Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 1.9 1Z] Krzywa kierownica

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cezars
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 16 paź 2015, 08:09
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] Krzywa kierownica

Post autor: cezars » 01 sty 2019, 18:31

Cześć.

Słuchajcie mam pewien problem. A mianowicie jestem po wymianie sworzni, tulei przednich oraz końcówek drążków. Byłem na ustawieniu geometrii i zbieżności i wszystko ustawili jak ta lala. Nawet robili to podwójnie. Podczas ustawiania geometrii wykonano próbny przejazd i ponowne ustawienie dla pewności. Jednak pojawił się pewien problem. A mianowicie kierownica jest lekko przechylona w lewą stronę.

Wstępnie pomyślałem, że przestawię ją o jeden ząbek w przeciwnym kierunku i będzie po sprawie ale okazało się, że po takim zabiegu jest ona wtedy lekko w prawo. Nie można jej ustawić prosto.

Aczkolwiek jak jadę na prostym odcinku drogi i kierownica jest lekko w lewo to samochód jednak jedzie prosto i w ogóle go nie ściąga więc zbieżność i geometria jest ok. Irytuje jednak to, że nie jest jednak prosto :(

Dodam, że przed wymianą wy/w części kierownica była prosto. Czy może podczas wymiany mechanik mógł coś złożyć nie tak? Choć na moje oko to drążki są w porządku.

PS. Mam także pytanie troszkę z innej beczki: czy po wymianie przegubu prawego należy wykonać geometrię ze zbieżnością?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5510
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 sty 2019, 18:34

cezars pisze: czy po wymianie przegubu prawego należy wykonać geometrię ze zbieżnością?
Nie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11738
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 sty 2019, 19:29

cezars, takie rzeczy powinni niwelować podczas ustawiania zbieżności ale często im się nie chce bo trzeba czasem kilka razy, podchodzić i kręcić a to na jednym kole a to na drugim. A oni przestawią jednym a resztę przestaw pan kierownicę co czasem okazuje się nie możliwe, sam to nie raz przerabiałem.

Awatar użytkownika
cezars
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 16 paź 2015, 08:09
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: cezars » 01 sty 2019, 20:01

PieterB pisze:cezars, takie rzeczy powinni niwelować podczas ustawiania zbieżności ale często im się nie chce bo trzeba czasem kilka razy, podchodzić i kręcić a to na jednym kole a to na drugim. A oni przestawią jednym a resztę przestaw pan kierownicę co czasem okazuje się nie możliwe, sam to nie raz przerabiałem.
I chyba właśnie tutaj tkwi problem tak jak mówisz. Myślę, że trzeba po prostu pojechać do kogoś konkretnego w tej dziedzinie. Tylko gdzie na dolnym śląsku jest ktoś ogarnięty i z dobrym sprzętem? mysli_

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11738
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 sty 2019, 18:59

cezars pisze: i z dobrym sprzętem?
nie musi być dobry czy bardzo dobry, wystarczy że będą chęci.
Ja jeżdżę u siebie tylko do jednego a sprzęt ma taki sobie(tzn ma i bardzo dobry) ale nawet na tym starszym zawsze ustawi jak trzeba.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl