Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Klima - problem z nabiciem

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

[B4 ABT] Klima - problem z nabiciem

Post autor: grze » 09 lip 2008, 18:49

Witam Was, na wstępie chciałbym się przywitać w tym elitarnym Gronie! :)
Jestem nowy na tym forum. Niespełna miesiąc temu nabyłem można to stwierdzić, że kultowy samochód Audi 80 b4 <ok> z silnikiem ABT wyprodukowany w lutym 1992 r. wyposażony w:
-wspomaganie kierownicy,
-centralny zamek,
-fabryczne 6 głośników (nie udało mi się jeszcze ich uruchomić ale znalazłem już różne podwiedzi na forum),
-manualna klimę...

Tej właśnie klimy dotyczy moje pytanie - klima nie działa. Zapala się lanpka na włączniku AC ale nic poza tym. Poprzedni właściciel klimy nie używał, powiedział mi, że niżna spróbować ją nabić. Od paru dni objeżdzam wszystkie serwisy zajmujące się nabijaniem klimy w moim mieście - obdzwoniłem również kilka w innych okolicznych miastach - oczywiście z marnym skutkiem :/
Dowiedziałem się jedynie, że to ...klima starego typu, że nie mogą tego podłaczyć do swojej maszyny i dlatego nie są w stanie powiedzieć dlaczego nie działa sprężarka - podobno maszyna obsługuje im tylko klimy wyprodukowane od 1995 r., oraz tego, że to klima na stary gaz (o ile dobrze zrozumiałem) i nigdzie nie chcą mi napełnić tej klimy :(
Spotkał się ktoś z Was może z tym? Moje pytanie dotyczy zwłaszcza użytkowników aut z 1992 r. - jak Wy nabijacie tą klimę?
W jednym serwisie zaproponowano mi jakąś przeróbkę klimy na ten nowy gaz za 800 zł! :/

Ciekawostką jest również to z czym już się spotkałem czytając to forum - w moim B4 wyposażonym w klimę również nie ma zainstalowanego filtra kabinowego :!: ...jeśli uda mi się coś z tą klimą zrobić to pogonię do ASO za podstawką pod nowy filtr, którego symbol znalazłem na forum <ok>

Z góry dziękuję za Wasze odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 09 lip 2008, 18:55

do 92/93r wychodziły klimy nabijane freonem R12, po tym roku stosowano jego zamiennik (nie- lub przynajmniej mniej szkodliwy dla środowiska) R134a...
Problem teraz polega na tym, że UE całkowicie zakazała stosowania czynnika R12, ale z doświadczenia wiem, że wciąż można nabijać klimy tym czynnikiem (tak trochę na lewo), co niestety kosztuje odrobinę więcej, w Lublinie znalazłem zakład który nabija R12 za ok 300zł...
Można też ewentualnie przerabiac instalację klimatyzacji i nabijać nowym czynnikiem, ale to kosztuje

polecam szukajkę, bo już trochę było na ten temat
np tu: viewtopic.php?t=16180&highlight=r12

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 09 lip 2008, 19:37

Mozesz nabić zamiennikiem R409A, ewentualnie R134A czyli nowszym, moja już 2 lata na tym chodzi i chłodzi ;-)
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 09 lip 2008, 20:35

dzieki Cobra za wyjaśnienie i za wskazanie linku do tematu, którego nie mogłem znaleźć :)

Mam jeszcze pytanie do Jmm bo sie troche zamieszalem - na którym chodzi Twoja klima? na R134A? i czy musiałeś cos przerabiać? czytałem na forum, że wystarczyłoby zmienić olej w spreżarce zeby nabić R134A. czy to prawda?
w miejscu, które wskazał Cobra jest też mowa o R407

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 09 lip 2008, 23:34

R407 jest typowym zamiennikiem R12,
R134a pracuje pod wyższym ciśnieniem, przez co układ jest bardziej narażony na pekanie przewodów (to 1) i na szybsze ulatnianie (to 2). Wątpię czy w zakładzie zechcą Ci nabić R134a bez wymiany węży w układzie. Druga sprawa to czy węże wytrzymają takie obciążenie <ok>

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 09 lip 2008, 23:35

Mi koleś powiedział, że nabija na swoje ryzyko R134A, olej też zmieniał. Chodzi od 2 lat, wczesniej nie chodziła 5 lat :)
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga