[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.
No więc wyciągnąłem te #$%#$ uszczelki.
Po lewej z zestawu naprawczego. Na środku ori na bank. Trzecia, to chyba ori, ale jej historia jest pełna tajemnic...
Jak widać gołym okiem ta z zestawu jest za mała. Zwróćcie uwagę przed montażem, może zaoszczędzić sporo pracy i nerwów (hamulce zrobione 1,5 raza). Uszczelka powinna siedzieć na zagłębieniu wewnątrz obudowy a nie wpadać do zagłębienia. Moje trzpienie były trochę skorodowane, ale nie w miejscu uszczelek.
Oczywiście chciałbym nadmienić, że moje hamulce już nie ciekną i docieram klocki <urodziny> Niestety w pośpiechu nie zmierzyłem ori <lol>
Po lewej z zestawu naprawczego. Na środku ori na bank. Trzecia, to chyba ori, ale jej historia jest pełna tajemnic...
Jak widać gołym okiem ta z zestawu jest za mała. Zwróćcie uwagę przed montażem, może zaoszczędzić sporo pracy i nerwów (hamulce zrobione 1,5 raza). Uszczelka powinna siedzieć na zagłębieniu wewnątrz obudowy a nie wpadać do zagłębienia. Moje trzpienie były trochę skorodowane, ale nie w miejscu uszczelek.
Oczywiście chciałbym nadmienić, że moje hamulce już nie ciekną i docieram klocki <urodziny> Niestety w pośpiechu nie zmierzyłem ori <lol>
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Średnice wewnętrzną mają taką samą. Jedynie czym mogą sie różnić to grubością. Sprawdziłem przed chwilą jak siedzi cieńsza i grubsza uszczelka w tulejce i oby dwie są zatopione w otworze i średnice wewnętrzną mają taka samą. U mnie założyłem te z zestawu i jak na razie zrobiłem prawie tysiąc km i wycieków brak także już chyba nie zaczną cieknąc.
PieterB, zaopatrz się w niezbędne narzędzia, czyli długie, cienkie szczypce do pierścieni segera oraz klucz do szlifierki kątowej. Poza tym smar do tłoczków, kupić zestaw naprawczy zacisku, chociażby bez tłoczka bo różnie może to być przy rozbieraniu a na pewno rozwalisz tą gumę od strony dźwigienki. Jeśli stoją dźwigienki to obowiązkowo zakupić ośki zacisku, lub cały samo regulator. Jeśli same dźwignie, to potrzebne będzie imadło (ślusarskie - kowalskim może być trudno) do ściśnięcia sprężyny w regulatorze oraz kawałek drewna o grubości trochę większej niż długość dźwigni, przewiercone wiertłem o grubości ośki. Warto od razu za jedną robotą przyjrzeć się klockom, tarczom, prowadnicom zacisków itd. Zlać wszystko odrdzewiaczem żeby nie urwać przewodu ham. oraz nakrętki dźwigni. Możliwe, że trzeba będzie dostać się do regulacji ręcznego - nad tłumikiem środkowym - aby ściągnąć linkę ręcznego z zacisku.
Ogólnie robota denerwująca z racji małej ilości miejsca do manewrowania w środku zacisku, ale jak to mówią - pierwszy raz jest najgorszy
Ogólnie robota denerwująca z racji małej ilości miejsca do manewrowania w środku zacisku, ale jak to mówią - pierwszy raz jest najgorszy
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Adam nie jest aż tak źle. Bez szczypiec można wyjąc seger. Ja użyłem do tego twardego grubego drutu który na końcu zaostrzyłem by wszedł w oko segera. Podważyłem z jednej strony potem z drugiej i seger wyszedł. Można oczywiście kupić zwykłe szczypce proste do segera. Uciąć końcówki i przyspawać do zwykłych kombinerek ale trzeba mieć spawarkę. Oczywiście można tez kupic dedykowane szczypce ale cena jest zaporowa.
Co do samego mechanizmu ręcznego to niech najpierw rozbierze. U mnie też stały dźwigienki ale dlatego że mechanizm zapiekł się na tulejkach gdyż pościła zewnętrzna uszczelka. Wewnątrz oring i mechanizm pod nim był jak nowy. Może u Piotrka jest podobnie i obędzie się bez wymiany mechanizmu.
Co do samego mechanizmu ręcznego to niech najpierw rozbierze. U mnie też stały dźwigienki ale dlatego że mechanizm zapiekł się na tulejkach gdyż pościła zewnętrzna uszczelka. Wewnątrz oring i mechanizm pod nim był jak nowy. Może u Piotrka jest podobnie i obędzie się bez wymiany mechanizmu.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
witam. dam małą ciekawostkę. W wielu przypadkach powstają wycieki z ośki cięgna ręcznego, tu przyczyna korozja ośki ( czyli dyskwalifikacja regeneracji raczej ) lub zużycie oringu wewnątrz zacisku, powiązane ze zużyciem łożyskowania ośki ( mała brązowa tulejka ) i tu taki szczegół mało zestawów ją posiada w komplecie.
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Masz rację, że ośka wygląda na skorodowaną, bo tak zazwyczaj jest. Na tyle razy jak rozbierałem te zaciski zazwyczaj jednak wystarczyło wymienić oring i wyciek całkowicie znikał. Ja mam tylko dostęp do zestawów naprawczych hiszpańskiego Autorfrena i w nich taki oring jest.dzikx pisze:witam. dam małą ciekawostkę. W wielu przypadkach powstają wycieki z ośki cięgna ręcznego, tu przyczyna korozja ośki ( czyli dyskwalifikacja regeneracji raczej ) lub zużycie oringu wewnątrz zacisku, powiązane ze zużyciem łożyskowania ośki ( mała brązowa tulejka ) i tu taki szczegół mało zestawów ją posiada w komplecie.