Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] regulator napięcia objawy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 22 gru 2011, 16:48

andi77 tyle co nic ale chcialem wiedziec czy kolega ma pasek zwykly czy wielorowkowy (moglem tak zapytac) bo zwykly piszczy jak sie slizga a wielorowkowy mimo ze luzny to i tak nie zabardzo go slychac :mrgreen: i tylko tyle

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 23 gru 2011, 00:40

18-20h ładowania niskim prądem 3,2-3,5A i aku naładował się na fest (nie mam miernika ale wskaźnik naładowania w prostowniku pokazywał 100% po około 18-20h).
Przekaźnik rozebrałem, wyczyściłem styki. Aku wsadziłem w auto, przekaźnik.
Z trwogą złapałem za kluczyk (nie dość że pompka sobie potrenowała to auto całe pokryte szronem i zmarznięte.

Przekręcenie kluczyka i Vka jak to Vka "Hłe Hłe brummmmmmmmmmmm" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Od dotyku.
Pali jak dzwon.
Styk w przekaźniku się rozłącza. Ale schizowo jeszcze sprawdzam za każdym razem jak zgaszę. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 23 gru 2011, 14:32

No i panowie... ! Zakupilem dzis regulator " Bilstein " Made in GERMANY . Wsadzilem odpalam, nie ma ładowania. No to przygazówka do 3 tysięcy i jest piękne ładowanie powyzej 14V. Ale czemu nie ma po odpaleniu zaraz? No to mysle mysle i doszedlem do wniosku ze moze to jakas przyczyna lezy w tych kontrolkach ? Wyjąłem zegary, kierwonice, odkrecilem półkę nad nogami kierowcy i zacząłem szukać..i szukać ..i szukać az w koncu zauwazylem ze pierwsza kostka, zaraz nad nogami kierwocy nie jest wpieta do konca. Wpiąłem ii co ?
Wszystkie kontrolki działają, ładowanie jest zaraz po odpalniu silnika wszystko poprostu cycuś glancuś. ( Zawsze myslalem ze mam jeszce zimne luty, bądz zwarcie jakies)

Nawet panowie podlaczylem czujnik temperatury na deske i ozył wskaźnik ! Po 6 miesiącach walki !
Ale.. Wskaźnik działa, lecz po odpaleniu auta wskazówka pomału zmierza ku 120 *C . Czemu nie pokazuje prawdziwej temperatury? Czujnik jest nowy ;) ( wiem ze to nie temat od tego ale po co zakladac nowy ? )

Dziękuje za wszystko . Pozdrawiam spider15

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 gru 2011, 14:46

spider15 pisze:Czemu nie pokazuje prawdziwej temperatury? Czujnik jest nowy
jak kupiłeś jakiś tani zamiennik to one tak niestety przekłamują, ja dopiero za trzecim razem kupiłem czujnik który pokazuje jak trzeba.

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 23 gru 2011, 16:54

Czyli trzeba bedzie zainwestowac w czujnik ;) Dzięki wielkie ;)

stawiik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 07 paź 2011, 07:43
Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa

[audi 80 b3 1.8s PM ] ładowanie i aletenator PROLMEM

Post autor: stawiik » 27 gru 2011, 22:59

witam wszystkich mam problem z altrnatorem i ładowaniem mianowicie po dłuższej jeździe traci sie ładowanie na pewien czas po czym wraca i znów go nie ma wymienilem regulator napiecie przez chwile bylo ok ładownie wynosiło 14.4V po czym znów spadło do 12.5 jak włączyłem nawiew swiatła itd do spadło do 11.90 i mniej jak wyłaczylem to wrócilo do 12 z groszami mialem kiedys podobny problem ale okazalo sie ze to plastikowy koszyczek trzymajacy łożysko ale juz go nie ma w alternatorze i problem wrócił powiedzcie mi co moze z nim byc :( ?

czarny286

Post autor: czarny286 » 27 gru 2011, 23:08

już go nie ma ? chodzi o plastikowy koszyczek ? czyli co wyleciał znowu ? robiłeś prędzej ten alternator już ?

stawiik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 07 paź 2011, 07:43
Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa

Post autor: stawiik » 27 gru 2011, 23:17

nie poprostu sie ułamał i wadził o szczotki ale teraz znów nie ma ładowania znów dzieje sie to co wczesniej z tym ze go nie ma

[ Dodano: 2011-12-28, 07:40 ]
nie mam wyjscia dzis jade po nowy alternator :(

[ Dodano: 2011-12-28, 21:16 ]
znalazłem problem po rozebraniu alternatora okazalo sie ze łożysko sie wysypało i kulki uszkodzily uzwojenie

audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

[B3 2.0 16v 6a]Problem z ładowaniem na rozgrzanym silniku

Post autor: audi_sport » 02 sty 2012, 21:27

Witam, mam problem z ładowaniem na ciepłym silniku, przy zimnym silniku tuż po odpaleniu samochodu mam na dodatkowym wskaźniku w środkowej konsoli ok 14V, natomiast jak się zagrzeje to ok 13V, Sprawdzałem to przy takiej samej ilości włączonych odbiorników prądu zarówno na zimnym i cieplym, podmieniłem nawet alternator na drugi, też uzywany i nadal to samo. Powiedzcie mi może to być wina alternatora? Problem jest nieco uciążliwy bo silnik mi faluje jak mam światła załączone, jak wyłączę światła mijania to się uspokaja, wydaje mi się że motronic troche wariuje przez te niskie ładowanie na cieplym, bo na zimnym silniku chodzi dobrze- jak ładowanie jest dobre.
Pomóżcie
Dawid

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 sty 2012, 07:03

audi_sport pisze:odpaleniu samochodu mam na dodatkowym wskaźniku w środkowej konsoli ok 14V, natomiast jak się zagrzeje to ok 13V,
jeśli masz możliwość sprawdziłbym wskazania innym miernikiem dla potwierdzenia. Ja obstawiam mimo wszystko regulator napięcia w altku! A jak jest przy wyższych obrotach? Możliwe że na zimnym silniku masz ciut wyższe obroty i z dlatego jest większe ładowanie.

audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

Post autor: audi_sport » 03 sty 2012, 11:08

Kolego dziś zmierzyłem napięcie miernikiem między klemami na pracującym silniku: 13,6V bez obciążenia, 13,2v z obciążeniem, regulator powinien dawać 14v tak jest w jego charakterystyce, czy taka różnica może być, czy raczej już nadaje się do wymiany?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 sty 2012, 11:36

audi_sport pisze:czy taka różnica może być, czy raczej już nadaje się do wymiany?
troszkę za mało, ja bym wymienił regulator. Inaczej bardzo szybko zdechnie Ci aku jak będzie ciągle niedoładowywany.

patryk2416
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 14 wrz 2011, 15:19
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: patryk2416 » 03 sty 2012, 11:56

A ja bym nie dyskwalifikował od razu regulatora.

Polecam prosty test:
Odpal auto sprawdź ładowanie na klemach akumulatora (masz powiedzmy te 13 V z hakiem) a nastepnie zmierz napięcie na zaciskach alternatora (masa na obudowie, plus na przewodzie wychodzącym z alternatora).
I teraz jeżeli na alternatorze okaże się więcej (np 14 V) to wina jest oczywista tzn winne są przewody bądź zaśniedziałe słabe styki. Generalnie trzeba szukać strat w połączeniach alternatora z akumulatorem.

I to może być winne jeżeli sprawdzałeś na innym altarnatorze i było to samo.

audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

Post autor: audi_sport » 03 sty 2012, 12:46

już zamówiłem regulator, szczotki w nim są już tak krótkie, podejrzewam nie zawsze dociskają, drugą rzeczą jest styk pomiędzy regulatorem, a alternatorem też strasznie zanieczyszczone, jutro poskładam z nowym regulatorem i powinno być ok. Dziś na światłach jak mi zaczęła falować to na dodatkowym wskaźniku schodziło poniżej 12V... dobrze, że jutro będę miał nowy. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 sty 2012, 14:23

audi_sport pisze:szczotki w nim są już tak krótkie,
powinny mieć nie mniej niż 0,5 cm z tego co pamiętam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl