[80 b4 1.9TDI]wymiana paska alternatora
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
[80 b4 1.9TDI]wymiana paska alternatora
dzisiaj chciałem wymienic pasek od alternatora zaczełem odkręcać po koleji co trzeba i miałem tylko popuścić napinacz i pasek mój lecz nie moge popuścić napinacza jak bym nie kombinował napinacz stoi w miejscu
mógł by mi ktoś opisać jak popuścić napinacz zeby opadł i było można ściągnąć pasek
mógł by mi ktoś opisać jak popuścić napinacz zeby opadł i było można ściągnąć pasek
zapiekł się na bank, w tulejkach, trzeba sposobem (u mnie też mechanik niczym ne mógł tego ruszyć): stary zszedł luźno, nowy niestety nie chciał. Na przemian na biegu 5. i wstecznym przetaczaliśmy samochód aby koło pasowe napędzało pasek, a sam pasek śrubokrętem i ręką mechanik naciągnął na rolkę. Przy okazji wymiany paska sprawdź rolkę, 50zł a za to nowa i pasek ładnie na niej jeździ..
Ostatnio zmieniony 04 lip 2009, 13:29 przez dubbler, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [80 b4 1.9TDI]wymiana paska alternatora
Najlepiej dorobić sobie klucz(raczej kawałek preta),żeby odciagać napinacz i jednocześnie zakładać pasek.Bez tego Mission Impossible .Może napinacz już trochę przyrdzewiał w tulejkach,może spróbuj młotkiem puknąć żeby się trochę ruszył
na środku rolki napinacza jest nakrętka na klucz 17" i tylko nasadowym poluzujesz ale nie każdy się tam zmieści (jak wejdzie klucz to uchwyt się nie mieści) i ja dopiero u kumpla na warsztacie znalazłem taki co podejdzie, potem luzujesz nakrętkę u góry napinacza (klucz 13") i dopiero wymienisz pasek <ok>
łamanym oczkowym 17" też nie dało rady u mnie odkręcić tamtej nakrętki
klucz 17" którym ruszyłem nakrętkę na rolce wygląda mniej więcej tak:
łamanym oczkowym 17" też nie dało rady u mnie odkręcić tamtej nakrętki
klucz 17" którym ruszyłem nakrętkę na rolce wygląda mniej więcej tak:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
podepne sie troche pod temat ale chodzi mi o rolke napinacza , jakieś 5 tys. km temu wymieniłem zerwany pasek no i rolke , wracając jakiś czas temu z Chorwacji w połowie drogi rolka sie ukręciła , rozleciała , plastik tak pękł że rolke można było sciągnoć no i teraz zastanawiam sie nad przyczyną - jadąc po chorwackiej autostradzie dałem mu troche w du.., dłuższymi momentami 160 km/h a poniżej 140 rzadko schodziłem i tak przez ponad 400 km- może nie można tak cisnoć przez dłuższy czas ? czy może wymieniona rolka była marnej jakości zamienikiem ? czy zle była zamontowana ? czy moze jest jakiś problem z samym napinaczem ?
w sumie to nie jest to duża usterka ale stała sie w najmniej pożądanym momencie , bardzo to przeżyłem bo byłem za swoją ,,maszynę,, pewny i troche się zawiodłem chodz do końca to nie wiem na co więc prosze o komentarze i opinie odnośnie ROLKI
POZDRAWIAM
w sumie to nie jest to duża usterka ale stała sie w najmniej pożądanym momencie , bardzo to przeżyłem bo byłem za swoją ,,maszynę,, pewny i troche się zawiodłem chodz do końca to nie wiem na co więc prosze o komentarze i opinie odnośnie ROLKI
POZDRAWIAM
do głowy przychodzą mi w tej sytuacji głownie trzy przyczyny:
-trafiłeś z rolką na bubel
-za mocno naciągnięty pasek
-źle dokręcona rolka
-trafiłeś z rolką na bubel
-za mocno naciągnięty pasek
-źle dokręcona rolka
jeśli chodzi o obrazek to tak jak napisałem jest widok klucza którym odkręcałem nakrętkę napinacza, do regulacji napięcia paska służy taka śruba na klucz 13" znajdująca się nad napinaczem i najpierw luzuje się tą na rolce (klucz 17") potem tą od napinania (klucz 13") i wyciąga pasek, po założeniu nowego (jak masz klimę to ma być tak samo jak stary bo łatwo przesunąć na kole od kompresora) należy napiąć pasek (tylko nie za mocno i nie za luźno :!: ) śrubą na klucz 13" i dokręcić rolkę kluczem 17"Audi 80 b4 pisze:a na jakiej zasadzie on działa to jest samo napinacz?
nie żebym się czepiał ale coś kolega chyba nie tak napisałUKI_XX pisze:do regulacji napięcia paska służy taka śruba na klucz 13" znajdująca się nad napinaczem i najpierw luzuje się tą na rolce (klucz 17") potem tą od napinania (klucz 13") i wyciąga pasek, po założeniu nowego (jak masz klimę to ma być tak samo jak stary bo łatwo przesunąć na kole od kompresora) należy napiąć pasek (tylko nie za mocno i nie za luźno :!: )
Zgadz sie to jest samo napinacz,więc nie ma możliwości aby za mocno naciągnąć.Niki20 pisze:Wg mnie to jest samonapinacz
Co do zdejmowania paska to najlepiej odkręcić łape silnika tę przednia na 2 śruby(8-imbus),wtedy jest ładne dojście do napinacza bierzemy małe żabki i bez problemu zdejmujemy i zakładamy pasek <ok>
można też tak jak kolega napisał ''Z tego co ja wiem to za tą nakrętkę 17mm łapie się kluczem i luzuje się poprzez przesunięcie napinacza w dół'' potem zakładamy pasek i zwalniamy klucz i samo sie napina
koledzy a macie klimę :?: przykro mi ale u mnie samonapinacza nie ma i są dwie śruby, jedna od naciągu paska a druga mocująca, wygląda to mniej więcej tak:endriu210 pisze:nie żebym się czepiał ale coś kolega chyba nie tak napisałUKI_XX pisze:do regulacji napięcia paska służy taka śruba na klucz 13" znajdująca się nad napinaczem i najpierw luzuje się tą na rolce (klucz 17") potem tą od napinania (klucz 13") i wyciąga pasek, po założeniu nowego (jak masz klimę to ma być tak samo jak stary bo łatwo przesunąć na kole od kompresora) należy napiąć pasek (tylko nie za mocno i nie za luźno :!: )
Zgadz sie to jest samo napinacz,więc nie ma możliwości aby za mocno naciągnąć.Niki20 pisze:Wg mnie to jest samonapinacz
Co do zdejmowania paska to najlepiej odkręcić łape silnika tę przednia na 2 śruby(8-imbus),wtedy jest ładne dojście do napinacza bierzemy małe żabki i bez problemu zdejmujemy i zakładamy pasek <ok>
można też tak jak kolega napisał ''Z tego co ja wiem to za tą nakrętkę 17mm łapie się kluczem i luzuje się poprzez przesunięcie napinacza w dół'' potem zakładamy pasek i zwalniamy klucz i samo sie napina
u mnie jest taka rolka, link
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
popuściłem z tyłu napinacza te dwie śruby dwa imbusy pomiędzy nimi był jeszcze jeden też go odkręcilem i napinacz ani drgie stoi w miejscu (nie mam klimatyzacji pasek napędza mi tylko alternator) był bym wdzięczny jak by mi to ktoś opisał jak ruszyć ten napinacz zeby opadł i dało się ściągnąć pasek bo jest pęknięty i lada moment szczeli z góry dzięki
jak odkręcone masz 2 śrubki od mocowania samonapinacza od obudowy i ta ze środka imbul 6mm to podważyć trzeba samonapinacz i odskoczy i będziesz miał tak jak w tym linku http://www.motoallegro.pl/item673284940 ... inacz.html choć ta podstawa jest z klima ale brakuje w wersji bez klimy tylko mocowania na kompresor klimy i wtedy trzeba zobaczysz czy uszkodzony jest samonapinacz potrafi pęknąć spężyna i zablokować lub trzeba rozruszać tą ośkę w kształcie L bo zapiekła się i nie rusza lub odkręcić cała podstawę od bloku lub rolkę wykręcić
Ostatnio zmieniony 05 lip 2009, 14:14 przez kostrz, łącznie zmieniany 2 razy.
Ok ....przyznam że takiego napinania w b4 jeszcze nie widziałem :roll:UKI_XX pisze:koledzy a macie klimę :?: przykro mi ale u mnie samonapinacza nie ma i są dwie śruby, jedna od naciągu paska a druga mocująca, wygląda to mniej więcej tak:endriu210 pisze:nie żebym się czepiał ale coś kolega chyba nie tak napisałUKI_XX pisze:do regulacji napięcia paska służy taka śruba na klucz 13" znajdująca się nad napinaczem i najpierw luzuje się tą na rolce (klucz 17") potem tą od napinania (klucz 13") i wyciąga pasek, po założeniu nowego (jak masz klimę to ma być tak samo jak stary bo łatwo przesunąć na kole od kompresora) należy napiąć pasek (tylko nie za mocno i nie za luźno :!: )
Zgadz sie to jest samo napinacz,więc nie ma możliwości aby za mocno naciągnąć.Niki20 pisze:Wg mnie to jest samonapinacz
Co do zdejmowania paska to najlepiej odkręcić łape silnika tę przednia na 2 śruby(8-imbus),wtedy jest ładne dojście do napinacza bierzemy małe żabki i bez problemu zdejmujemy i zakładamy pasek <ok>
można też tak jak kolega napisał ''Z tego co ja wiem to za tą nakrętkę 17mm łapie się kluczem i luzuje się poprzez przesunięcie napinacza w dół'' potem zakładamy pasek i zwalniamy klucz i samo sie napina
[url=http://images44.fotosik.pl/157/a833db5d738bb67bm.jpg]Obrazek[/URL]
u mnie jest taka rolka, link