Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 09 kwie 2014, 22:20

chyba nie widzę zdjęcia, gdzie dokładnie ??

lukasz2107
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 14 lut 2010, 08:55

Post autor: lukasz2107 » 14 maja 2014, 11:29

panowie cieknie mi z zacisku tylnego z pod gumki mocowania dzwigienki ręcznego.tyle że ja mam dżwigienke zaspawana bo kiedyś urwała sie śruba.co robić??

[ Dodano: 2014-05-14, 11:30 ]
oczywiście cieknie płyn hamulcowy ale tylko czasem kapnie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 maja 2014, 15:00

lukasz2107 pisze:tyle że ja mam dżwigienke zaspawana bo kiedyś urwała sie śruba.co robić??
wymienić zacisk

lukasz2107
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 14 lut 2010, 08:55

Post autor: lukasz2107 » 14 maja 2014, 22:51

a mam pytanie czy zacisk z b3 bedzie pasował??średnica gwintu w zacisku z przewodem hamulcowym od b4.chyba dobrze sie wysłowiłem

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 15 maja 2014, 21:09

dziś zregenerowałem jeden zacisk <ok>

trochę było zabawy ale po którce opowiem...

więc regeneracja u mnie spowodowana byla blokowaniem się ręcznego. wycieków żadnych nie miałem.

jeśli chodzi o słynny pierścień segera, najpierw podważyłem lekko jedną stronę cienkim śrubokrętem płaskim, potem już doszedłem standardowymi szczypcami do tych pierścieni, ale najpierw kombinowałem i cudowałem...

jeśli chodzi o zbijanie tej łapy z wieloklinu to zrobiłem to dopiero po wyjęciu zabezpieczenia, zdecydowanie łatwiej tak jest i szybciej - polecam

Wżery na ośce były - ale wycieków nie było, więc.... wyczyściłem papierkiem i włożyłem z powrotem - póki co sucho.

Po przeczytaniu problemów z tym małym oringiem, zwróciłem uwagę na to. Faktycznie, w zestawie jest o połowę cieńszy i jeden. Więc założyłem stary, bo wyglądał dobrze.

Najwięcej chyba zabawy miałem z włożeniem pierścienia segera z powrotem, problem polegał na tym że ciężko było go włożyć w ten rowek i do samego końca nie byłem pewny czy on tam już siedzi cały czy nie... ale chyba jest ok, skoro dojechałem kilka kilometrów:)
Polecam tutaj włożenie tego oringu małego nie na ośkę a do środka w obudowę, wtedy łatwiej włożyć pierścień segera, bo cały mechanizm ze sprężyną wejdzie głębiej i odsłoni się rowek dla zebezpieczenia.

Po złożeniu wszystkiego łapa od ręcznego chodzi super, nie zacina się i wraca, wszystko dość lekko, a na tym mi też zależało. Ale jak włożyłem na auto i odpowietrzyłem to ta łapa już tak lekko nie chodzi... jak jest i Was? Zależy mi żeby ręczny dość lekko chodził w kabinie. Bez płynu chodził nawet fajnie a po zalaniu zacisku płynem już tak lekko nie chodzi, żeby założyć linkę bez żabki się nie obyło...

Jutro druga strona, potem nowe linki, mam nadzieję, że będzie cacy:)

Jeszcze jedna sprawa, robiłem tylko lewą stronę i tylko tą odpowietrzyłem. Pedał hamulca teraz inaczej chodzi niż przed rozbiórką, jest bardziej miękki. Czy taki powinien być? Czy to kwestia odpowietrzenia całego układu, a bynajmniej całego tyłu? ( płynu całego ze zbiorniczka nie opróżniłem). Jak u Was chodzi pedał hamulca?? U mnie przed rozbiórką, pedał był twardy przy hamowaniu, teraz jest miękki, miękki potem twardy, trzeba się na nowo uczyć wyczuć hamulce :)

acha, do zatkania przewodu hamulcowego, posłużyłem się kapturkiem od zaworu powietrza z koła, tylko że znalazłem troszkę większy.

Oczywiście z całego zestawu zostało mi parę gumek, dla których nie widziałem miejsca, może jak bym rozebrał tą sprężynę... ale nie widziałem potrzeby.

pozdr <piwo>

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 15 maja 2014, 23:30

Odpowietrz jeszcze raz hamulce i problem miękkiego pedału powinien zniknąć. A cięższa praca układu w warunkach eksploatacyjnych to chyba nic dziwnego, wszak wtedy już zaciskasz klocki na tarczy a do tego nie potrzeba całego ruchu dźwigni w dół.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 16 maja 2014, 22:00

dziś drugi zacisk, co prawda po wyjęciu dźwignia ręcznego chodziła nie najgorzej ale jak robić dobrze to robić... Rozbiórka poszła dużo szybciej bo już bogatszy o doświadczenia z pierwszego zacisku. I tu podobnie założony stary oring ten mały, bo wycieku nie było a jest grubszy niż ten z zestawu. Problematyczny okazał się pierścień zabezpieczający, a raczej jego włożenie... jak się okazało był zbyt ściśnięty w stanie swobodnym... ale chwile zeszło zanim doszedłem do tego... Najgorsze to jest chyba to, że do końca człowiek nie wie czy on tam siedzi czy nie... :)

Tutaj problemem raczej jest linka, bo zapieczona jak diabli. Ale nowe już czekają na montaż. Przy wyciąganiu linki, urwane zabezpieczenie, niestety lata swoje zrobiły. A w zestawie z linkami niestety nie ma nowych, więc trzeba poszukać czterech nowych.

Odpowietrzyłem cały tył, najpierw prawa potem lewa. Pedał już tak nie wpada. Ale wciąż mnie zastanawia ( choć to chyba raczej logiczne ), że na sucho dźwignia chodzi ręką z oporem sprężyny a jak zacisk zalany płynem to już ma ciężej...
No i skok potrzebny do zatrzymania tarczy jest bardzo mały, nie wiem od czego to zależy...

Niestety przy próbie odkręcenia odpowietrzników z przodu, łepki się poddają i nie mogę odkręcić. Co radzicie? Chciałbym wymienić cały płyn i odpowietrzyć wszystkie koła ale z przodu jest problem...

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 17 maja 2014, 10:30

stukałes odpowietrzniki z góry młotkiem ? jeżeli urwałeś pozostaje dopasować wiertło i delikatnie wiercic przy odrobinie szczęscia wysypie sie odpowietrznik bez uszkodzenia gwintu w zacisku

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 17 maja 2014, 14:17

Mały palnik grzać puści na pewno ja już przeszłem to wszystko bez palnika ciężka sprawa
Teraz wsio nowe i chodzi z tym oringiem na tył to też założyłem nowy z zestawu i ciekło więc został stary ;-)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 17 maja 2014, 15:12

jeszcze nie urwałem, jedynie łepek się lekko urobił. Będę próbował grzać i stukać. Błędem było założenie oczkowej 11. teraz przyłożę sześciokątną nasadkę. Póki co pedał pracuje nie najgorzej ale chciałbym wymienić cały płyn i odpowietrzyć wszystko.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 26 paź 2014, 21:31

można kogoś prosić o wgranie ponownie zdjęć? Gdyż ta mordęga bedzie mnie czekać...

jedziemypoziomo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 18 paź 2014, 10:10
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: jedziemypoziomo » 29 paź 2014, 22:52

mnie niestety czeka już... można prosić o wrzucenie ponownie zdjęć ?

prezesik18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 15 lis 2012, 15:42

Post autor: prezesik18 » 01 lut 2015, 17:37

Warto ruszać tą ośkę od ręcznego jeśli z niej nie ma wycieków?

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 01 lut 2015, 22:39

Co znaczy ruszac? Wyciagnac? Ja regenerowalem Zaciski 2 lata temu przu okazji malowania i pozmienjalem oski od passata b5 bo mialy mniej wzerow. Niestety zastosowalm oring z zestawu i widocznie jak mowicie jest on miniejszy (tez mi sie tak wydawalo) po doch latach zaczol lewy ciec. Nie wiem czy przez oring czy przez delikatne wzery. Postanowilem tym razem kupic regenerowane po 150 pln sztuka z 2 letnia gwarancja i mam spokoj

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 01 lut 2015, 22:47

Warto bo jak mocno zardzewieje to nie będzie dla niej ratunku, może zacząć się klinować i będzie blokować koła po zaciąganiu ręcznego lub zaczną się wycieki. Lepiej wymienić to uszczelnienie na zewnątrz co jakiś czas niż później szukać zacisku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl