[B4 ABK 2.0E]Kilka pytań, niestety w tytule nie zmieszczę
[B4 ABK 2.0E]Kilka pytań, niestety w tytule nie zmieszczę
Witam, z góry przepraszam za nazwę tematu, ale nie chcę zakładać kilku odrębnych, a mało miejsca jest w tytule. Jeżeli są zastrzeżenia to proszę mnie naprowadzić na właściwy tor.
1) W tym momencie w aucie jest akumulator 60Ah, 560A. Czy akumulator 55Ah, 460A będzie też pasował ? Od razu mówię, że po prostu mamy drugi akumulator i ojciec mi suszy głowę, że mam się dowiedzieć, bo tak.
2) Nie wiem jak to dobrze wytłumaczyć, ale spróbuję. Z tego co mi ojciec przekazał, to znajomemu od którego auto jest kupione próbowali ukraść prawy reflektor. Niby kopnęli czy coś, auto podobno zaczęło ryczeć(nie wiem o co z tym biega, auto raczej alarmu nie ma bo żadnego pilota nie ma, a na kluczyku tylko latareczka). Oczywiście od taty nic się nie dowiem bo dogadać się z nim jest trudniej niż ze ścianą. On nic nigdy nie wie. Wracając do tematu, ten znajomy rzekomo wyciągnął bezpiecznik termiczny(443 937 105C) i przestało. Nie działa też centralny zamek, a oświetlenie przy otwartych drzwiach działa tylko przy manualnym włączeniu. Na dodatek nie działają czujniki temperatury oleju oraz płynu chłodzącego. Uff w końcu pytanie -
a) Czy te usterki mają coś wspólnego z bezpiecznikiem który podałem? Cały czas go posiadam.
b) Czy jest gdzieś indziej niż pod maską jakaś skrzyneczka z bezpiecznikami? Bo w tej pod pokrywą nie znalazłem żadnego bezpiecznika który by miał aluminiową obudowę.
3) Nie działają także spryskiwacze. Pompka nie daje w ogóle znaku życia, wycieraczki pracują 3 razy. I pytanie, czy ta pompka jest umiejscowiona w lewym błotniku ? Bo chciałbym ją podłączyć na sztywno do akumulatora i sprawdzić czy w ogóle zadziała.
Więcej grzechów nie pamiętam, inne pytania kiedy indziej, bo to mniej ważne, a książki pisać tu nie chcę. I tak już dużo napisałem.
Dziękuję za ewentualną uwagę.
1) W tym momencie w aucie jest akumulator 60Ah, 560A. Czy akumulator 55Ah, 460A będzie też pasował ? Od razu mówię, że po prostu mamy drugi akumulator i ojciec mi suszy głowę, że mam się dowiedzieć, bo tak.
2) Nie wiem jak to dobrze wytłumaczyć, ale spróbuję. Z tego co mi ojciec przekazał, to znajomemu od którego auto jest kupione próbowali ukraść prawy reflektor. Niby kopnęli czy coś, auto podobno zaczęło ryczeć(nie wiem o co z tym biega, auto raczej alarmu nie ma bo żadnego pilota nie ma, a na kluczyku tylko latareczka). Oczywiście od taty nic się nie dowiem bo dogadać się z nim jest trudniej niż ze ścianą. On nic nigdy nie wie. Wracając do tematu, ten znajomy rzekomo wyciągnął bezpiecznik termiczny(443 937 105C) i przestało. Nie działa też centralny zamek, a oświetlenie przy otwartych drzwiach działa tylko przy manualnym włączeniu. Na dodatek nie działają czujniki temperatury oleju oraz płynu chłodzącego. Uff w końcu pytanie -
a) Czy te usterki mają coś wspólnego z bezpiecznikiem który podałem? Cały czas go posiadam.
b) Czy jest gdzieś indziej niż pod maską jakaś skrzyneczka z bezpiecznikami? Bo w tej pod pokrywą nie znalazłem żadnego bezpiecznika który by miał aluminiową obudowę.
3) Nie działają także spryskiwacze. Pompka nie daje w ogóle znaku życia, wycieraczki pracują 3 razy. I pytanie, czy ta pompka jest umiejscowiona w lewym błotniku ? Bo chciałbym ją podłączyć na sztywno do akumulatora i sprawdzić czy w ogóle zadziała.
Więcej grzechów nie pamiętam, inne pytania kiedy indziej, bo to mniej ważne, a książki pisać tu nie chcę. I tak już dużo napisałem.
Dziękuję za ewentualną uwagę.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
A jak włożysz ten bezpiecznik to dalej "ryczy"?
Moim zdaniem ten aku 55Ah powinien wystarczyć
Pompka od spryskiwaczy jest umiejscowiona pod lewym błotnikiem przy zbiorniczku.
Moim zdaniem ten aku 55Ah powinien wystarczyć
Pompka od spryskiwaczy jest umiejscowiona pod lewym błotnikiem przy zbiorniczku.
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD: b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD: b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html
Nie wiem czy ryczy, bo nie wiem gdzie go włożyć. Słyszałem, że jego miejsce jest pod kolumną kierownicy, czy to prawda ? Bo jeżeli tak, to będę musiał zdemontować półkę, widać, że jest tam trochę pęknięta jak by była na chama wyciągana, może jak ten znajomy wyciągał w pośpiechu to uszkodził.
A co do pompki, to trzeba odkręcić koło i nadkole, czy cały błotnik ?
A co do pompki, to trzeba odkręcić koło i nadkole, czy cały błotnik ?
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Zdejmij koło i nadkole i bedziesz miał zbiorniczek z pompką na widokuCzeczen3 pisze:A co do pompki, to trzeba odkręcić koło i nadkole, czy cały błotnik ?
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD: b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD: b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Może gdzieś jakiś przewód nie łączy skoro żadnego dźwięku nie wydaje.
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD: b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD: b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html
No dla mnie też to jest niepotrzebne, ale jak już pisałem, trudno jest przemówić do mojego taty. Alternator ma 90A, więc chyba nie powinno być problemu? Właśnie skoczyłem na dół z miernikiem, akumulator ma teraz 13,2v na wyłączonym silniku( czy to przypadkiem nie za dużo? Dziś tylko rano przejechał może 10km i 2 godziny temu wiozłem mamę do lekarza, też kilka km). Generalnie dłuższa trasa była dosyć dawno, a akumulator nie był ani razu ładowany. Większość to takie do 40 km ale to też nie często. I jakoś nie daje oznak zmęczenia.
A więc tak : Na rozruchu bez świateł czy lampek spada do ok 11,5v. W tym sęk, że zapomniałem na samym początku tematu powiedzieć, iż silnik cały czas utrzymuje podwyższone obroty. Zaraz po uruchomieniu jest 1200 obr/min i 14,86v. Przez ok dwie minuty spada do 1000 obr/min i tak już zostaje, no może jeszcze minimalnie spada,ale tylko trochę myślę, że nie mniej niż 950 obr/min, a napięcie wynosi 14,8v.
@ Edit
Właśnie jestem po oględzinach tego bezpiecznika i mam wstępną "diagnozę". Oczywiście bez opisu się nie obejdzie
A więc odkręciłem tą półkę i włożyłem bezpiecznik. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce wyje syrena w bagażniku(którą odpiąłem bo doprowadzała do załamania nerwowego) i migają kierunkowskazy. Silnika oczywiście uruchomić nie można. Zielony przekaźnik widoczny na zdjęciu cały czas cyka, póki nie przekręcę kluczyka, jak "odkręcę" go z powrotem to znów cyka.
Głowiłem się przez godzinę i grzebiąc po necie znalazłem info, że alarm włącza się przy otwarciu drzwi. Sprawdziłem więc te "guziki" we wszystkich drzwiach i zauważyłem że w tylnych lewych albo go nie ma, albo jest wciśnięty do środka. Znaczy się ta gumka jest, ale nie ma nic pod nią. No i jak bezpiecznik jest włożony, to po otwarciu drzwi włącza się alarm(gdy włożę bezpiecznik na otwartych drzwiach, nieważne który guzik wcisnę, alarm się włącza). I myślę, że z tego powodu nie działa centralny zamek, ponieważ jak wiadomo sprawny centralny nie zamknie drzwi, gdy któreś z nich są otwarte, a wydaje mi się, że przez to uszkodzenie są traktowane jako otwarte. Czy dobrze myślę ?
@ Jeszcze jedno małe pytanko. Jakoś tak mi naszło. Do czego służy ten przycisk na kluczyku? To od alarmu? Na początku myślałem, że to jakaś latareczka jak w fordzie mam,a tymczasem w środku wygląda tak.
@ Edit
Właśnie jestem po oględzinach tego bezpiecznika i mam wstępną "diagnozę". Oczywiście bez opisu się nie obejdzie
A więc odkręciłem tą półkę i włożyłem bezpiecznik. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce wyje syrena w bagażniku(którą odpiąłem bo doprowadzała do załamania nerwowego) i migają kierunkowskazy. Silnika oczywiście uruchomić nie można. Zielony przekaźnik widoczny na zdjęciu cały czas cyka, póki nie przekręcę kluczyka, jak "odkręcę" go z powrotem to znów cyka.
Głowiłem się przez godzinę i grzebiąc po necie znalazłem info, że alarm włącza się przy otwarciu drzwi. Sprawdziłem więc te "guziki" we wszystkich drzwiach i zauważyłem że w tylnych lewych albo go nie ma, albo jest wciśnięty do środka. Znaczy się ta gumka jest, ale nie ma nic pod nią. No i jak bezpiecznik jest włożony, to po otwarciu drzwi włącza się alarm(gdy włożę bezpiecznik na otwartych drzwiach, nieważne który guzik wcisnę, alarm się włącza). I myślę, że z tego powodu nie działa centralny zamek, ponieważ jak wiadomo sprawny centralny nie zamknie drzwi, gdy któreś z nich są otwarte, a wydaje mi się, że przez to uszkodzenie są traktowane jako otwarte. Czy dobrze myślę ?
@ Jeszcze jedno małe pytanko. Jakoś tak mi naszło. Do czego służy ten przycisk na kluczyku? To od alarmu? Na początku myślałem, że to jakaś latareczka jak w fordzie mam,a tymczasem w środku wygląda tak.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 lis 2022, 20:16
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Świdnik
Re: [B4 ABK 2.0E]Kilka pytań, niestety w tytule nie zmieszczę
Ten rozebrany pilot to tylko latarka. Przerabiałem to u siebie i w Skodzie Fabii 1, wsadza się zwykłą baterie płaską i zamiast żarówki białą diodę LED, przydaje się wieczorami. Co do oświetlenia w środku i centralnemu zamykaniu wszystko odbywa się dzięki pompce w bagażniku, sprawdź zimne luty.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga