Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Problem przy zawracaniu.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 30 mar 2007, 09:39

Jeżeli ten typ tak ma to dlaczego nie odczuwam tego u kolesia w B4 1.9 TD 92r ?? Jak pisałem już przywykłem, ale mimo to wciąż mnie to ciekawi ;-)

Antec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 22 mar 2007, 13:06
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: Antec » 30 mar 2007, 11:02

U mnie po zmianie opon jest tak samo także to raczej nie jest rozwiązanie. Widocznie zostaje nam przywyknąć do takiego zachowania Audiczki, szkoda....
Jak będe miał chwilę czasu to może pojadę sprawdzić zbieżność, bo dla mnie to jest wyglada jakby jedno koło miało minimalnie większy kąt skrętu i przy skręcie musi się przestawić....

Awatar użytkownika
K2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 507
Rejestracja: 10 sty 2007, 00:05
Lokalizacja: Zebrzydowice

Post autor: K2 » 05 kwie 2007, 20:23

A ja myślałem że tylko ja mam taki problem.... ;-)
Przed załozemiem nowych kółek sprawdze zbieżność jeszcze, może to jest przyczyna... :roll:

dziadek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 16 lut 2007, 11:32
Lokalizacja: Genewa

Post autor: dziadek21 » 08 kwie 2007, 23:19

u mnie podobna sytuacja! przy skrecie kol w lewo na maksa cos piszczy i kierownica sama zaczyna sie krecic w ta sama strone! mam tak przy ruszaniu z maks. skreconymi kolami :-/

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 08 kwie 2007, 23:38

w audi jest ujemny promien zataczania w tzn do jakiegos momentu kierownica odbija a przy koncu skretu juz nie,pcha ale w strone skrecania jest wtedy wrazenie ze zaraz cos peknie w tym aucie ja tak mam tak jakby kola smykiem szly,pytalem sie i mowili ze norma to jest tyle wiem

sebapop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2007, 20:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: sebapop » 10 kwie 2007, 22:32

u mnie tak samo wiec nie jestem sam. A juz mialem sie zabierać za wymianę podzespołów układu jezdnego. Ale na diagnostyke to raczej pojade :)

Yogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 20 kwie 2007, 14:57
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Post autor: Yogi » 21 kwie 2007, 20:50

Dokładnie mam te same objawy co w samochodach Kolegów. Podejrzewałem przegub i juz nawet miałem półośke wyciągać, ale jakoś schodzilo ;). Teraz udam się na geometrie, tym bardziej że jest okazja- po zmianie na szybkiego końcówki drążka

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 06 maja 2007, 10:05

Sprawdziłem raz jeszcze...zbiezność mam wporządku, więc to wykluczam. Te dziwne uskoki, przusuwanie auta podczas skręcania moga wynikać chyba z luzu który wyczułem na macpersonie. Kiedy złapie koło w górnej jego części i wykonuje ruch od siebie do siebie czuję wyraźny luz własnie na kolumnie. Jakiś czas temu wyciągałem jedna i drugą stronę do wymiany gumowych odbojnoków i osłon amora, nie zauważyłem nic niepokojącego, złozyłem wszystko prawidłowo. Z czego może wynikać ten luz? Wiadomo, że w momencie ugniatania przodu macparson u góry na śrubie będzie robił delikatny ruch, ale ten luz w poprzek skąd???

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 06 maja 2007, 10:25

A wymienialiście łożyska górne amortyzatora? Przy skręcaniu też mam objaw takiego stukania, jutro jadę na wymiankę amorów to przy okazji i te łożyska wymienię sobie. PS. wymieniał kto sam amory przód w b3? dużo z tym zabawy? 60zł za wymianę krzyczą chyba szkoda zachodu?
Pozdrawiam

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 06 maja 2007, 13:11

nie jest duzo roboty ale trzeba miec sciski do sprezyn i troszke pojecia,ale po wymianie amorkow raczej geometrie pasowaloby zrobic bo w miejscu przykrecenia amora do zwrotnicy na tych dwoch srubach jest maly ruch do regulacji i po odkreceniu to sie zmieni sam sprawdzalem po odkreceniu amora przykrecilem nie w tym samym miejscu co bylo i sciagalo,a na podniesionym kole zawsze mc pherson bedzie mial taki luz na boki to normalne i jeszcze co do geometrii:geometria to wszystkie katy i pochylenia i wyprzedzenia,sama zbieznosc to nie pomoze trzeba wszystko ustawic,najlepiej to wymienic wszystko co trzeba a pozniej pojechac na geometrie zeby nie jezdzic sto razy to nie jest takie tanie

Awatar użytkownika
hascher85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Legnica

Post autor: hascher85 » 26 cze 2007, 13:09

witam wszystkich ja natomiast w mojej audiczce b41.9 TDI mam taki problem ze jak skrece kołami na maxa niezaleznie czy w lewo czy w prawo to mi kierownice odbija w stone przeciwna (zauwazylem ze nie mamam gum chyba sie odojniki nazywaja ) a drugi problem ze czasami mi sie kiera blukuje w połowie skretu i odbija mi ja spowrotem dziwna sprawa dodam ze wlasnie wymienilem cale zawieszenie przednie pozdrawiam

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 26 cze 2007, 15:00

hascher85 pisze:witam wszystkich ja natomiast w mojej audiczce b41.9 TDI mam taki problem ze jak skrece kołami na maxa niezaleznie czy w lewo czy w prawo to mi kierownice odbija w stone przeciwna (zauwazylem ze nie mamam gum chyba sie odojniki nazywaja ) a drugi problem ze czasami mi sie kiera blukuje w połowie skretu i odbija mi ja spowrotem dziwna sprawa dodam ze wlasnie wymienilem cale zawieszenie przednie pozdrawiam

Ustaw zbieżność

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 26 cze 2007, 20:15

problem mam podobny:
-przy maksymalnym skręcie kół na postoju i przy ruszaniu, czuję ten luz na kierownicy i jest to wrażenie jakby kierownica sama się wkręcała w kierunek skrętu i dodatkowo już w tym momencie, czuję jakby zaczynała drgać z równą częstotliwością i dziwny dźwięk przy tym słychać. Gdy dokręcę kierownicę do końca skrętu i przytrzymam w takiej pozycji drżenie to i jednoczesne jej odbijanie w innym kierunku (nawet na postoju) jest silniejsze. Gdy otwarłem maskę to w tym momencie słychać, widać i czuć mocno -jak się dotknie- że pompa od wspomaganie drży i węże od niej też. Przy tym wszystkim słychać dziwny dźwięk w takt drgań - niby popiskiwanie (ale pasek raczej się nie śliska).Tak jakby wytwarzała ciśnienie za duże i jakiś zawór zaczął działać? Nie znalazłem nigdzie jak to działa więc może ktoś wie, skąd te drgania na wężach które przenoszą sie na kierownicę. Co z tym zrobić?

Awatar użytkownika
hascher85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Legnica

Post autor: hascher85 » 26 cze 2007, 21:20

witam ja własnie ustwilem zbierzność bo jej nie bylo wogule hehehe i napompowalem oponki mocniej znaczy sie 2.5 a bylo 2 no i problem zniknoł na szczescie pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
sliszew
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 04 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: AUGUSTÓW

Post autor: sliszew » 27 cze 2007, 11:56

ja natomiast niezauwazylem u siebie takiego problemu.jak skrece na postoju kola na max to oczywiscie slychac pompe wspom.kiedys podczas jazdy jak skrecalem na max w lewo wszystko bylo ok ,a jak w prawo to kierownica odbijala spowrotem i wracala znowu na polozenie max.(to bylo jakby szarpanie)i okazalo sie ze przegub czepial,a dokladnie jego wewnetrzne wyprofilowanie(wyciecia na kulki) czepialy o oske napedzajacą,wymienilem przegub na inny model i jest gitez 8-)
wiem ze nie o tym temat ale tak przy okazji :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl