Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 03 mar 2010, 20:18

dwu i troche a ma to jakis wpływ bo podczas odpalania na zumnym odpala normalnie obr skocza do jakies 1400 spadna jak by mial zgasnac podija do 1300 i wyrównuje do okolo 1200 na rozgrzanym jest inaczej odpala podskocza i wyronuje,,,
wymień niebieski czujnik, powinno pomóc

a to że się ruszają to nie jest przyczyna złych wskazań na cyferblacie. on jest docisniety zapinką do oringu gumowego, mały luz zawsze tam będzie, inaczej byś go nie wcisnął tam ;-)

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 mar 2010, 20:32

Skoro skaczą obroty przy odpalaniu to sprawdź też poprawność ustawienia zapłonu.Ja obstawiam zapłon. ;-)Z tą rezystancją zależy w jakiej temp. mierzyłeś, jeśli ma być między 2000-3000ohm w temp pokojowej a nie np. przy minus 10st. bo im mniejsza temp tym większa rezystancja taki to rodzaj czujnika.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 03 mar 2010, 22:24

lenio21 nie rusza sie w oringu bo jest wsadzony dodatkowo na silikon rusza sie ta czesc co sie podłacza wtyczke...

[ Dodano: 2010-03-04, 09:54 ]
a jak ma ten czujnik miec 2-3 kohm na zimnym to w celu sprawdzenia reakcji czujnik odłączyc a podłaczyc opornik 2.5 kohm i sprawdzic reakcje oczywiscie jak bedzie odpalac na zimnym

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Re: [80 B4 ABK]czujnik temperatury

Post autor: czester-11 » 06 mar 2010, 11:56

helmut87 pisze:
na pierwszym górnym zdjęciu są dwa czujniki od sterowania gaźnikiem a drugi od zegara temperatury silnika w kokpicie.
na tym dolnym zdjęciu jest czujnik od temperatury chłodziwa w chłodnicy i wentylatora.
sam je ostatnio zmieniałem i jeżeli będziesz zmieniał te dwa na króćcu to uważaj żeby Ci się nie przekręcił i gwint nie został w środku bo cholernie trudno o ten aluminiowy króciec a nowy z niemiec to koszt około 200 złotych. sam szukałem w używkach i ciężko było.

Kolego , te dwa czujniki na pierwszym zdjeciu sa zamontowane jak widac w plastikowym kruccu . Koszt krucca nowy 30 zl, czujniki sa wciskane a nie wkrecane.

[ Dodano: 2010-03-06, 11:58 ]
_DJ_3 pisze:nie rusza sie w oringu bo jest wsadzony dodatkowo na silikon rusza sie ta czesc co sie podłacza wtyczke...



A dobrze go wcisneles bo trzeba troche sily użyć, jezeli nie cieknie ci przez czujnik plyn to wszystko jest ok, troche bedzie chodzil jezeli juz oring bedzie wyrobiony,

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 06 mar 2010, 19:38

a tak wogole to w jakiej temperaturze ten niebieski czujnik powinien miec 2-3kohm w temp otoczenia 15 moze 5 st c, czy 0 st c czy jak -5 albo -20 st c to te 2-3kohm...

a kruciec kosztuje 10zeta ja tyle placiłem ale bez uszcelki...

rafalmol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:20

Post autor: rafalmol » 24 mar 2010, 22:44

Witam jestem nowy i pierwszy raz mam Audi.
Mam mały problem mianowicie ( pewnie chodzi o czujnik temperatury ) jak silnik sie zagrzeje ( nie ma problemów z obrotami silnika ) ale jak temp.silnika jest 90 stopni ( ale to nie zawsze sie dzieje ) spadaja obroty i gasnie , daje mu full gazu na obroty 4tysie i czasami zalapie i jade dalej.A czasami jest tak ze pare razy mi zgasnie w trakcie jazdy , staje na poboczu pół godziny odczekac musze odpalam i jade ( czasami nie musze czekac pare razy zakrece zaskoczy i jade ) . Mysle ze jakis czujnik sie zagrzeje i rozłacza.( wymieniłem kabel od cewki ,całą kopułkę z kablami do świec i świece ) Prosze o odpowiedz

Awatar użytkownika
Biegal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 10 maja 2009, 12:34
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Biegal » 25 mar 2010, 09:36

Jeżeli miałby to być czujnik temperatury, to niebieski, umiejscowiony na króćcu z prawej strony pokrywy zaworów, patrząc od przodu auta. Koszt o ile dobrze pamiętam około 40-50zł płaciłem.

Natomiast objawy, przypominają mi mniej więcej to co się działo z moim autkiem jak padła cewka.

Osobiście zacząłbym od wymiany czujnika.

Pozdrawiam!

rafalmol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:20

Post autor: rafalmol » 01 kwie 2010, 20:16

Do dzisiaj bylo oki. I znów mi zgasl nie jeden raz.Myślałem ze to pompka paliwowa hmmm wymieniłem koszt 150zl i dupa dalej gasnie .Po świetach wymienie cewke zobaczymy czy zadziała.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 02 kwie 2010, 09:05

A czujnik juz wymieniałes ?

rafalmol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:20

Post autor: rafalmol » 05 kwie 2010, 23:02

Czujnik jeszcze nie ale jutro to zrobie. Kolega mnie namówil na cewke z rozbitka kupilem 130zl wymienilem i doslownie przez dwa dni jazda super ( nie gasł ) a dzisiaj jak na złość nie dojechałem do rodzinki na swieta SZLAG by to .Zobacze na ten czujnik ale na pewno on tak aż powoduje ze auto gasnie ? jak by odcinalo prądy.
A jak sie przysłucham i wpatrze w silnik to za uważam lekkie takie jak by od czsu do czasu zatrzesienie ,nierówną prace, i nie wiem czy juz mam schize ale jak wąłczam swiatła to dziwnie silnik zmula.
Pisze te wszystkie objawy które widze może yo coś da .

Mam z tego tytułu ( że wymieniałem ) cewke do sprzedania a bardzo ciezko ja dostac noawa kosztuje od 370-440 zl.Sprzedam za 150 juz z wysyłką.

Awatar użytkownika
Biegal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 10 maja 2009, 12:34
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Biegal » 05 kwie 2010, 23:48

rafalmol pisze:Zobacze na ten czujnik ale na pewno on tak aż powoduje ze auto gasnie ? jak by odcinalo prądy.
U mnie jak padł, to jak się autko troche rozgrzało, zaczynały wariować obroty, a po chwili gasł i przez parę minut nie odpalał. Nieraz udało się "przetrwać" pracując gazem.

rafalmol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:20

Post autor: rafalmol » 17 kwie 2010, 08:25

Już naprawione .!!! Był padniety czujnik Halla w aparacie zapłonowym,Cena 160zł czujnika .

<ok>

NoFlyPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 19 gru 2009, 15:48
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: NoFlyPL » 18 cze 2010, 19:19

Dobry Wszystkim a ja mam taki zas problem ze nie chce mi sie wlaczac wentylatora gdy przegracza 90 stopni i tak mi sie wydaje ze wogole mi termostat nie otwiera <mysli> macie jakies pomysly panowanie :PPP

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 18 cze 2010, 20:22


Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 19 cze 2010, 00:34

sprawdź ręką gołą czy termostat działa ;-) złap wąż górny i dolny i będziesz mądrzejszy :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl