Cześć.
Słuchajcie mam pewien problem. A mianowicie jestem po wymianie sworzni, tulei przednich oraz końcówek drążków. Byłem na ustawieniu geometrii i zbieżności i wszystko ustawili jak ta lala. Nawet robili to podwójnie. Podczas ustawiania geometrii wykonano próbny przejazd i ponowne ustawienie dla pewności. Jednak pojawił się pewien problem. A mianowicie kierownica jest lekko przechylona w lewą stronę.
Wstępnie pomyślałem, że przestawię ją o jeden ząbek w przeciwnym kierunku i będzie po sprawie ale okazało się, że po takim zabiegu jest ona wtedy lekko w prawo. Nie można jej ustawić prosto.
Aczkolwiek jak jadę na prostym odcinku drogi i kierownica jest lekko w lewo to samochód jednak jedzie prosto i w ogóle go nie ściąga więc zbieżność i geometria jest ok. Irytuje jednak to, że nie jest jednak prosto
Dodam, że przed wymianą wy/w części kierownica była prosto. Czy może podczas wymiany mechanik mógł coś złożyć nie tak? Choć na moje oko to drążki są w porządku.
PS. Mam także pytanie troszkę z innej beczki: czy po wymianie przegubu prawego należy wykonać geometrię ze zbieżnością?
[B4 1.9 1Z] Krzywa kierownica
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
cezars, takie rzeczy powinni niwelować podczas ustawiania zbieżności ale często im się nie chce bo trzeba czasem kilka razy, podchodzić i kręcić a to na jednym kole a to na drugim. A oni przestawią jednym a resztę przestaw pan kierownicę co czasem okazuje się nie możliwe, sam to nie raz przerabiałem.
I chyba właśnie tutaj tkwi problem tak jak mówisz. Myślę, że trzeba po prostu pojechać do kogoś konkretnego w tej dziedzinie. Tylko gdzie na dolnym śląsku jest ktoś ogarnięty i z dobrym sprzętem?PieterB pisze:cezars, takie rzeczy powinni niwelować podczas ustawiania zbieżności ale często im się nie chce bo trzeba czasem kilka razy, podchodzić i kręcić a to na jednym kole a to na drugim. A oni przestawią jednym a resztę przestaw pan kierownicę co czasem okazuje się nie możliwe, sam to nie raz przerabiałem.