Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,0 ABT] za mocne wspomaganie

Mateusz17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2007, 17:41
Lokalizacja: Brodnica

[B4 2,0 ABT] za mocne wspomaganie

Post autor: Mateusz17 » 13 lis 2007, 19:32

witam czy u Was w Audikach tez jest takie mocne wspomaganie? Bo u mnie jest az za mocne podczas jazdy lekki ruch kierownicy powoduje ze auto juz skreca, w B3 kierownica chodzi ciasniej i auto mozna lepiej wyczuc na drodze czy jest jakas rada na to aby w b4 ABT wspomaganie dzialalo troche słabiej?
Ostatnio zmieniony 13 lis 2007, 20:04 przez Mateusz17, łącznie zmieniany 2 razy.
B4 '92

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 13 lis 2007, 19:42

Nie sądze aby w tym aucie było za mocne wspomaganie. Jeździłem wieloma autami i jak dla mnie jest w sam raz. Może kolega ma wlane do wspmagania jakiś gęsty olej żeby ciszej chodziło a przez to jest większe ciśnienie i dlatedo takie odczucie. To jest moje zdanie ale niech się wypowiedzą inni.
P.S. Popraw nazwę tematu.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 lis 2007, 20:03

Podobne objawy jak zbyt duza siła wspomagania daje źle ustawiona żobeżność przednich kół. Byc może koła są za bardzo rozbieżne.

Awatar użytkownika
rabbit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 11 mar 2007, 08:20
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: rabbit » 07 sty 2008, 10:05

ja mam Audi 1Z 94r i też mam dziwne wrażenie z jazdy gdy jade blisko krawędzi jezdni po nierównościach mam problem z utrzymaniem prostego toru jazdy (nie jeżdzę na 2gazach:)) bo niewielki ruch kierownicą powoduje zmiane toru jazdy auta .Czy to jest zależne od wspomagania??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 sty 2008, 14:56

rabbit, CzarekJ już odpowiedział, źle ustawiona zbieżność przednich kół może powodować tzw. myszkowanie auta. Jedź na diagnostykę i niech sprawdzą zbieżność.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 07 sty 2008, 17:47

Podepne sie pod temat ale z nieco innym pytaniem, co sprawia ze w Audi A4 jest własnie takie mocne wpomaganie? Ja np chetnie zaadaprowałbym takie do siebie. Czy chodzi tu o pompe czy jedynie o np inny płyn chydrauliczny? A moze da sie zrobić swapa :mrgreen: :?:

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 sty 2008, 01:14

rabbit pisze:a mam Audi 1Z 94r i też mam dziwne wrażenie z jazdy gdy jade blisko krawędzi jezdni po nierównościach mam problem z utrzymaniem prostego toru jazdy
Zmienić silentbloki, aby auto nie było rozlazłe i geometria kół.
Przerabiałem to zastanawiajac sie dlaczego to audi b4 nie tak łatwo na drodze w koleinach utrzymac ;-)
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 09 sty 2008, 21:42

Solskier pisze:Podepne sie pod temat ale z nieco innym pytaniem, co sprawia ze w Audi A4 jest własnie takie mocne wpomaganie? Ja np chetnie zaadaprowałbym takie do siebie. Czy chodzi tu o pompe czy jedynie o np inny płyn chydrauliczny? A moze da sie zrobić swapa :mrgreen: :?:
Nic prostszego:) Najpierw zaadoptuj sobiepo 4 aluminiowe wachacze nierównej długości na każdą stronę , potem zapodaj sobie pompę wspomagani od A4 (występuje tylko jako org. 900,- ). Jak to wszystko zaadoptujesz to zamontuj sobie oponki od Fiata Uno 155/70R13. Gwarantuje ze będzie sam skręcał. :evil:

Ludzie kochani, A4 to nie osiemdziesiątka, więc nie wypada żeby wszystko było do zaadoptowania. Trochę pomyślunku
Adam

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 10 sty 2008, 09:58

madazaw, Nie sptytałem jak wsdzić wspome od a4 tylo spytałem co sprawia iż jest o wiele mocniejsza niz w osiemdziesiątce. I co ewentualnie dało by sie poleprzyć lub można przeszczepić. Wiec nie muisz mi wyskakiwać z mądrościami o zawieszeniu i ooponach od faita bo to raczej żadna odpowiedź.

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 11 sty 2008, 10:20

A wracając do pytania kolegi to tak jak wspomnieli mozliwa jest rozbieżność kół wtedy jest odczucie lekkiego prowadzania ale i zarazem włąsnie nie możliwość utrzymania go w prostej lini na dłuższym odcinku. A może przesiadłeś sie z jakiegoś innego samochodziku i dlatego takie odczucie. Ja tak mam jak czasami przesiąde sie z poldka do mojej niuni <ok> to odczucie jakby kierownica sama sie obracała :mrgreen:

Awatar użytkownika
rabbit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 11 mar 2007, 08:20
Lokalizacja: Myślenice

[1ZB4] Wspomaganie za mocne.

Post autor: rabbit » 15 lut 2008, 17:28

Mateusz 17 czy ustawiłeś zbieżność i dalej masz problem ze wspomaganiem? Ja jestem po wymianie sworzni wahaczy po obu stronach i wszystkich amorków z osłonami i odbojami i nadal mam "mocne wpomaganie" jest dokładnie tak że siła na koła jest duza.Delikatny ruch kierownicy nawet musnięcie powoduje zmiane kierunku jazdy w stopniu znacznym tak że jazda prostą drogą staje sie męcząca gdyż trzeba cały czas korygować delikatnie tor jazdy. Chciałbym Dodam że gumy i silentbloki miałem wymieniane.Moja kierownica chodzi bardzo lekko i nie wiem czy ma to znaczenie ale jak zakręcam i wychodze z zakrętu to musze pomóc kierownicy wrócić do swojego położenia na wprost a ona powinna sama wrócić w to położenie przy wyjąsciu z zakrętu.Jeżdziłem np fiatami peugotami i fordami i też z naszego rocznika i tam kierownica z siłą stara sie wrócic do prosta a moje nie :( Jak myslicie co może być przyczyną jeszcze i czy można to wyregulować lub coś wymienić by kierownica chodziła ciaśniej? .Mechanik mówił że nalezy zmniejszyć siłę na koła.

afro

Post autor: afro » 16 lut 2008, 16:22

jesli kola by sie rozjezdzaly to przy hamowaniu ostrzejszym trudno bylo by utzrymac kierownice w rekach

Awatar użytkownika
rabbit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 11 mar 2007, 08:20
Lokalizacja: Myślenice

[1zb4] wspomaganie

Post autor: rabbit » 19 lut 2008, 08:44

nie rozumiem co to za odpowiedz..?

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 19 lut 2008, 20:52

Panowie, coś w tym jest, że w B4 wspomaganie jest czułe i bardzo mocne. Takie dała fabryka, pomijając ewentualne usterki, zbieżność itp.

Mało które auto osobowe ma tak mocne wspomaganie. Jednym się to podoba innym niekoniecznie :-)
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

Awatar użytkownika
Damu$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 16 paź 2007, 01:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Damu$ » 21 lut 2008, 01:02

Doc pisze:Panowie, coś w tym jest, że w B4 wspomaganie jest czułe i bardzo mocne. Takie dała fabryka, pomijając ewentualne usterki, zbieżność itp.

Mało które auto osobowe ma tak mocne wspomaganie. Jednym się to podoba innym niekoniecznie :-)
i mnie już wielu ludzi którzy prowadzili moje b4 zazdrościło takiego wspomagania, lekko sie kręci a problemów z utrzymaniem na drodze nie ma chyba że zawiecha do bani :-)
Vorsprung durch Technik
Tapicerki i inne graty z avanta sprzedam.
Golf 3 1.8 AAM po wypadku do sprzedania cały na części.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga