Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B4 ABT 2.0] Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 07 wrz 2012, 18:00

Skoro temat wszedł już na ogólną geometrię auta to zapytam czy tylne koło też powinno stać symetrycznie w nadkolu? U mnie oba tylne koła nie stoją symetrycznie w nadkolu. Są przesunięte do tyłu.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 07 wrz 2012, 21:23


j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 08 wrz 2012, 10:31

Dzięki Patrique

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 08 wrz 2012, 10:43

j.grud czy u ciebie też tak jest że koło nie jest równo w błotniku z przodu? wrzuć foto

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 08 wrz 2012, 11:24

Ja mogę podać przykład na swoim aucie.
Obrazek
Auto bezwypadkowe. Ale koło cofnięte do tego stopnia, że wykracza poza regulację kątów.
Przyczyna już znana :-P . Od uderzenia kołem w krawężnik wykrzywił się trochę McPherson i śruba rzymska od prawego drążka kierowniczego :-o .

Natomiast tutaj drugi przykład, również mojego auta.
Obrazek
Drugie koło tj. lewe przednie również było trochę cofnięte. W przeciwieństwie do prawego nigdy nie uderzone, a mimo to cofnięte, ale już nie w takim stopniu. Przyczyna? Zużyte silent-blocki wahacza. Po wymianie koło jest idealnie w nadkolu <ok>

Także podejrzewam, że lekki stopień przesunięcia świadczy o wyeksploatowaniu zawieszenia a dokładniej tulei gumowo-metalowych wahacza, a znaczne przesunięcie koła o uszkodzeniu zawieszenia danego koła. No ale to są oczywiście tylko moje dywagacje na ten temat.

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 08 wrz 2012, 14:35

LUPO pisze:j.grud czy u ciebie też tak jest że koło nie jest równo w błotniku z przodu? wrzuć foto
Z przodu jest symetrycznie.

koral351

Post autor: koral351 » 28 paź 2012, 08:17

sworzniem można ustawić wyprzedzenie nie zmieniając kątów. przecież tam są 3 owalne otwory. wysuwając na pierwszym, a wsuwając na trzecim kąty się nie zmienią a koło pójdzie do przodu lub tyłu. i wcale nie jest to mała regulacja. jak się tym nie da to chyba auto po poważnym dzwonie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl