Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] regulator napięcia objawy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 29 gru 2014, 09:19

Może mechanik nie przykręcił przewodu z alternatora do rozrusznika? Bo jakoś to dziwne, żeby po naprawie rozrusznika padł alternator i nie było ładowania. Sprawdź to napięcie czy masz na alternatorze.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 29 gru 2014, 15:03

sprawdziłem napięcie na alternatorze na tym grubym kablu i wyszło zero a na tym cienkim od altera było 14.5V.
Zmieniłem szczotki z regulatorem i po 3min cały zjarało ten regulator aż smród w kabinie było czuć, zmieniłem na stary regulator ale dalej nie mnie nurtuje pytanie ten kabel gruby z altera jest chyba połączony z kablem od aku przy rozruszniku? Bo jeśli tak to czemu na altku nie ma żadnego napięcia na tym grubym kablu?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 gru 2014, 15:11

siejkers pisze: dalej nie mnie nurtuje pytanie ten kabel gruby z altera jest chyba połączony z kablem od aku przy rozruszniku?
Tak jest, pisałem to już na poprzedniej stronie tematu.

Jak masz 14V na kablu wzbudzenia to może po prostu padły diody wyprowadzające napięcie na akumulator. A diody wzbudzenia są ok i dlatego jest dobre napięcie.

Nie masz przypadkiem jakiegoś nietypowego akumulatora? Może majstry podłączyły odwrotnie klemy i zjarały się diody w alternatorze.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 29 gru 2014, 15:16

Odwrotnie klem nie da rady podłączyć bo są za krótkie, czemu zjarało nowy regulator? I czemu na tym grubym kablu od alter jest zero napięcia nawet na nie pracującym silniku? Przecież tam powinien iść plus z aku przez rozrusznik chyba?
Akumulator miałem normalny 65ah teraz wsadziłem na zamianke 74ah bo tamten sie ładuje, alternator mam boscha 65A

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 gru 2014, 15:20

Mogli wstawić odwrotnie akumulator i jak dwie osoby podłączają obie klemy jednocześnie to gdy zorientują się że klemy są innego rozmiaru to może być za późno.

A jak nie ma napięcia na grubym to coś jest nie tak. Zobacz czy czy ten gruby kabel jest podłączony do rozrusznika. Jak nie masz osłony to wystarczy schylić się pod zderzak.

Może gdzie go do masy przykręcili. Nawet jeśli nigdzie nie przykręcili to elektroniczny regulator może ulec zniszczeniu gdy pracuje bez odciążenia.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 29 gru 2014, 15:30

ok zaraz zejde i sprawdze bo z tego co rozumiem to na tym kablu grubym od alternatora musi być plus z aku przez rozrusznik, te dwa grube kable od aku i altka są skręcone na jednym oczku od rozrusznika tak mam to rozumieć? Bo jeśli tako to nawet na wyłączonym powinien iść tam plus z aku? Przez żadne przekaźniki włączniki te kable nie przechodzą? Bezpośrednio z aku do rozrusznika i do altka?

1,6td

Post autor: 1,6td » 29 gru 2014, 15:37

Kolego jak masz możliwość to przyjrzyj się jak i którędy idzie ten grubszy przewód od alternatora do rozrusznika,może gdzieś jest uszkodzony,przetarty i jakieś zwarcie robi.Ewentualnie podmień na jakiś inny alternator.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 gru 2014, 15:42

Tak powinien być plus cały czas bo to jest połączone na sztywno bez jakiegokolwiek bezpiecznika ani przekaźnika.

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 29 gru 2014, 16:19

Jak nie masz napięcia na grubym przewodzie alternatora to mechanik najprawdopodobniej go nie podłączył do rozrusznika. Sprawdź to bo jest to jedyne połączenie akumulatora z alternatorem.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 29 gru 2014, 17:16

Sprawa sie wyjaśniła spec mechanik nie podłączył grubego przewodu od alternatora do rozrusznika, jak tłumaczył nie wie jak to sie stało i sam musiałem mu wkurw...ony tłumaczyć to połączenie akum-rozrusznik-altek bo chyba nie bardzo wiedział czemu ten kabel musiał być podłączony. Wniosek jest taki gdyby nie moja dociekliwość i wasze pomocne odpowiedzi na mój problem to bym dalej tkwił w tym błędzie mechanika z drugim zakupionym alternatorem z allegro (w ostatniej chwili zrezygnowałem i usiadłem na forum bo coś mi nie pasowało brak plusa na altku) co by i tak nic nie dało a bym był lżejszy o stówkę minimum a tak to tylko 30zł za drugi regulator który i tak sie spalił zaraz po zamienieniu, takich mechaników mamy. Najlepsze jest to że pojechałem też do zakładu który się zajmuje tylko alternatorami i rozrusznikami, opisałem im mój problem, że może mechanik źle podłączył rozrusznik lub coś przeoczył, że nie ma napięcia na alternatorze na tym grubym kablu czy to normalne i mimo moich starań nakierowania na przyczyne braku ładowania usłyszałe "przepalone diody, stojan lub spalony wirnik alternatora" Takich specjalistów mamy :-(
Jeszcze raz dzięki za pomoc ;-)

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 29 gru 2014, 23:27

Nie są oni aż tacy nieudolni jak by to wynikało z twojego problemu. To tak jakby ktoś nie potrafił podłączyć bateryjki do kieszonkowej latarki.
Po prostu są to kąpinatorzy, co aby naciągają na kolejne wizyty i tylko patrzą żeby wyciągnąc za coś co sami spowodują, jakąś dodatkową kasę.
Trzeba być czujnym na ich pokerowe zagrywki.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 30 gru 2014, 19:44

Tak jak stawiałem na początku:-P

adiros16

[B3 1.8 PM] Akumulator nie jest ładowany podczas jazdy.

Post autor: adiros16 » 16 lut 2015, 20:18

Witam.
Ostatnio, gdy jechałem to zauważyłem, że zaczyna brakować prądu (światła przygasały, radio się wyłączało itp.). Odstawiłem samochód i naładowałem aku tak aby dał radę odpalić.
Jak odpaliłem to sprawdziłem napięcie z alternatora które wynosiło 13,7V. Pojechałem na przejażdżkę i gdy wróciłem i ponowiłem pomiar to wynosił 11-12V.
Co może zawodzić?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lut 2015, 20:28

adiros16, najprawdopodobniej regulator ładowania w altku.

sokraal

Post autor: sokraal » 16 lut 2015, 20:35

Na twoim miejscu sprawdziłbym alternator Od regulatora ładowania i jego szczotek po przewody. Też miałem taki problem do tego stopnia że mi zgasł i musiałem prosić znajomych o holowanie. Nie zapalała się lampka akumulatora więc nie miałem skąd wiedzieć że zaraz zabraknie prądu.

Okazało się że we wnętrzu alternatora urwał się drut który łączy śrubę do której przykręcony jest kabel wzbudzenia z elementami alternatora. Najprawdopodobniej ktoś kilka razy grzebał i tak ochoczo przykręcał nakrętki że całą śrubę w obudowie obrócił (dodam że naprawił to kropelką i długo nie wytrzymało stąd moje problemy).

Jeśli nie chcesz od razu rozbierać całego alternatora na czynniki pierwsze to proponuje po pierwsze sprawdzić żarówkę ale mówisz że czasem ładuję więc woltomierz do auta, podłączasz pod zapalniczkę i przejażdżka. Zobacz czy są jakieś konkretne sytuacje (wyboje, hamowanie, przyspieszanie) kiedy ładowanie znika lub się pojawia.

PS. Od tego zdarzenia mam pseudo stały woltomierz w samochodzie :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl