Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Wymiana paska klinowego alternatora

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

[B4 2.3 NG] Wymiana paska klinowego alternatora

Post autor: krisf1 » 11 mar 2017, 17:39

Po wymianie i przejechaniu około 600km zeskoczył mi pasek z alternatora i się pokiereszował. Wtedy miałem zdjęty zderzak i było znacznie łatwiej się za to zabrać. Czy jest jakiś łatwiejszy sposób na jego wymianę czy trzeba ściągać/luzować pas przedni?

Jednocześnie mam pytanie, bo pasek spadł, ale wcześniej nie dawał żadnych objawów, ładowanie było i nie piszczał, nie przerwał się tylko zeskoczył. Obstawiam moją kiepska wymianę, ale co mogłem źle zrobić?

zukreator

Post autor: zukreator » 12 mar 2017, 00:55

mogło coś "wejść" w drogę paskowi w okolicy koła pasowego jednego i drugiego.

Do wymiany nie trzeba niczego demontować. Spokojnie zrobisz to w 5 minut.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 12 mar 2017, 14:07

Bo jednak jeżeli dobrze pamiętam to miałem problem z nałożeniem paska na koło, bo się klinował między kołem i pasem/plastikiem i z śrubą napinająca na linii pasa przedniego, ale powinno dać radę?


Może nie w pięć minut ale da radę, wystarczy zdjąć kratkę i alternator z łapy. :)

Awatar użytkownika
sergis77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 23 lut 2016, 00:45
Lokalizacja: Pyrlandia

Post autor: sergis77 » 17 mar 2017, 18:48

Wystarczy zdjąć dolną osłonę, poluźnić dwie śruby na dole trzymające alternator i górną tą z zębatką, zdjąć pasek, założyć nowy, naciągnąć (bez przesady), dokręcić śruby i można śmigać. 7 minut roboty ;-)

[ Dodano: 2017-03-17, 18:48 ]
przy okazji spójrz, czy pasek stoi w jednej osi z kołem pasowym wału korbowego, na kole wału korbowego masz miejsce na trzy paski, jeśli nie masz klimy to jedno pozostaje puste

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 19 mar 2017, 22:03

jednemu 5 minut, drugiemu 7 minut, a ja robiac bardzo szybko sie cieszylem jak zrobilem to w 40 minut, ze zdjeciem zderzaka bo inaczej bez kanału się nie da :D

pierwsze to sprawdź osiowość tak jak sergis pisał, jeśli jest ok to widocznie musiałeś mieć za słabo naciągnięty pasek - możliwość obrotu paska o nie wiecej niż 90stopni w jego najdłuższym prostym odcinku :)
alwe prawda jest taka, i wielokrotnie już udowodniona, że pasek z alternatora lubi zeskoczyć, lub się nawet obrócić na lewą stronę :)

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 31 mar 2017, 19:31

Pasek zmieniony, póki co wszystko działa, więc możliwe była to jakaś wada, albo nieszczęśliwy zbieg okoliczności. :) Ja natomiast miałem inny sposób, poluzować napinacz, odkręcić całkowicie dwie dolne sruby i dopiero zakładać pasek, oczywiście na parkingu pod domem, bez kanału. :D co człowiek, to inna metoda, byle działało. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga