Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 21 lip 2012, 13:23

Po przekręceniu regulatora stopnia nawiewu np na 2 powinien ci się pojawić prąd na tym szaro czarnym kablu. U mnie 3 speców od klimy szukało przyczyny i żaden nie znalazł .... a wystarczyło podać prąd z zewnątrz na ten kabel i klima się odpalał normalnie. Po nitce do kłębka i się okazało że ten przewód idzie właśnie do regulatora siły nadmuchu. Wniosek jeśli jest uwalone coś przy tym pokrętle ( a jest tam sporo blaszek) to klima się nie odpali bo nie poda prądu na przekaźnik a ten dalej na sprężarke.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 22 lip 2012, 02:43

Ewentualnie posprawdzaj styki w panelu sterowania tak jak mówi kolega wyżej. Nasze auta mają swoje lata i czas robi swoje. Styk może zaśniedzieć lub się wypalić a drobne przeczyszczenie go przywróci mu pełnosprytność.

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 25 lip 2012, 08:30

Zmiana planów Panowie.....
Okazało się że nie poszliśmy "po nitce do kłębka" do samego końca. Teoria o uszkodzonym włączniku siły nawiewu może mieć miejsce i jeśli komuś coś nie działa to może być od tego ale u mnie problem leży gdzie indziej. Po telefonie do mojego mentora od klimy (czytaj Jugo) dowiedziałem się że jest jeszcze jeden czujniczek który trzeba prześwietlić. Z tyłu za nagrzewnicą jest czujnik który jeśli działa poprawnie to w przypadku braku gazu nie poda napięcia na przekaźnik a ten dalej na sprężarke i to jest ostatnia część którą muszę sprawdzić.Wniosek jest taki że jak czujnik będzie uwalony to nie będzie prądu na tym szaro czarnym kablu o którym pisałem wcześniej. Mam nadzieje że jakoś się uda do tego dobrać bo moja cierpliwość jest już na wyczerpaniu....

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 25 lip 2012, 11:21

GSF, Niestety trzeba wyciągać całą nagrzewnicę by się dobrać do tego czujnika :roll: Czasem się zdarzy, że padnięty czujnik cały czas puszcza napięcie i wtedy to są dopiero cyrki :roll: Jak już specjalnie będziesz dechę ściągał dla tego cuzjnika to już sobie climatronica zamontuj <ok>

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 25 lip 2012, 11:59

Audi Sport pisze:GSF, Niestety trzeba wyciągać całą nagrzewnicę by się dobrać do tego czujnika :roll: Czasem się zdarzy, że padnięty czujnik cały czas puszcza napięcie i wtedy to są dopiero cyrki :roll: Jak już specjalnie będziesz dechę ściągał dla tego cuzjnika to już sobie climatronica zamontuj <ok>
Deski nie mam zamiaru ściągać :-) Ponoć da się to jakoś wyjąć zobaczymy po południu. Jak nie będzie wyjścia to wezme sobie +po stacyjce z dodatkowym bezpiecznikiem i wepne to w ten przewód pod przekaźnikiem. Na takim obeściu zrobiłem już 1500km i wszystko działa jak należy. Pytanie tylko co rozłączy sprężarke jak będzie mało gazu jak ten czujnik będzie poza układem... Czy któryś z czujników pod maską zadziała i rozłączy sprężarke jak będzie nieszczelność albo mało czynnika??

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 25 lip 2012, 12:43

Jak jest opcja wyjecia tego czujnika to na pewno nie bedzie łatwo i przyjemnie ale szczerze wątpię w wyciągniecie tego bez ściągania dechy :-/ Przy takim "drucie" trzeba naprawdę uważąć na układ klimatyzacji, drobna nieszczelność, gaz wylatuje, sprężarka zatarta i układ do płukania :roll:
GSF pisze:Pytanie tylko co rozłączy sprężarke jak będzie mało gazu jak ten czujnik będzie poza układem... Czy któryś z czujników pod maską zadziała i rozłączy sprężarke jak będzie nieszczelność albo mało czynnika??
Nic nie rozłączy, czujniki pod maską są od zbyt wysokiego cisnienia w układzie. Ten dol załącza drugi bieg wentylatora gdy cisnienie jest zbyt wysokie, a ten górny wyłącza spężarkę gdy jest ono krytyczne, jak ciśnienie spadnie spowrtem ja załacza ;-)

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 25 lip 2012, 13:53

Czyli zakładająć że zrobie obejście tego czujnika i podam prąd na krótko to w razie ubytku czynnika lub jego braku sprężarka pójdzie w kosmos??

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 25 lip 2012, 18:53

GSF pisze:Czyli zakładająć że zrobie obejście tego czujnika i podam prąd na krótko to w razie ubytku czynnika lub jego braku sprężarka pójdzie w kosmos??
Tak, można jeszcze zakombinować wspawując tulejkę z gwintem w komorze silnika na gubszej rurce idącej do parownika i tam wkręcić ten czujnik niskiego cisnienia. Z jednej strony i tak trzeba spuszczać czynnik ale nie trzeba ściągać deski ale zawsze dużo lepsze dojście przy wymianie kiedy znów padnie.

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 25 lip 2012, 20:20

No i operacja się powiodła <ok> czujnik padnięty i tak jak mówił Jugo da się go wyjąć bez ruszania deski. Trzeba odpiąć wtyke z głównego kompa później wywalić go na dół i spokojnie ręką można wykręcic ten czujnik.
Tak to mniej więcej wygląda:
Obrazek
Numer czujnika 8A0 959 483 AA.
Teraz tylko znaleźć nowy i można wszystko składać i cieszyć się chłodem.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 25 lip 2012, 22:24

No popatrz, u mnie byś tego nie odkręcił ręką :mrgreen: Człowiek całe życie się uczy ;-) Zamiennika czujnika raczej nie dostaniesz. Swoją drogą strasznie szybko padł Ci ten czujnik, mój z 86r., a dalej działa jak powinien ;-) Na Twoim miejscu kupiłbym nówkęz ASO, bo niewiadomo ile taka używka pociągnie, przy okazji wymień też oring pod czujnikiem.

Ceny:

ASO - 8A0 959 483 AA - ok. 170zł
Używka - 30-80zł
Oring - 8A0260749AF - ok. 2zł - wym. 8,92x12,58

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 26 lip 2012, 00:39

GSF, dobrze że już wszystko chodzi elegansio ;-) masz możliwość zmierzenia temperatury powietrza na klimie?? Ciekawy jestem jak bardzo zimne powinno być.

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 26 lip 2012, 11:23

manfred19 pisze:GSF, dobrze że już wszystko chodzi elegansio ;-) masz możliwość zmierzenia temperatury powietrza na klimie?? Ciekawy jestem jak bardzo zimne powinno być.
Jak to dzisiaj poskładam to zmierze ile mi dmucha.
Co do czujnika to będe podmieniał na używkę bo mam taką w nagrzewnicy od climatronica która leży w garażu. Jeśli zadziała to tak zostawiam, nawet jak za miesiąc padnie to już wiem co i jak szukać <ok>
W ASO w niemczech zaśpiewali 39E za czujnik.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 26 lip 2012, 11:53

Dla Niemców 39 euro to nie znaczny wydatek. Ja pomiary robiłem na II biegu dmuchawy. Ten czujnik co go wymieniasz jest od wysokiego czy niskiego ciśnienia?? Na cienkim czy grubym przewodzie??

jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 02 sie 2012, 13:35

Mam problem z instalacją elektryczną klimatyzacji manualnej. Poprzedni właściciel narobił bałaganu pod maską i nie bardzo wiem jak to ogarnąć. Mam niepodłączone przewody od dwóch czujników ciśnienia w chłodnicy i przewody od sprężarki. Układ jest ponoć szczelny i nabity czynnikiem, tak stwierdzili na stacji serwisu klimatyzacji. Nie wiem jak połączyć te przewody, czy czasem mi tam jeszcze czegoś nie brakuje.

W różnych tematach przewija się kilka schematów klimatyzacji. Czy mógłby ktoś wskazać ten pasujący do mojego autka (Audi 80 b4 TDI avant 95r) :-/ . Przypomnę, że mam klimatyzację fabryczną manualną. Czy może ktoś wie ile, gdzie i jakie przekaźniki są w takiej klimie. Pytam bo przypuszczam, że może ona być niekompletna.

Może mógłby ktoś umieścić fotki z której wiązki wychodzą przewody do tych czujników i sprężarki. Mam też na tej opornicy pod maską na lewym błotniku jakiś przekaźnik, chyba od wentylatorów. Nie wiem jak to powinno być w oryginale to też fotka by się przydała.
A może któryś z kolegów ze świętokrzyskiego miałby chwilkę czasu żebym zerknął u niego jak jest rozwiązana ta instalacja w oryginale. Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 02 sie 2012, 15:47

Kurcze mi się małe fotki otwierają i nic nie widzę :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga