Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3]Test przewodów wysokiego napięcia i rozdzielacza zapłonu

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SoNiK__
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 06 lis 2009, 00:25

[B3]Test przewodów wysokiego napięcia i rozdzielacza zapłonu

Post autor: SoNiK__ » 26 lis 2010, 18:09

postanowiłem załozyc ten temat w związku z podobnym tematem na innej stronie audi, gdyz tanten temat nie dobrnął do konca. A mianowicie
"Właściwie we wszystkich poradnikach typu "sprawdź swój układ zapłonowy [przed zimą]" pojawiają się wskazówki:

a) sprawdź oporność przewodów
b) oczyść styki kopułki rozdzielacza i palec (jeśli jest)"
Pyanie te jest spowodowane tym że samochód moj różnie pali na zimnym silniku, trzesie go buja nie trzyma obrotów falują po dodaniu i trzymaniu gazu i cala masa innych zjawiskowych rzeczy.
Wiem że:
-- właściwie końcówki przewodów świecy zapłonowej mają mieć 4-6 kOhmów
-- na przewodzie od rozdzielacza do cewki - 0,6 do 1,4 kOhmów
-- palec rozdzielacza ma mieć także 0,6 do 1,4 kOhmów
I pytanie moje brzmi: co sie dzieje bo wiadomo jeden ma wieksze drógi mniejsze wartosci w aucie, czy ma to jakis wplyw gdy wartosci sa wieksze?
a co jezeli sa mniejsze czy sa jakies powizania wtedy z innymi czesciami ze np chodza gorzej? chcial bym zeby to ktos rozinął.
śmialo :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lis 2010, 21:36

Oporności nie grają dużej roli. Są po to by nie zakłucać innych urzadzen elektronicznych w pobliżu.

Sprawdzają przewody kopułke palec. Bardzo ważnym elementem pomiaru jest pomiar izolatora. Bo to on głównie przczynia się do błędów pracy silnika.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 28 lis 2010, 21:43

Witam
Jeżeli na każdym cylindrze rozciągniesz iskrę do 14 - 15mm tym prostym testerem http://allegro.pl/tester-iskry-i1338778398.html to nie masz co szukać wrażeń . Jeżeli na którymś cylindrze wcześniej tracisz iskrę to trzeba szukać co jest przyczyną a przy nierównej pracy silnika może być właśnie na którymś z cylindrów słabsza iskra - przebicie .

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 29 lis 2010, 07:34

oo na allegro dużo tańszy ten tester jest u mnie w sklepie podobny był za 40 zł ;) Zdzierstwo . Tylko czy to pomoże ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lis 2010, 22:15

Dobry słuch i dobry wzrok i nie potrzeba żadnych przyżądów specjalnych.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 29 lis 2010, 22:21

Jeżeli masz problem z WN to możesz w prosty sposób dzięki takiemu ustrojstwu sprawdzić rząd wielkości napięcia jakie może dać cewka na poszczególne świece . Wiadomo że wykorzystywane napięcie jest dużo niższe od maksymalnego , ale ono świadczy sprawności całego układu WN - czy nie ma gdzieś przebić . Bez tego na słuch :?: , no cóż muzykiem nie jestem .

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lis 2010, 22:35

marko pisze: Bez tego na słuch :?: , no cóż muzykiem nie jestem .
Bo trzeba coś nie coś wiedzieć jak to wykorzystać. Przy sciągniętym jednym przewodzie z świecy kiedy jest uszkodzony izolatro mozna casami usłyszeć jak iskra wal.. gdzieś inndziej.Charakterystyczny typowy dzwięk.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 30 lis 2010, 09:45

Gorzej , jeżeli w ten sposób przy dłuższym nasłuchiwaniu przestrzeli cewkę , kopółkę , palece a nie przewody . Cewka może dać 20000V i to napięcie musi gdzieś walnąć , jeżeli nie ma świecy to szuka najsłabszego punktu i tam wali . Poza tym w ten sposób nie przetestujesz izolatora świecy .

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 lis 2010, 20:51

marko pisze:Gorzej , jeżeli w ten sposób przy dłuższym nasłuchiwaniu przestrzeli cewkę , kopółkę , palece a nie przewody . Cewka może dać 20000V i to napięcie musi gdzieś walnąć , jeżeli nie ma świecy to szuka najsłabszego punktu i tam wali .
To wtedy oznacza że gdzieś jest za słaby izolator i bedzie stwarzało problem. Nie ma prawa strzelać gdzieś inndziej jezeli wszystko jest ok z izolatorem.
marko pisze:Poza tym w ten sposób nie przetestujesz izolatora świecy .
Tym miernikiem też nie przetestujesz izolatora świecy.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 30 lis 2010, 23:10

Zgadza się samego izolatora czy przewodu nie przetestujesz tylko ciąg elektryczny od kopułki do świecy z jej izolatorem włącznie . Gdy znajdujesz na którym cylindrze masz problem ( przebicie ) wymieniasz elementy do skutku , a tak dużo ich nie ma .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl