Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] automat - nie kręci po stacyjce

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

[B4 2.3 NG] automat - nie kręci po stacyjce

Post autor: Horte » 29 mar 2020, 09:03

Mam problem z uruchomieniem audi 2.3 z automatem.
Można uruchomić je bezpośrednio podając plus na rozrusznika ale ze stacyjki , to już lipa.
Podawałem na odłączony kabel sterowniczy ( impulsujący) od rozrusznika plus i próbowałem namierzyć gdzie on idzie. Sprawdzałem czy napięcie dociera do podstawy jakiegoś przekaźnika w skrzynce ( podszybie) ale bez efektu.
Czynktoś z Was wie może gdzie ten kabelek od rozrusznika śmiga? Naczytałem się rówież optymiści, że gdzieś powinien być przekaźnik ( wersja automat) ale również nie potrafię go namierzyć.
Ze stacyjki impuls po przekręceniu w pozycję „start” wychodzi. Przekaźnik w skrzynce bezpieczników w podszybiu klepie.

Pomóżcie proszę „żółtodziobowi”.

Pracy w audi jest sporo a bez odpalającego ze stacyjki silnika to kiepsko.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2020, 09:15 przez Horte, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 mar 2020, 09:17

Horte, miło nam że do nas dołączyłeś i się przedstawiłeś ale pamiętaj o poprawnym nazywaniu tematów[tag], poprawiłem za Ciebie tym razem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 29 mar 2020, 09:24

Bardzo dziękuję. Faktycznie mój błąd.
Jak człowieka przypyli i szybo chce przystąpić do działania, to o regulaminie zapomina 😁

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 mar 2020, 09:47

A co do twojego problemu to czy czasem jakiegoś tam ocięcia antykradzieżowego nie masz?

to CI powinno pomóc https://audi80.pl/topics101/b3-16-p ... t96911.htm
WRC is for boys.
Group B was for men.

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 29 mar 2020, 09:51

Wydaje mi się, że jest tylko odcięcie pompy paliwa.
Aha..
Czytałem, że w automacie jest jakiś dodatkowy przekaźnik. Fajnie byłoby wiedzieć który to lub jak realizowany jest zapłon.
Mogę jeszcze kombinować z nową instalacją ale musiałbym wiedzieć gdzie idą sygnały z lewarka zmiany biegów z pozycji P i N.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 mar 2020, 09:55

Horte pisze:Czytałem, że w automacie jest jakiś dodatkowy przekaźnik. Fajnie byłoby wiedzieć który to lub jak realizowany jest zapłon.
a no być może , musisz więc poczekać na któregoś z kolegów co ma dostęp do dokładnych schematów to może podzieli się tą informacją.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 29 mar 2020, 10:00

Bardzo liczę na pomoc.
Tak jak pisałem, bez problemu mogę nowy przekaźnik zainstalować, tyle że fajnie byłoby mieć wszystko tak jak być powinno, czyli zapalanie w pozycji P i N.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 mar 2020, 22:23

Chyba z ery B4 przekaźnik znajduje się w jakimś module pod nogami kierowcy.
Tutaj na schemacie możesz zobaczyć jakie kable do niego dochodzą: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig52.pdf (chociaż nie wiem czy nie ma błędów na tym schemacie bo załącznie świateł cofania jakoś dziwnie popodłączane.

Możesz połączyć na próbę kable czerwono/czarny (pin 2) i czarny (8) i jak odpali to kable masz dobre. Dalej można sprawdzić czy po rozebraniu modułu i zwarciu styków przekaźnika palcem pojawia się przejście. Bo jeśli będzie dobrze łączyć to może być problem z którymś sygnałem (piny 6, 4, 1), który uruchamia ten przekaźnik.

Horte pisze:Przekaźnik w skrzynce bezpieczników w podszybiu klepie.
To przekaźnik odciążający najpewniej, bo przekaźnik od rozrusznika jak są warunki rozruchu to jest cały czas zwarty.

Jeszcze w starszych modelach za odcinanie rozrusznika odpowiadał przekaźnik 8 w skrzynce na podszybiu: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3a5c01e1ca7a75b
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 30 mar 2020, 09:57

Czy wiesz jaki numer ma ten przekaźnik nad nogami kierowcy?

[ Dodano: 2020-03-30, 09:57 ]
Czy w tym miejscu gdzie czerwona naklejka dla silnika z automatyczna skrzynią powinien być zainstalowany przekaźnik?
Pytam bo nie wiem co oznacza GOE/GOH.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 mar 2020, 16:39

Horte pisze:Czy wiesz jaki numer ma ten przekaźnik nad nogami kierowcy?
Nie i jakoś nie mogę znaleźć.
Horte pisze:co oznacza GOE/GOH.
Może oznaczenie skrzyni biegów.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 31 mar 2020, 16:48

Już i tak zaczynam kombinować z nową instalacją do rozruchu. Wszystko już nawet mam w głowie poukładane, co i jak tylko nieszczęsny sygnał ze skrzyni (pozycja P i N) mnie męczy.
Jak to zrealizować?
Lewarek ma linkę która idzie do stacyjki ale to mi w tym temacie nie pomoże.
Macie jakieś pomysły w sprawie sygnału z P i N lewarka?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 mar 2020, 17:52

Horte pisze:Czy wiesz jaki numer ma ten przekaźnik nad nogami kierowcy?
Powinno 175

[ Dodano: 2020-03-31, 17:52 ]
Horte pisze:Czy w tym miejscu gdzie czerwona naklejka dla silnika z automatyczna skrzynią powinien być zainstalowany przekaźnik?
Nie bo jest w innym jescu... Dlatego naklejka ze jest zmiana

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 31 mar 2020, 20:47

To coś nie pasuje u mnie, bo przekaźnik z tym numerem nie ma.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 mar 2020, 21:38

Ale masz 297 i 201 o widze klima jest??

Przekaznik 201 to jest ten ze schematu co maciek podał

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 01 kwie 2020, 00:06

Dzięki za podpowiedź z przekaźnikiem. Skieruję tam swój wzrok.

Tak czy inaczej nurtuje mnie jak jest realizowana blokada odpalenia na biegu. No chyba że w audi takich cudów nie ma i np. jest mozliwość odpalenia na wszystkich pozycjach automatu ale tylko po naciśnięciu hamulca.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga