Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 avant 1,9 tdi] demontaż sterowania nawiewu, jak?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

[80 B4 avant 1,9 tdi] demontaż sterowania nawiewu, jak?

Post autor: Benito » 05 mar 2008, 11:37

proszę o podpowiedź w jaki sposób można wyjąć sterownik siły nawiewu, ponieważ chciałem podgiąć i wyczyścić znajdujące się tam blaszki, dodam, że działa na wszystkich biegach ale dopiero wtedy gdy lekko podniosę w górę za tył sterownika tam gdzie wpina się kostkę lub docisnę blaszki.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 mar 2008, 11:56

Tu poczytaj:klik

edit: widze że już tam byłes :-|
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 05 mar 2008, 12:02

tak byłem tam ale nic nie znalazłem o samym wyjeciu przelacznika

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 05 mar 2008, 12:36

przeciesz jest napisane jak to zrobić

musisz mocno je chwycic i pociagnac do siebie, lub podwazyc po stronie przeciwnej niz biala strzalka, pozniej odkrecasz dwie srobki i zdejmujesz panel a nastepnie cztery srubki o uwalniasz mechanizm, problem w tym ze ciezko go obrocic lub ustawic tak by sie dostac do blaszek i ja mam z tym cholerny problem, psikalem tam tylko wd40 i srodkiem do czysczenia z tluszczu ale to nic nie dalo

Awatar użytkownika
Silvesters
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Silvesters » 05 mar 2008, 12:43

Znalazlem w "audi 80/90 Reguluje i naprawiam" tekst jak wyjac panel zeby dostac sie do ciegien Bowdena, czyli tym samym do tego sterownika. Jest to tekst skopiowany z tej ksiązki wiec prosze nie krzyczec :-P

• Zdemontować półkę z lewej strony pod deską rozdzielczą
• Zdemontować radio.
• Ewentualnie zdemontować schowek w desce rozdzielczej
• Zdjąć wszystkie trzy pokrętła regulacyjne instalacji
ogrzewania i wentylacji.
• Odkręcić znajdujące się pod nimi dwa wkręty z nacięciem krzyżowym.
• Zdjąć element osłonowy.
• Wykręcić cztery odsłonięte wkręty.
• Teraz można wyciągnąć nieco jednostkę elementów
obsługi instalacji ogrzewania i wentylacji z deski rozdzielczej,
co wystarcza, aby dostać się do zamocowania cięgien Bowdena (zarazem do tego sterownika)

Mam nadzieje ze w czyms to pomoze :-D

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 05 mar 2008, 13:09

tryni81 to wszystko mam już zrobione, chodzi mi o jakiś mądry sposób wyjęcia samego sterownika siłą nawiewu aby dobrać się do tych blaszek i je podgiąć.
Silvesters dzięki... mam tą książkę, a Ty mi o niej przypomniałeś.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 mar 2008, 14:30

Musisz wyjąć cały środkowy tunel, wtedy jak masz wyszysko odkręcone to mozna przepchnąć cały zestaw sterujący od tyłu na dół że wyjdzie pod popielniczka i wtedy bedzie w miare dojscie do śrubki która trzyma cały sterownik z blaszkami. Tylko musisz uważac na linki żeby nie ułamac mocowania przy przepychaniu i potem przy zdejmowaniu sterownika z pokretła bo mozna pogiąć te blaszki

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 05 mar 2008, 15:14

WOJTEK26 juz się uporałem z tym wszystkim, odkręciłem te dwie śrubki i sterownik z blaszkami mam wymontowany, tylko teraz nie wiem w jaki sposób te blaszki popodginać, czy podgiąć je w dół czy może do góry i czy lekko palcami czy też siłowo np. jakimiś szczypcami.

Awatar użytkownika
Silvesters
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Silvesters » 05 mar 2008, 15:22

one maja byc tak dogięte zeby stykaly, a to jak zrobisz to raczej juz dowolna sprawa, oby bylo dobrze, moze wystarczy to przeczyscic czy cos w tym stylu albo to nie jest przyczyna problemu;/

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 05 mar 2008, 15:42

Silvesters przyczyną problemu są blaszki, jak pisałem wcześniej gdy je docisne nawet palcem to ładnie dmucha na każdym biegu.
no to już wiem, po prostu tak je dogiąć aby się stykały w momenie gdy zmieniam siłę nadmuchu a ten mechanizm ma je dociskać, czy tak?

Awatar użytkownika
Silvesters
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Silvesters » 05 mar 2008, 16:07

tak, poprostu ma byc przejscie pradu ;-)

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 05 mar 2008, 16:13

dziękuje Wszystkim za udzielone rady, które oczywiście wykorzystam.
pozdrawiam.
Myśle, że temat śmiało można zamknąć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga