Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT LPG] sciąga w prawo

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

[B4 ABT LPG] sciąga w prawo

Post autor: grubby_m » 27 lis 2009, 13:20

Witam
Mam taki problem iż podczas przyspieszania [tak że gaz wciśnięty do dechy] przód auta się unosi i czuje ze mnie ściąga w prawo podobnie jest z hamowaniem. Prawdopodobnie ktoś juz by mnie zje... że zbieżność szarpaki itp.
Niestety ale ze zbieżność i szarpaków wróciłem i jest rewelacyjnie zero luzów, a gumy na wahaczu wymieniłem miesiąc temu podobnie jak końcówki drążka oraz łącznik stabilizatora i gumy mc-persona.
Jednak diagnosta kazał mi zbadać mc-persona bo jemu się nie podoba, i prosiłbym o jakiś schemat budowy w b4 jak to wygląda bo może ja cos źle złożyłem jak robiłem??
No i mam malutki luz na maglownicy ale wg książki można skręcić śrubę troszkę mocniej i będzie OK.

A wiec co może być przyczyną ściągania?
I czy macie jakiś schemat mc-persona w 80 B4

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 27 lis 2009, 14:08

A z tyłu były sprawdzane tulejki, przy hamowaniu to moze prawy hamulec bierze troche mocniej i dlatego sciaga.

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 27 lis 2009, 14:16

WOJTEK26 pisze:A z tyłu były sprawdzane tulejki, przy hamowaniu to moze prawy hamulec bierze troche mocniej i dlatego sciaga.
hmm ale z tyłu na tylnej osi??

noorbi

Post autor: noorbi » 27 lis 2009, 19:10

Pewnie sprawdzałeś ale zobacz ciśnienie w kołach.
Chociaż ja podejrzewam amortyzator, tak jakby nie trzymał.
Nic z niego nie cieknie ?
Nie buja zbyt długo po wjechaniu na dołek ?
Tak, obstawiam amorka, bo gdyby łożysko górne amortyzatora się zużyło to słyszałbyś stuki.
Maglownica raczej nie będzie przyczyną. Ten luz jak jest zbyt duży nie zniwelujesz samą śrubą.

Takie schematy znalazłem :
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 27 lis 2009, 19:13

amorki przód 60% a tył 50% czy cos takiego ale w kazdym razie są dobre bo sprawdzałem na stacji kontroli pojazdów. niby dobrze zem złożył ale juz sam niewiem.
podejrzewam ze klocki nie odbijają i mechanizm różnicowy daje moc na jedno kolo.

noorbi

Post autor: noorbi » 27 lis 2009, 19:21

Tak tylko jak się to ma do unoszenia przodu przy przyspieszaniu ?
Ja nie mówię że amorki są zużyte, tylko że prawy mógł "puścić".

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 27 lis 2009, 20:42

hmm sam niewiem juz cco mysleć ale sprawa jest bardzo dziwna

kolczu

Post autor: kolczu » 01 gru 2009, 21:58

To ze auto się unosi przy przyspieszaniu to jest raczej normalne. Bardziej szukał bym winy w tym iż auto mogło zostać kiedyś uderzone... Mam podobna sytuacje. U mnie wygląda ona następująco zbieżność jest ustawiona perfekt ale niestety kąt jednego koła nie może zostać ustawiony prawidłowo. Ma to związek z tym iż auto miało kiedyś dzwona i niestety nie da się tego zrobić. Mechanik mój doszedł do tego po otworach w Macphersonie które zostały rozwiercone trochę w bok. Dzięki temu mogli macpera ustawić tak jak im się podobało . Chodzi mi tu o te dwa otwory pod kielichem. U mnie szciąga na prawo i niewazne jak koła sa dopompowane. Całe zawieszenie mam wymienione łacznie z poduchami pod macpersonami i innym duperelami.

Chyba ze masz 100% pewność ze auto jest bezkolizyjne, to Ci nie pomogę.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 01 gru 2009, 22:23

to może byc to pojade na geometrie.
autko niepowinno być udezone no ale to tylko 15 lat jazdy......

noorbi

Post autor: noorbi » 02 gru 2009, 06:59

kolczu pisze:To ze auto się unosi przy przyspieszaniu to jest raczej normalne.

Racja normalne ale w minimalnym zakresie ( no chyba że ktoś ma 300 KM ).
Ale jeśli grubby_m, pisze że mu się ten przód unosi to zrozumiałem, że nadmiernie, co świadczy o padniętych amorkach.

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 02 gru 2009, 09:27

noorbi pisze:
kolczu pisze:To ze auto się unosi przy przyspieszaniu to jest raczej normalne.

Racja normalne ale w minimalnym zakresie ( no chyba że ktoś ma 300 KM ).
Ale jeśli grubby_m, pisze że mu się ten przód unosi to zrozumiałem, że nadmiernie, co świadczy o padniętych amorkach.
amorki były sprawdzane i jest 50%

kolczu

Post autor: kolczu » 02 gru 2009, 18:42

Amortyzatory tez wymienialem i auto sie unosiło przy gwaltownym ruszaniu... A jak sie da naprawde w gaz tak zeby spalić gume to sie nie da bo auto podskakuje. Ktos juz gdzies pisał na forum

Dario152
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 14 paź 2009, 22:50

Post autor: Dario152 » 10 gru 2009, 21:45

Posprawdzaj nakętki na teleskopach macpersonów -lubią sie czasem odkrecać -u mnie tak było .po dokreceniu pływanie ustało.
Darek

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 11 gru 2009, 09:23

bylem u specjalisty od 80-tek i gdy powiedziałem co wymieniłem i jak auto sie zachowuje to stwierdził zbierznośc, ja mu na to ze dopiero co ustawiona, a on wskazał mi stacje djagnostyczna na której ustawiałem i zgadl bo tam hu----wo robi gość takie zeczy i w przyszłym tyg jade na inną

[ Dodano: 2010-02-13, 19:09 ]
jak chcesz cos zrobić dobrze zrób to sam. Dziś byłem w szkole i byłem na szarpakach i juz wiem co w trawie piszczy a raczej co mnie ciągnie tam gdzie nie powinno :D
Na szarpakach dowiedziałem się ze zawieszonko jest jak nowe tylko gumy na sankach sa do wymiany co prawda tylko dwie ale 27-go bede wymieniał komplecik zeby nie miec problemu puźniej

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 19 lut 2010, 23:08

koledzy powiedzcie mi ja ustawiona mialem zbieznosc 2 razy w roznych zakladach w Łęczycy w województwie łódzkim ( oczywiście nie polecam LACH , JURA ) i moja audika dalej sciga w prawo jak sciagala a oni sie zarzekaja ze zbieznosc jest ustawiona na 100 % dobrze a auto sciaga . opony nowe , klocki nowe , tuleje wahaczy nowe , łaczniki stabilizatorów nowe , tylko tuleje sanek te tylne sa troszke wywalone . czy one maja jakis wplyw na sciaganie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl