Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wyje maglownica czy pompa?

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

[B4 ABT] Wyje maglownica czy pompa?

Post autor: LeeOne » 26 paź 2009, 22:05

Witam, jak zaczęło się robić cieplej w maju to auto gdy się mocno nagrzało to przy skręcaniu przy mniejszej prędkości czy też kręceniu na parkingu słychać strasznie głośne wycie jak by Titanic tonął :P
Dzieję się tylko tak jak auto się nagrzeje mocno, jak jest zimne to cisza, płyn wymieniałem w lipcu, myślałem, że pomoże a tu nic.
Piszę dopiero teraz bo dzisiaj tak zawyło, że ludzie aż się oglądali na parkingu :P
Co to w końcu wyje pompa czy maglownica?

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 27 paź 2009, 07:56

Raczej pompa.
U mnie też wyje i ja w przeciwieństwie do Ciebie wbrew sugestiom ludzi nie wymieniałem płynu na nowy rzadki, który raczej jest w stanie narobić więcej szkód niż pomóc i teraz jak jest chłodniej to płyn chyba tak jak olej gęstnieje w niskich temperaturach i pompa ucichła.
W Twoim przypadku najprawdopodobniej pozostaje wymiana pompy.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 27 paź 2009, 21:27

No niestety wygląda na pompę. :-/ A wspomaganie jak Ci chodzi?? Opornie??

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 28 paź 2009, 00:00

na 100 % pompa. łopatki (blaszki) wirnika sie "zacierają" lub łożyskowanie wirnika.

W maglownicy nie ma co wyć :-P jedynie to moze ciec na uszczelnieniach lub mieć luzy a w skrajnych przypadkach zaworki mogą się zacinać.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 28 paź 2009, 07:24

U mnie tez wyje jak sie zagrzeje. Ale sam ja sobie zalatwilem, bo pochodzila chwile bez plynu :oops: Do wymiany za pewne wklad pompy. Lozyska powinny byc dobre, mozesz sprawdzic czy luzu nie ma, ale musisz sciagnac pasek. Jesli wyje to pewnie wklad (wirnik) trze o obudowe, prawdopodobnie wystarczy wymienic lozyka, i uszczelniacze odrazu. Mozesz ja rozebrac pojechac do sklepu z hydraulika, uszczelnieniami itp. Kupic lozyska i zimmeringi. Kumplowi kiedys naprawialem pompe ale z golfa 1.8. Budowa ta sama :)

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 28 paź 2009, 08:12

Ja osobiście nie mam wspomagania, ale ojcu jak się pompa kończyła przy felicji to jak się dobrze przypatrzeć to były zauważalne opiłki alu w płynie... Łopatki zdzierały korpus...

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 28 paź 2009, 23:16

Owszem pompę słychać ma swoje lata - lekko szumi przy skręcaniu jak silniczek elektryczny, ale czasami przy skręcie potrafi tak głośno zawyć jakby statek płynął i trąbił :-?
Ogólnie wspomaganie pracuje lekko. Tylko jedno mnie zastanawia czemu wyje tylko na bardzo mocno rozgrzanym aucie tak z 10 km trzeba zrobić, wtedy zaczynają statki to portu przypływać.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 29 paź 2009, 06:41

Plyn hydrauliczny jak pracuje, i jest poddawany cisnieniu to sie rozgrzewa. Wiec rozgrzewa sie cala pompa i elementy ukladu hudraulicznego. U mnie w pracy jak chlodnica szczeli to olej na maszynach w momencie ma ponad 60* a to juz zaczyna powoli zabijac uszczelnienia, i uklad traci swoje cisnienie. A przed chlodnica wody masz zapewne rureczke taka powyginana, to jest wlasnie chlodnica oleju ze wspomagania.

zakator
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:36

Post autor: zakator » 12 gru 2009, 11:28

Witam, mam podobny problem jak koledzy z tą różnicą że u mnie wycie wystepuje podczas odpalania samochodu szczególnie przy niższych temperaturach. Jak sinik popracuje chwile to wycie ustaje, tak jakby zalezało to od rozgrzania pompy. Samo wycie nie jest uciążliwe ale jednego razu po zapaleniu trąciłem lekko kierownice, zawyła mocniej i zdusiła mi silnik, czylo pewnie stawia wiekszy opór.
Moze ktos doradzic co z tym fantem zrobic??

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 13 gru 2009, 06:25

Sprawdź naciąg paska i stan płynu.

zakator
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:36

Post autor: zakator » 13 gru 2009, 12:23

Pasek kilka tygodni temu naciągałem a płyn sprawdze jeszcze dzis, dzieki:)

mantek-13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 02 sie 2009, 21:18
Lokalizacja: Kożuchów

Post autor: mantek-13 » 13 gru 2009, 13:26

Wymieniaj pompę najlepiej na nową.

zakator
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:36

Post autor: zakator » 14 gru 2009, 17:22

Boje sie że bedzie to nieuniknione, poziom płynu jest ok, mam ten samochód od kilku miesiecy ale rozmawiałem z pooprzednim włascicielem i mówił ze wymieniał go na wiosne, dodał tez ze ta pompa tak wyła wiec wydaje mi sie ze sie konczy:(

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 05 lut 2010, 08:57

Witam. Mam podobne objawy jak koledzy: w ciepłe dni pompa od wspomagania daje o sobie znać, ale w zimie był spokój, do dziś. Odpalam auto a tu zonk, jakieś syczenie zza kierownicy. Syczenie ustaje przy lekkim skręcie kierownicą. W komorze silnika też trochę to słychać od maglownicy, spod serwa i ustaje po przekręceniu kierownicą.

Pytanie: czy to koniec maglownicy? Na maglownicy poszła gumowa osłona, poza tym nie znać wycieków.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 05 lut 2010, 09:58

Witam to raczej wina pompy.Mam podobnie że przy skręcaniu na maxa pompa potrafi zawyć.Sprawdzałem pasek i stan płynu i wygląda na to że pompa się kończy.Pytałem w zakładzie który zajmuję się regeneracją tego typu pomp i Pan krzyknął mi coś ok.350-400 zł.Hmm troszkę się zdziwiłem bo na Allegro widywałem pompy nowe w takiej cenie.Sądzę tylko że te nowe to raczej Chińskie ale pewności nie mam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl