Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9TDI]wymiana paska alternatora

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

[80 b4 1.9TDI]wymiana paska alternatora

Post autor: Audi 80 b4 » 03 lip 2009, 22:40

dzisiaj chciałem wymienic pasek od alternatora zaczełem odkręcać po koleji co trzeba i miałem tylko popuścić napinacz i pasek mój lecz nie moge popuścić napinacza jak bym nie kombinował napinacz stoi w miejscu
mógł by mi ktoś opisać jak popuścić napinacz zeby opadł i było można ściągnąć pasek

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 03 lip 2009, 23:21

zapiekł się na bank, w tulejkach, trzeba sposobem (u mnie też mechanik niczym ne mógł tego ruszyć): stary zszedł luźno, nowy niestety nie chciał. Na przemian na biegu 5. i wstecznym przetaczaliśmy samochód aby koło pasowe napędzało pasek, a sam pasek śrubokrętem i ręką mechanik naciągnął na rolkę. Przy okazji wymiany paska sprawdź rolkę, 50zł a za to nowa i pasek ładnie na niej jeździ..
Ostatnio zmieniony 04 lip 2009, 13:29 przez dubbler, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Re: [80 b4 1.9TDI]wymiana paska alternatora

Post autor: raaaf82 » 03 lip 2009, 23:34

Najlepiej dorobić sobie klucz(raczej kawałek preta),żeby odciagać napinacz i jednocześnie zakładać pasek.Bez tego Mission Impossible .Może napinacz już trochę przyrdzewiał w tulejkach,może spróbuj młotkiem puknąć żeby się trochę ruszył

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 04 lip 2009, 11:42

na środku rolki napinacza jest nakrętka na klucz 17" i tylko nasadowym poluzujesz ale nie każdy się tam zmieści (jak wejdzie klucz to uchwyt się nie mieści) i ja dopiero u kumpla na warsztacie znalazłem taki co podejdzie, potem luzujesz nakrętkę u góry napinacza (klucz 13") i dopiero wymienisz pasek <ok>

łamanym oczkowym 17" też nie dało rady u mnie odkręcić tamtej nakrętki :-(

klucz 17" którym ruszyłem nakrętkę na rolce wygląda mniej więcej tak:

Obrazek

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 04 lip 2009, 21:58

a na jakiej zasadzie on działa to jest samo napinacz?

figo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lis 2007, 02:02

Post autor: figo » 04 lip 2009, 23:18

podepne sie troche pod temat ale chodzi mi o rolke napinacza , jakieś 5 tys. km temu wymieniłem zerwany pasek no i rolke , wracając jakiś czas temu z Chorwacji w połowie drogi rolka sie ukręciła , rozleciała , plastik tak pękł że rolke można było sciągnoć no i teraz zastanawiam sie nad przyczyną - jadąc po chorwackiej autostradzie dałem mu troche w du.., dłuższymi momentami 160 km/h a poniżej 140 rzadko schodziłem i tak przez ponad 400 km- może nie można tak cisnoć przez dłuższy czas ? czy może wymieniona rolka była marnej jakości zamienikiem ? czy zle była zamontowana ? czy moze jest jakiś problem z samym napinaczem ?

w sumie to nie jest to duża usterka ale stała sie w najmniej pożądanym momencie , bardzo to przeżyłem bo byłem za swoją ,,maszynę,, pewny i troche się zawiodłem chodz do końca to nie wiem na co więc prosze o komentarze i opinie odnośnie ROLKI :)

POZDRAWIAM

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 lip 2009, 00:35

do głowy przychodzą mi w tej sytuacji głownie trzy przyczyny:

-trafiłeś z rolką na bubel
-za mocno naciągnięty pasek
-źle dokręcona rolka
Audi 80 b4 pisze:a na jakiej zasadzie on działa to jest samo napinacz?
jeśli chodzi o obrazek to tak jak napisałem jest widok klucza którym odkręcałem nakrętkę napinacza, do regulacji napięcia paska służy taka śruba na klucz 13" znajdująca się nad napinaczem i najpierw luzuje się tą na rolce (klucz 17") potem tą od napinania (klucz 13") i wyciąga pasek, po założeniu nowego (jak masz klimę to ma być tak samo jak stary bo łatwo przesunąć na kole od kompresora) należy napiąć pasek (tylko nie za mocno i nie za luźno :!: ) śrubą na klucz 13" i dokręcić rolkę kluczem 17"

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 05 lip 2009, 08:19

Wg mnie to jest samonapinacz... Ja jak zakładałem to tyle mi nerwów poszło, że szok :-/ Z tego co ja wiem to za tą nakrętkę 17mm łapie się kluczem i luzuje się poprzez przesunięcie napinacza w górę albo w dół (nie pamiętam)...

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 05 lip 2009, 09:51

UKI_XX pisze:do regulacji napięcia paska służy taka śruba na klucz 13" znajdująca się nad napinaczem i najpierw luzuje się tą na rolce (klucz 17") potem tą od napinania (klucz 13") i wyciąga pasek, po założeniu nowego (jak masz klimę to ma być tak samo jak stary bo łatwo przesunąć na kole od kompresora) należy napiąć pasek (tylko nie za mocno i nie za luźno :!: )
nie żebym się czepiał ale coś kolega chyba nie tak napisał ;-)

Niki20 pisze:Wg mnie to jest samonapinacz
Zgadz sie to jest samo napinacz,więc nie ma możliwości aby za mocno naciągnąć.
Co do zdejmowania paska to najlepiej odkręcić łape silnika tę przednia na 2 śruby(8-imbus),wtedy jest ładne dojście do napinacza bierzemy małe żabki i bez problemu zdejmujemy i zakładamy pasek <ok>
można też tak jak kolega napisał ''Z tego co ja wiem to za tą nakrętkę 17mm łapie się kluczem i luzuje się poprzez przesunięcie napinacza w dół'' potem zakładamy pasek i zwalniamy klucz i samo sie napina ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 lip 2009, 12:25

endriu210 pisze:
UKI_XX pisze:do regulacji napięcia paska służy taka śruba na klucz 13" znajdująca się nad napinaczem i najpierw luzuje się tą na rolce (klucz 17") potem tą od napinania (klucz 13") i wyciąga pasek, po założeniu nowego (jak masz klimę to ma być tak samo jak stary bo łatwo przesunąć na kole od kompresora) należy napiąć pasek (tylko nie za mocno i nie za luźno :!: )
nie żebym się czepiał ale coś kolega chyba nie tak napisał ;-)

Niki20 pisze:Wg mnie to jest samonapinacz
Zgadz sie to jest samo napinacz,więc nie ma możliwości aby za mocno naciągnąć.
Co do zdejmowania paska to najlepiej odkręcić łape silnika tę przednia na 2 śruby(8-imbus),wtedy jest ładne dojście do napinacza bierzemy małe żabki i bez problemu zdejmujemy i zakładamy pasek <ok>
można też tak jak kolega napisał ''Z tego co ja wiem to za tą nakrętkę 17mm łapie się kluczem i luzuje się poprzez przesunięcie napinacza w dół'' potem zakładamy pasek i zwalniamy klucz i samo sie napina ;-)
koledzy a macie klimę :?: przykro mi ale u mnie samonapinacza nie ma i są dwie śruby, jedna od naciągu paska a druga mocująca, wygląda to mniej więcej tak:

Obrazek

u mnie jest taka rolka, link

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 05 lip 2009, 13:58

popuściłem z tyłu napinacza te dwie śruby dwa imbusy pomiędzy nimi był jeszcze jeden też go odkręcilem i napinacz ani drgie stoi w miejscu (nie mam klimatyzacji pasek napędza mi tylko alternator) był bym wdzięczny jak by mi to ktoś opisał jak ruszyć ten napinacz zeby opadł i dało się ściągnąć pasek bo jest pęknięty i lada moment szczeli z góry dzięki

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 05 lip 2009, 14:07

jak odkręcone masz 2 śrubki od mocowania samonapinacza od obudowy i ta ze środka imbul 6mm to podważyć trzeba samonapinacz i odskoczy i będziesz miał tak jak w tym linku http://www.motoallegro.pl/item673284940 ... inacz.html choć ta podstawa jest z klima ale brakuje w wersji bez klimy tylko mocowania na kompresor klimy i wtedy trzeba zobaczysz czy uszkodzony jest samonapinacz potrafi pęknąć spężyna i zablokować lub trzeba rozruszać tą ośkę w kształcie L bo zapiekła się i nie rusza lub odkręcić cała podstawę od bloku lub rolkę wykręcić
Ostatnio zmieniony 05 lip 2009, 14:14 przez kostrz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 05 lip 2009, 14:11

W moim jest klima i samonapinacz paska :-P Przy wymianie trzeba się trochę napocić z tym napinaczem poprzez jego przekręcenie (poluzowanie) :-/ Z tyłu silnika trzeba odkręcać jeśli chcesz go wymienić.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 05 lip 2009, 15:59

Ja nie mam klimy i mam samonapinacz bo tego nie szło za nic odkręcic... :roll: I słyszałem już od kilku osób, że w A80 ciężko się wymienia pasek od alternatora.

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 05 lip 2009, 22:20

UKI_XX pisze:
endriu210 pisze:
UKI_XX pisze:do regulacji napięcia paska służy taka śruba na klucz 13" znajdująca się nad napinaczem i najpierw luzuje się tą na rolce (klucz 17") potem tą od napinania (klucz 13") i wyciąga pasek, po założeniu nowego (jak masz klimę to ma być tak samo jak stary bo łatwo przesunąć na kole od kompresora) należy napiąć pasek (tylko nie za mocno i nie za luźno :!: )
nie żebym się czepiał ale coś kolega chyba nie tak napisał ;-)

Niki20 pisze:Wg mnie to jest samonapinacz
Zgadz sie to jest samo napinacz,więc nie ma możliwości aby za mocno naciągnąć.
Co do zdejmowania paska to najlepiej odkręcić łape silnika tę przednia na 2 śruby(8-imbus),wtedy jest ładne dojście do napinacza bierzemy małe żabki i bez problemu zdejmujemy i zakładamy pasek <ok>
można też tak jak kolega napisał ''Z tego co ja wiem to za tą nakrętkę 17mm łapie się kluczem i luzuje się poprzez przesunięcie napinacza w dół'' potem zakładamy pasek i zwalniamy klucz i samo sie napina ;-)
koledzy a macie klimę :?: przykro mi ale u mnie samonapinacza nie ma i są dwie śruby, jedna od naciągu paska a druga mocująca, wygląda to mniej więcej tak:

[url=http://images44.fotosik.pl/157/a833db5d738bb67bm.jpg]Obrazek[/URL]

u mnie jest taka rolka, link
Ok ;-) ....przyznam że takiego napinania w b4 jeszcze nie widziałem :roll: ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl