[ALL] Poszerzanie felg stalowych
Koledzy doradźcie w teorii. Bo mam ładne stalówki na zimę. Akurat się zima kończy i chcę je poszerzyć o jakieś nie wiem 10 cm żeby wystawały lekko, ale nie wiem czy moje opony czyli 185/60 R14 nadają się do tego. Nie ma za dużego profilu :?: i czy bedzie widoczny tego efekt :?: Jeśli nie to co polecacie ?? :?: Bo z praktyczego punktu widzenia już bym mógł mieć zrobione ale na ślepo nie ma co robić
Jeśli do B4 to polecam kupić 15" stalówki 6,5" i zrobić z nich 9,5" przód i 10" na tył a będziesz miał konkretną, niepowtarzalną felgę dobrą nawet na zloty.
Jeśli masz B3 to też lepiej 15" poszerzyć, ale już nie tak extremalnie, bo na forum jest osoba mająca 9" przód i tył i z tyłu mocny negatyw, a i tak wystaje cal poza obrys. Więc do B3 polecam na 8,5" czyli o dwa cale poszerzyć te 15".
14" to strata czasu i ciężko zrobić w naszych polskich stronach taką wielką glebę by to wyglądało.
Jeśli masz B3 to też lepiej 15" poszerzyć, ale już nie tak extremalnie, bo na forum jest osoba mająca 9" przód i tył i z tyłu mocny negatyw, a i tak wystaje cal poza obrys. Więc do B3 polecam na 8,5" czyli o dwa cale poszerzyć te 15".
14" to strata czasu i ciężko zrobić w naszych polskich stronach taką wielką glebę by to wyglądało.
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mabrothrax, przecież to customowa robota. Jak zamówisz - tak Ci zrobią.
Jednak chyba każdy preferuje dodanie rantu zewnętrznego i dospawują jedynie to co widać gołym okiem.
Ale skoro nie ma opcji zwiększania ET, a jest trochę miejsca wewnątrz błotnika, to nie widzę problemu, by poszerzyć ją jeszcze wgłąb. Aczkolwiek nie widziałem takiego tworu.
Felgi 3 częściowe dają sposobność regulacji szerokości bębna, rantu i osadzenia rotora. Przy poszerzaniu stalówki najczęściej praca polega na poszerzeniu rantu zewnętrznego, tak jak np. w RH ZW1, z tym, że nie ma opcji odkręcenia śrubek
Jednak chyba każdy preferuje dodanie rantu zewnętrznego i dospawują jedynie to co widać gołym okiem.
Ale skoro nie ma opcji zwiększania ET, a jest trochę miejsca wewnątrz błotnika, to nie widzę problemu, by poszerzyć ją jeszcze wgłąb. Aczkolwiek nie widziałem takiego tworu.
Felgi 3 częściowe dają sposobność regulacji szerokości bębna, rantu i osadzenia rotora. Przy poszerzaniu stalówki najczęściej praca polega na poszerzeniu rantu zewnętrznego, tak jak np. w RH ZW1, z tym, że nie ma opcji odkręcenia śrubek
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mabrothrax, 16" czy 17"?
Przykręć samą felgę do piasty, zaopatrz się w 1,5 metrowy odcinek tektury i otocz nim felgę. Tekturę zsuwaj coraz głębiej do wnętrza błotnika, aż napotkasz opór. Cofnij troszkę (np 5mm) i rozejrzyj się, czy z oponą też ta dodatkowa szerokość z tekturą zmieściłaby się w nadkolu. Jeśli tak, to zmierz ile wystaje tektura poza rant felgi i masz zmierzoną szerokość, którą możesz dospawać wewnątrz felgi.
Zewnętrzne wymiary możesz przygotować w taki sam sposób.
Pamiętaj by oba pomiary robić na podlewarowanych wahaczu/belce, tak by środek felgi bym mniej więcej w tym samym miejscu jak po postawieniu auta na kołach.
TO wszystko, have fun i czekam na fotki!
Przykręć samą felgę do piasty, zaopatrz się w 1,5 metrowy odcinek tektury i otocz nim felgę. Tekturę zsuwaj coraz głębiej do wnętrza błotnika, aż napotkasz opór. Cofnij troszkę (np 5mm) i rozejrzyj się, czy z oponą też ta dodatkowa szerokość z tekturą zmieściłaby się w nadkolu. Jeśli tak, to zmierz ile wystaje tektura poza rant felgi i masz zmierzoną szerokość, którą możesz dospawać wewnątrz felgi.
Zewnętrzne wymiary możesz przygotować w taki sam sposób.
Pamiętaj by oba pomiary robić na podlewarowanych wahaczu/belce, tak by środek felgi bym mniej więcej w tym samym miejscu jak po postawieniu auta na kołach.
TO wszystko, have fun i czekam na fotki!
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: