Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] regulator napięcia objawy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Konrad125
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 lip 2015, 18:47
Lokalizacja: Raszyn

[B3 2.0 6A] Problem z ładowaniem

Post autor: Konrad125 » 08 gru 2015, 21:11

Mam problem gdyż zniknęło wzbudzenie i kontrolka akumulatora na liczniku, sprawdziłem diodę i podłączenia , dioda pojawia się po podłączeniu wzbudzenia do masy i tej blaszki przy regulatorze napięcia do masy.

Gdy podłączam regulator, wtedy kontrolka znika , zmieniałem już regulator na nowym tak samo jest.

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 08 gru 2015, 22:28

Cześć.
Czyli uszkodzone pierścienie ślizgowe komutatora lub uzwojenie wirnika alternatora.
Generalnie zajrzałbym do środka, ewentualnie sprawdź miernikiem przejście między pierścieniami.

Konrad125
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 lip 2015, 18:47
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: Konrad125 » 08 gru 2015, 22:49

Dzieki za podpowiedź :)

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 09 gru 2015, 07:50

Nie ma sprawy, pisz w razie problemów.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[inne] regulator napięcia objawy

Post autor: hudy » 22 sty 2016, 10:42

Cześć. Panowie sprawa dotyczy alternatora w punciaku żony. Zostawiła wyłączone radio i padł akumulator. Odpaliłem, sprawdzam ładowanie a tam 13,70V na wolnych ale przy wyłączonych odbiornikach. Po włączeniu świateł, nawiewu, radia spada do 13- 13,10V także kiepsko. Po dodaniu gazu prawie nic się nie podnosi.Zastanawiam się teraz czy winny może być regulator napięcia czy może coś innego. W tym modelu regulator jest razem ze szczątkami ale szkoda trochę wydać 40zł gdyby to nie było to. Jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
Conectic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:14
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Conectic » 22 sty 2016, 15:22

Lepiej wymieniać ze szczotkami, i święty spokój na przyszłość ;)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 sty 2016, 15:35

Tak czy inaczej w tym alternatorze jest on już ze szczotkami. Zastanawiam się tylko czy aby na pewno takie objawy dawał regulator. Czy to aby nie wina diod?

Awatar użytkownika
Conectic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:14
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Conectic » 22 sty 2016, 15:46

Gdyby regulator padł, to by nic nie było, a mówisz, że 13 z hakiem ma, więc bardzo możliwe że którąś diodę szlag trafił :/

Trzeba będzie posprawdzać, bo faktycznie po co iść w koszta.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 sty 2016, 16:54

hudy, ja jednak bym obstawiał regulator jak kiedys dioda mi padła to było takie mruganie świateł bo prąd źle wyprostowany tak mi się wydaje

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 sty 2016, 17:03

Tutaj żadnego mrugania nie ma tylko ładowanie spada poniżej normy. Chyba zaryzykuję te 4 dychy i kupie regulator. W punciaku te alternatory to w ogóle porażka. Są ulokowane w takim miejscu że woda z drogi chlapie na niego. wystarczy większa kałuża i altek zalany i przez to najczęściej pęka obudowa... Porażka ale co można się podziewać po fiacie ;-)

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 22 sty 2016, 17:39

Conectic pisze:Gdyby regulator padł, to by nic nie było, a mówisz, że 13 z hakiem ma, więc bardzo możliwe że którąś diodę szlag trafił :/

Trzeba będzie posprawdzać, bo faktycznie po co iść w koszta.
Kolego trzeba najpierw coś wiedzieć nim się coś powie. Regulator może paść na dwa sposoby. Może dawać za mało A może dawać i za dużo prądu. Skoro jest ze szczotkami to jest jeszcze jedna możliwość uszkodzenia. Koniec szczotek ale w ten czas nie ma ładowania. Natomiast padniety mostek diodowy to skoki napięcia ponieważ prąd jest słabo wyprostowany. Kolego hudy jak już rozłożysz alternator to sprawdź stan pierścieni slizgowych.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 sty 2016, 21:12

Wszystko się wyjaśniło. Człowiek nie pomyśli od razu tylko ze wszystkim leci na forum ;-) Przed rozebraniem alternatora sprawdziłem jeszcze raz ładowanie na akumulatorze i było 13,1V przy włączonych wszystkich odbiornikach. Pomyślałem jeszcze by sprawdzić ładowanie na alternatorze. Plus z altka i masa z aku i ładowanie 13,90V To już byłem w domu. Przeczyściłem wszystkie styki ale to nic nie dało więc puściłem dodatkowy kabel z alternatora do plusa akumulatora i ładowanie wróciło. Teraz przy włączonych wszystkich odbiornikach spada max do 13,7V
Całe szczęście że można zwrócić ten regulator do sklepu ;-)

Awatar użytkownika
Conectic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:14
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Conectic » 22 sty 2016, 21:14

Dobry patent <ok> <ok>

Pietraso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 cze 2015, 12:56

[B4 2.3 NG] Zanik ładowania...

Post autor: Pietraso » 21 mar 2016, 07:21

Witajcie! Mam taki problem w Audi cabrio 2.3 NG zgubiłem ładowanie, po prostu zanikło przestał ładować alternator - kontrolka od akumulatora się nie świeciła nic... wskazówka spadała spadała aku zdechł, trudno myślałem, że to alternator bo był regenerowany za małą kwotę to może chińskie bebechy i padł no więc kupiłem i założyłem drugi alternator ori - pochodziło pochodziło ładował nie przejechałem nawet pół miasta i znowu brak ładowania...
Wytłumaczy mi ktoś o co chodzi w czym tkwi problem ?
Ostatnio zmieniony 21 mar 2016, 19:28 przez Pietraso, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 mar 2016, 07:30

Pietraso, po 1 to zastosuj tag w temacie _uwaga

No ja o takim przypadku nie słyszałem wiec tu nie pomogę. Inna sprawa że używane rzeczy - wiadomo mogą się zepsuć w każdej chwili.
Sprawdź jeszcze dobrze połączenie alernator - akumulator.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga