Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Drżąca kierownica od 90km/h brak pomysłu przy naprawach

Ruski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 cze 2011, 12:54

[B3] Drżąca kierownica od 90km/h brak pomysłu przy naprawach

Post autor: Ruski » 18 cze 2011, 13:05

Witam wszystkich...
Od pewnego czasu zauważyłem w mojej audi drżenie kierownicy zaczynające się od 90 km/h na godz. Czytałem w innych tematach co klubowicze radzili na ten temat. Gumy w zawieszeniu robione nie cały rok temu od tego czasu zrobione może z 10 tys bo auto rzadko jest używane... pol oski zmieniłem na inne dobre z dachującej Audi. Dalej to samo w poniedziałek zamierzam zmienić tarcze na nowe jeśli to nie pomoże to chyba czeka diagnostyka...
Ostatnio zmieniony 18 cze 2011, 13:12 przez Ruski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 cze 2011, 13:11

Felgi, opony, przeguby jeszcze.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 cze 2011, 13:12

Kolego a koła porządnie wyważyłeś? Bo to jest podstawa.

Na przyszłość proszę pamiętać o stosowaniu TAGów

Ruski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 cze 2011, 12:54

Post autor: Ruski » 18 cze 2011, 16:40

Koła wyważone półośki kompletne z przegubami od dachującej audi w której nie było takiego problemu... opony maja może 2 sezony felgi raczej nie są uszkodzone bynajmniej ja w nic nie uderzyłem od kiedy używam samochodu... podczas jazdy to są bardziej ruchy lewo prawy kierownicy niż drgania 1 raz się z takim czymś spotykam. Zmienię jeszcze opony z tylu na przód.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 cze 2011, 17:04

Takie ruchy prawo-lewo miał starszy jak mu przegub zardzewiał, no ale ty wymieniałeś. Po za tym przegub strzelał przy skręcaniu, więc to raczej nie to.

Ruski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 cze 2011, 12:54

Post autor: Ruski » 18 cze 2011, 21:48

u mnie nie strzelają... w starych też przeguby zewnętrzne były dobre więc myślałem ze to może we wewnętrzne i wymieniłem całe półośki ale nadal to samo. To jest tak jak jadę np wyjeżdżam z domu na główna drogę to drży lekko do pierwszego mocniejszego hamowania wtedy już trochę mocniej wiec przychodzi mi tylko na myśl ze to tarcze. po wymianie lekko drgało do pierwszego mocniejszego hamowania z dużej prędkości nie mowie o hamowaniu z piskiem,zablokowaniem kół.

Awatar użytkownika
sztahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 410
Rejestracja: 29 maja 2010, 19:41
Lokalizacja: przemyśl

Post autor: sztahu » 18 cze 2011, 21:54

ja tak miałem jak otwór centrujący sie nie zgadzał wystarczy głupie 3mm i juz czuć na kierownicy

Ruski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 cze 2011, 12:54

Post autor: Ruski » 18 cze 2011, 23:39

otwór centrujący w ???

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 cze 2011, 23:45

Ruski pisze:otwór centrujący w ???
Felgach. Ale jeśli masz ori to ciebie raczej ten problem nie dotyczy.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 18 cze 2011, 23:51

byl u mnie podobny problem, na poczatku skasowalem luz na flanszy bo byl dosc spory i pomoglo

Ruski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 cze 2011, 12:54

Post autor: Ruski » 18 cze 2011, 23:57

Felgi mam oryginalne ale jutro zmierzę otwór centrujący może rzeczywiście to jest wina

[ Dodano: 2011-06-18, 23:58 ]
chodzi o flansze które wychodzą ze skrzyni??

[ Dodano: 2011-06-19, 16:17 ]
po zmianie opon dalej to samo. Czy mogą to być tarcze hamulcowe bo dowiedziałem się że parę razy były przegrzane przy hamowaniu nie czuć ze są krzywe ale czy od przegrzania mogły stracić jakby swoje wyważenie??

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 22 cze 2011, 19:56

Ruski pisze:Felgi mam oryginalne ale jutro zmierzę otwór centrujący może rzeczywiście to jest wina

[ Dodano: 2011-06-18, 23:58 ]
chodzi o flansze które wychodzą ze skrzyni??

[ Dodano: 2011-06-19, 16:17 ]
po zmianie opon dalej to samo. Czy mogą to być tarcze hamulcowe bo dowiedziałem się że parę razy były przegrzane przy hamowaniu nie czuć ze są krzywe ale czy od przegrzania mogły stracić jakby swoje wyważenie??
Tak, może być to od tarcz.
Ja kiedyś miałem podobnie u siebie, wszystko posprawdzane i nadal coś było nie tak - po wymianie tarcz ustąpiło. Jeśli tarcze masz dobre to może oddaj je do przyszlifowania o ile są krzywe i problem może ustąpic.

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 22 cze 2011, 23:31

Popieram u mnie było to samo z tarczami prawa była krzywa i trzęsło kierownicą a w trakcie hamowania z dużej prędkości chciało mi wyrwać kierownice .

Awatar użytkownika
waldi23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 09 mar 2008, 12:53
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: waldi23 » 29 mar 2012, 17:55

Witam. Podłącze się pod temat bo mam podobny problem z drganiem kiery. Drgania zaczynają się gdy jade ok 100 km/h i powyżej. Kierownica bije lewo- prawo, a co najdziwniejsze to, że gdy puszcze auto na tzw."luz" to bicia są czasem mocniejsze. W miare wytracania prędkości ustępują. Podczas hamowania nie ma bicia. Wymienione końcówki, łożyska kół, przeguby zewn. + jeden wewn., Tarcze hamulc. wyczyszczone, koła wyważone, felgi sprawdzone. Ogólnie zawieszenie ok. Brak mi pomysłów. :-(

norbuja
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 22 lip 2011, 17:33
Lokalizacja: Łódź

Post autor: norbuja » 29 mar 2012, 18:20

Miałem takie objawy kiedyś w innym aucie,a winnym okazała się jedna z półosi napędowych.
Wymieniłem ją na regenerowaną(kpl z przegubami) i okazało się,że jest źle wyważona i powodowała duże bicie kierownicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl