[inne] regulator napięcia objawy
sprawdziłem napięcie na alternatorze na tym grubym kablu i wyszło zero a na tym cienkim od altera było 14.5V.
Zmieniłem szczotki z regulatorem i po 3min cały zjarało ten regulator aż smród w kabinie było czuć, zmieniłem na stary regulator ale dalej nie mnie nurtuje pytanie ten kabel gruby z altera jest chyba połączony z kablem od aku przy rozruszniku? Bo jeśli tak to czemu na altku nie ma żadnego napięcia na tym grubym kablu?
Zmieniłem szczotki z regulatorem i po 3min cały zjarało ten regulator aż smród w kabinie było czuć, zmieniłem na stary regulator ale dalej nie mnie nurtuje pytanie ten kabel gruby z altera jest chyba połączony z kablem od aku przy rozruszniku? Bo jeśli tak to czemu na altku nie ma żadnego napięcia na tym grubym kablu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak jest, pisałem to już na poprzedniej stronie tematu.siejkers pisze: dalej nie mnie nurtuje pytanie ten kabel gruby z altera jest chyba połączony z kablem od aku przy rozruszniku?
Jak masz 14V na kablu wzbudzenia to może po prostu padły diody wyprowadzające napięcie na akumulator. A diody wzbudzenia są ok i dlatego jest dobre napięcie.
Nie masz przypadkiem jakiegoś nietypowego akumulatora? Może majstry podłączyły odwrotnie klemy i zjarały się diody w alternatorze.
Odwrotnie klem nie da rady podłączyć bo są za krótkie, czemu zjarało nowy regulator? I czemu na tym grubym kablu od alter jest zero napięcia nawet na nie pracującym silniku? Przecież tam powinien iść plus z aku przez rozrusznik chyba?
Akumulator miałem normalny 65ah teraz wsadziłem na zamianke 74ah bo tamten sie ładuje, alternator mam boscha 65A
Akumulator miałem normalny 65ah teraz wsadziłem na zamianke 74ah bo tamten sie ładuje, alternator mam boscha 65A
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mogli wstawić odwrotnie akumulator i jak dwie osoby podłączają obie klemy jednocześnie to gdy zorientują się że klemy są innego rozmiaru to może być za późno.
A jak nie ma napięcia na grubym to coś jest nie tak. Zobacz czy czy ten gruby kabel jest podłączony do rozrusznika. Jak nie masz osłony to wystarczy schylić się pod zderzak.
Może gdzie go do masy przykręcili. Nawet jeśli nigdzie nie przykręcili to elektroniczny regulator może ulec zniszczeniu gdy pracuje bez odciążenia.
A jak nie ma napięcia na grubym to coś jest nie tak. Zobacz czy czy ten gruby kabel jest podłączony do rozrusznika. Jak nie masz osłony to wystarczy schylić się pod zderzak.
Może gdzie go do masy przykręcili. Nawet jeśli nigdzie nie przykręcili to elektroniczny regulator może ulec zniszczeniu gdy pracuje bez odciążenia.
ok zaraz zejde i sprawdze bo z tego co rozumiem to na tym kablu grubym od alternatora musi być plus z aku przez rozrusznik, te dwa grube kable od aku i altka są skręcone na jednym oczku od rozrusznika tak mam to rozumieć? Bo jeśli tako to nawet na wyłączonym powinien iść tam plus z aku? Przez żadne przekaźniki włączniki te kable nie przechodzą? Bezpośrednio z aku do rozrusznika i do altka?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprawa sie wyjaśniła spec mechanik nie podłączył grubego przewodu od alternatora do rozrusznika, jak tłumaczył nie wie jak to sie stało i sam musiałem mu wkurw...ony tłumaczyć to połączenie akum-rozrusznik-altek bo chyba nie bardzo wiedział czemu ten kabel musiał być podłączony. Wniosek jest taki gdyby nie moja dociekliwość i wasze pomocne odpowiedzi na mój problem to bym dalej tkwił w tym błędzie mechanika z drugim zakupionym alternatorem z allegro (w ostatniej chwili zrezygnowałem i usiadłem na forum bo coś mi nie pasowało brak plusa na altku) co by i tak nic nie dało a bym był lżejszy o stówkę minimum a tak to tylko 30zł za drugi regulator który i tak sie spalił zaraz po zamienieniu, takich mechaników mamy. Najlepsze jest to że pojechałem też do zakładu który się zajmuje tylko alternatorami i rozrusznikami, opisałem im mój problem, że może mechanik źle podłączył rozrusznik lub coś przeoczył, że nie ma napięcia na alternatorze na tym grubym kablu czy to normalne i mimo moich starań nakierowania na przyczyne braku ładowania usłyszałe "przepalone diody, stojan lub spalony wirnik alternatora" Takich specjalistów mamy
Jeszcze raz dzięki za pomoc
Jeszcze raz dzięki za pomoc
Nie są oni aż tacy nieudolni jak by to wynikało z twojego problemu. To tak jakby ktoś nie potrafił podłączyć bateryjki do kieszonkowej latarki.
Po prostu są to kąpinatorzy, co aby naciągają na kolejne wizyty i tylko patrzą żeby wyciągnąc za coś co sami spowodują, jakąś dodatkową kasę.
Trzeba być czujnym na ich pokerowe zagrywki.
Po prostu są to kąpinatorzy, co aby naciągają na kolejne wizyty i tylko patrzą żeby wyciągnąc za coś co sami spowodują, jakąś dodatkową kasę.
Trzeba być czujnym na ich pokerowe zagrywki.
[B3 1.8 PM] Akumulator nie jest ładowany podczas jazdy.
Witam.
Ostatnio, gdy jechałem to zauważyłem, że zaczyna brakować prądu (światła przygasały, radio się wyłączało itp.). Odstawiłem samochód i naładowałem aku tak aby dał radę odpalić.
Jak odpaliłem to sprawdziłem napięcie z alternatora które wynosiło 13,7V. Pojechałem na przejażdżkę i gdy wróciłem i ponowiłem pomiar to wynosił 11-12V.
Co może zawodzić?
Pozdrawiam
Ostatnio, gdy jechałem to zauważyłem, że zaczyna brakować prądu (światła przygasały, radio się wyłączało itp.). Odstawiłem samochód i naładowałem aku tak aby dał radę odpalić.
Jak odpaliłem to sprawdziłem napięcie z alternatora które wynosiło 13,7V. Pojechałem na przejażdżkę i gdy wróciłem i ponowiłem pomiar to wynosił 11-12V.
Co może zawodzić?
Pozdrawiam
Na twoim miejscu sprawdziłbym alternator Od regulatora ładowania i jego szczotek po przewody. Też miałem taki problem do tego stopnia że mi zgasł i musiałem prosić znajomych o holowanie. Nie zapalała się lampka akumulatora więc nie miałem skąd wiedzieć że zaraz zabraknie prądu.
Okazało się że we wnętrzu alternatora urwał się drut który łączy śrubę do której przykręcony jest kabel wzbudzenia z elementami alternatora. Najprawdopodobniej ktoś kilka razy grzebał i tak ochoczo przykręcał nakrętki że całą śrubę w obudowie obrócił (dodam że naprawił to kropelką i długo nie wytrzymało stąd moje problemy).
Jeśli nie chcesz od razu rozbierać całego alternatora na czynniki pierwsze to proponuje po pierwsze sprawdzić żarówkę ale mówisz że czasem ładuję więc woltomierz do auta, podłączasz pod zapalniczkę i przejażdżka. Zobacz czy są jakieś konkretne sytuacje (wyboje, hamowanie, przyspieszanie) kiedy ładowanie znika lub się pojawia.
PS. Od tego zdarzenia mam pseudo stały woltomierz w samochodzie
Okazało się że we wnętrzu alternatora urwał się drut który łączy śrubę do której przykręcony jest kabel wzbudzenia z elementami alternatora. Najprawdopodobniej ktoś kilka razy grzebał i tak ochoczo przykręcał nakrętki że całą śrubę w obudowie obrócił (dodam że naprawił to kropelką i długo nie wytrzymało stąd moje problemy).
Jeśli nie chcesz od razu rozbierać całego alternatora na czynniki pierwsze to proponuje po pierwsze sprawdzić żarówkę ale mówisz że czasem ładuję więc woltomierz do auta, podłączasz pod zapalniczkę i przejażdżka. Zobacz czy są jakieś konkretne sytuacje (wyboje, hamowanie, przyspieszanie) kiedy ładowanie znika lub się pojawia.
PS. Od tego zdarzenia mam pseudo stały woltomierz w samochodzie