Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 ABT] duzy wzrost obrotow biegu jalowego

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
WujekA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 15 paź 2007, 08:59

[Audi B4 ABT] duzy wzrost obrotow biegu jalowego

Post autor: WujekA » 15 paź 2007, 09:54

Witam,
Auto jak w tytule, instalacja gazowa 2 generacji, Lovato +autronic 700, na ktorej przejechalem bezproblemowo 50000km. Splanie gazu w normie - srednio okolo 11,5-12,5/ 100km.
Problem zaczal sie dwa dni temu , a mianowicie auto bylo juz rozgrzane i stojac na swiatlach najpierw nieznacznie a potem gwaltownie wzrosly mi obroty do 3000. Nacisniecie gazu nie zawsze pomoglo, czasem spadly (choc i tak byly troche za wysokie) a czasem wzrosly jeszcze bardziej - az do 5000 obr !!! Obciazanie silnika nie pomaga - auto jedzie jak z wlaczonym tempomatem, bez dotykania pedalu gazu :). Czasami pomaga wylaczenie i wlaczenie silnika - ale tez nie zawsze. Jaja dzieja sie zawsze na rozgrzanym silniku, po przerzuceniu na benzyna problem jest nadal z tym, ze wyglada to troche inaczej - obroty nie stoja podwyzszone tylko "faluja" a auto w czasie jazdy kuleje. Gdy wszystko jest ok to jest ok zarowno na benz jak i lpg.

Zastanawiam sie nad wymiana silnika krokowego nastawnika przpustnicy - moze macie jakies sugestie?

[ Dodano: 2007-10-15, 10:25 ]
jeszczo jedno - czy w wypadku zakupu warto kupic boscha czy zamienniki sprawuja sie wystarczajaco dobrze? roznica w cenie jest dwukrotna

[ Dodano: 2007-10-15, 10:51 ]
BTW - jaka jest procedura sprawdzenia silnika krokowego? Mam silniczek 6 - pinowy Bosch 0 132 008 601. wyczytalem, ze rezystancja na skrajnych pinach 1-6 powinna wynosic 3 - 200 ohm. Jak przeprowadzic prawidlowo taki pomiar? Nie chce wywalic pare stowek na krokowy bez uprzedniego sprawdzenia :-/

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 paź 2007, 11:13

Wiele wskazuje jednak na nastawnik przepustnicy. Jednak zanim go zmienisz sprawdź czy nie masz pękniętej podstawy wtrysku (lewe powietrze) oraz zdiagnozuj autko VAG-iem, bo może się okazać, że masz też TPS do wymiany.
Moim zdaniem jeśli kupować nowy, to tylko oryginał.

WujekA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 15 paź 2007, 08:59

Post autor: WujekA » 16 paź 2007, 08:01

Na razie zdjalem wtyczki z tps i krokowego, potraktowalem kontakt sprayem, od dolu filtra powietrza spadl rowniez wezyk podcisnieniowy, wlozylem go na miejsce. Przeczyscilem takze przekladnie nastawnika przepustnicy. Po tych zabiegach wszystko wrocilo do normy, wczoraj jak wracalem z roboty i dzisiaj jak jechalem do roboty wszystko smigalo jak ta lala :-) Czyli na razie obylo sie bez kosztow - zobaczymy czy w dluzszym okresie czasu historia sie nie powtorzy.

Awatar użytkownika
zjawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 05 lut 2007, 11:58
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: zjawa » 16 paź 2007, 17:19

Ja mam takie same objawy jak WujekA tylko silnik ABK
Dzieje się to tylko jak silnik bardzo się zagrzeje! Mogę przejechać z 50km i chodzi dobrze, ale jak postoje chwile w korku to zaczyna świrować! :-/
Na lpg obroty same rosną do 5 tys a jak przełączę na Pb to auto przerywa i w ogóle nie chce wchodzić na obroty.
Sprawdziłem dziś wszystkie węże od dolotu i wg mnie są szczelne a podejrzewałem lewe powietrze..
Macie jakieś pomysły co to może być?
komentuj >moje AUDI<
komentuj >moje BMW<

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga