowszego modelu. Dlaczego???

Nie mam ochoty na cięcie i spawanie mocowań i budy.

Potrzebuję konkretów odnośnie spasowania tych silników z oryginalną skrzynią, ponieważ nie mam czasu na metody prób i błędów. Dotatkowym problemem jest znacznie słabsza dostępność części za oceanem, gdzie teraz mieszkam.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Oczywiście proszę o pominięcie kwestii finansów........ Stać mnie na to. To jest auto zabawka. Na codzień jeżdżę czymś zupełnie innym.

Dobrze byłoby uratować taki fajny bolid przed złomowiskiem, ponieważ trudno dostać taki egzemplarz w PL, a w Calgary jestem chyba jedynym posiadaczem tego modelu. :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 sie 2016, 10:46

Ludzie wkładali 2.8 30V, pasuje na łapy tylko problem jest że kolektory wydechowe wchodzą na styk i chyba trzeba mieć takie od A6 C4 i jeszcze potrzeba klepnąć podłużnice aby było miejsce. Rozwiązanie to customowe kolektory.

2.7 biturbo też podejdzie widziałem jak człowiek robiący pierwszy swap w życiu wsadził takie do cabrio zamiast silnika 2.3 NG. Tylko jak turbo zostaną w oryginalnych miejscach to trzeba drążki kierownicze zamontować takie wygięte z Audi V8.

Jedynie te nowsze silniki wymagają aby zamontować sprzęgło od danego silnika bo tam jest osobny wieniec dla czujnika położenia wału.

Po V6kach także wchodzi łatwo i szybko V8.

dziekan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 sty 2013, 00:10
Lokalizacja: LDZ

Post autor: dziekan » 07 sie 2016, 16:57

Tak jak myślałem........

Z kolektorami wiedziałem, że będzie custom zarówno przy 2.8 30v, jak i 2.7t.

Bardzo pomogłeś mi w zawężeniu grona silników.

Co do V8 wiem, że trzeba przerabiać sanki i ogólnie robi się cholernie ciasno przy montażu tego motoru.
Z tego co pamiętam trzeba też kombinować z wiatrakami na chłodnicy i w ogóle, więc ten motyw sobie daruję. Chyba, że się mylę....

Jestem w stanie tutaj bezproblemowo znaleźć zarówno 2.7T, 2.8 30v oraz 4.2.
Jedyny problem to to, że wszystkie tu jeżdżą w automatach, dlatego tak zależy mi żeby bez problemu spasować to ze skrzynią, ponieważ inne sprzęgła musiałbym ściągać z Europy.

Rozbebeszałem już w cholerę tych samochodów, ale w życiu żadnego z automatem, więc pytanie czy w ogóle na koło zamachowe od tych silników z automatami da się zarzucić normalne sprzęgło od 2.8 czy też trzeba będzie szukać całego zestawu sprzęgło pluś zamach???

Da się tutaj znaleźc 2.8 30v w manualu szczególnie z passata B5, natomiast 2.7T już graniczy z cudem nie wspominając o 4.2....

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 sie 2016, 18:35

dziekan pisze:da się zarzucić normalne sprzęgło od 2.8 czy też trzeba będzie szukać całego zestawu sprzęgło pluś zamach???
Musisz sprzęgło+docisk+zamach bo automat ma tylko płytę z wieńcem rozrusznika, która nijak się ma do zwykłego sprzęgła http://olx.pl/oferta/wieniec-kolo-zamac ... 7QqtW.html i to się wywala przy konwersji. Trzeba z wału wyciągnąć taki kołnierz: https://audi80.pl/aah-roznica-na-kon ... t71661.htm

A sprzęgło do V8 to nawet w europie ciężki temat.
Sprzęgła do 2.8 30V też chociaż nie kup od silnika 12V bo nie ma wieńca dla czujnika i nie odpali samochód (chyba że dasz customowy wieniec z przodu).

[ Dodano: 2016-08-07, 18:35 ]
dziekan pisze:Co do V8 wiem, że trzeba przerabiać sanki
O tym nie słyszałem. Ktoś nawet oferował swapy z V6 na V8 za 1500zł robocizny.

dziekan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 sty 2013, 00:10
Lokalizacja: LDZ

Post autor: dziekan » 07 sie 2016, 20:30

Sytuacja ładnie klaruje......
Jeszcze jedno szybkie pytanie:
Czy zestaw sprzęgła od 2.8 30V podejdzie do 2.7T???
Pytam dlatego, że tak jak napisałem 2.7T w manualu to cud a od 2.8 30V jestem w stanie znaleźć.
Wiem że zamach od 2.7T ma o 1 śrubę więcej niż on mojego AAH więc ten motyw odpada.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 sie 2016, 23:52

Przejrzałem po internecie zdjęcia kół 2.7, 2.8 12V, 2.8 30V i wszystkie zamachy są na 8 śrub. Wiem że koła między 12V a 30V da się zamienić tylko 30V nie odpali na kole z 12V.

Spojrzałem po numerach i 2.8 ma inne koło niż 2.7 co nie znaczy, że nie będzie pasować: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A6/200 ... 9/3311828/

Może kup komplet nowego sprzęgła, może na miejscu znajdziesz jakieś dedykowane tuningowe (tylko te to już nie są dwumasy).

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=au ... l&_sacat=0

dziekan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 sty 2013, 00:10
Lokalizacja: LDZ

Post autor: dziekan » 10 sie 2016, 06:06

Dzięki wielkie za pomoc.

Trzeba będzie poszukać jakiejś sensownej A6 2.7T za rozsądne pieniądze do rozbebeszenia. :)

Ze strony mechanicznej wątpliwości chyba rozwiane, a od elektroniki mam tutaj ogarniętego gościa,

Jeśli chodzi o kolektory, pewnie zrobię custom.
Została jeszcze kwestia pompy paliwa, którą wydaje mi się, że trzeba będzie zaadoptować z A6. Ciekawe czy wkład podejdzie, czy będzie rzeźba, ale to akurat nic trudnego.

Zebym nie był gołosłowny podrzucę fotki audi jak znajdę chwilę. Z zewnątrz nie ma co podziwiać, bo lakier do roboty ale środek mi się podoba (jasna skóra).
Tutaj to bezwartościowy złom ale w PL pewnie w takiej opcji miałaby wartość.

Dzięki jeszcze raz.....
Jeśli będę miał jeszcze jakieś pytania, z pewnością napiszę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl