Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Krzywa kierownica

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cezars
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 16 paź 2015, 08:09
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] Krzywa kierownica

Post autor: cezars » 01 sty 2019, 18:31

Cześć.

Słuchajcie mam pewien problem. A mianowicie jestem po wymianie sworzni, tulei przednich oraz końcówek drążków. Byłem na ustawieniu geometrii i zbieżności i wszystko ustawili jak ta lala. Nawet robili to podwójnie. Podczas ustawiania geometrii wykonano próbny przejazd i ponowne ustawienie dla pewności. Jednak pojawił się pewien problem. A mianowicie kierownica jest lekko przechylona w lewą stronę.

Wstępnie pomyślałem, że przestawię ją o jeden ząbek w przeciwnym kierunku i będzie po sprawie ale okazało się, że po takim zabiegu jest ona wtedy lekko w prawo. Nie można jej ustawić prosto.

Aczkolwiek jak jadę na prostym odcinku drogi i kierownica jest lekko w lewo to samochód jednak jedzie prosto i w ogóle go nie ściąga więc zbieżność i geometria jest ok. Irytuje jednak to, że nie jest jednak prosto :(

Dodam, że przed wymianą wy/w części kierownica była prosto. Czy może podczas wymiany mechanik mógł coś złożyć nie tak? Choć na moje oko to drążki są w porządku.

PS. Mam także pytanie troszkę z innej beczki: czy po wymianie przegubu prawego należy wykonać geometrię ze zbieżnością?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 sty 2019, 18:34

cezars pisze: czy po wymianie przegubu prawego należy wykonać geometrię ze zbieżnością?
Nie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 sty 2019, 19:29

cezars, takie rzeczy powinni niwelować podczas ustawiania zbieżności ale często im się nie chce bo trzeba czasem kilka razy, podchodzić i kręcić a to na jednym kole a to na drugim. A oni przestawią jednym a resztę przestaw pan kierownicę co czasem okazuje się nie możliwe, sam to nie raz przerabiałem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
cezars
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 16 paź 2015, 08:09
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: cezars » 01 sty 2019, 20:01

PieterB pisze:cezars, takie rzeczy powinni niwelować podczas ustawiania zbieżności ale często im się nie chce bo trzeba czasem kilka razy, podchodzić i kręcić a to na jednym kole a to na drugim. A oni przestawią jednym a resztę przestaw pan kierownicę co czasem okazuje się nie możliwe, sam to nie raz przerabiałem.
I chyba właśnie tutaj tkwi problem tak jak mówisz. Myślę, że trzeba po prostu pojechać do kogoś konkretnego w tej dziedzinie. Tylko gdzie na dolnym śląsku jest ktoś ogarnięty i z dobrym sprzętem? mysli_

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 sty 2019, 18:59

cezars pisze: i z dobrym sprzętem?
nie musi być dobry czy bardzo dobry, wystarczy że będą chęci.
Ja jeżdżę u siebie tylko do jednego a sprzęt ma taki sobie(tzn ma i bardzo dobry) ale nawet na tym starszym zawsze ustawi jak trzeba.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga