[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora
Woow widzę że te przewody troszkę płonęły :-| zaraz zerknę u siebie pod maskę na te czujniki.
[ Dodano: 2012-08-02, 16:48 ]
Czujnik czerwony ten na górze skraplacza jest podłączony do czerwonej złączki a drugi czujnik zielony (na dole) podłączony jest do żółtego złącza. Sprężarka natomiast podłączona jest do instalacji zielonym złączem znajdującym się na żółto-zielonym przewodzie. Co do rezystora to u mnie nie ma przy nim żadnych przekaźników.
[ Dodano: 2012-08-02, 16:48 ]
Czujnik czerwony ten na górze skraplacza jest podłączony do czerwonej złączki a drugi czujnik zielony (na dole) podłączony jest do żółtego złącza. Sprężarka natomiast podłączona jest do instalacji zielonym złączem znajdującym się na żółto-zielonym przewodzie. Co do rezystora to u mnie nie ma przy nim żadnych przekaźników.
Dzięki manfred19 za zainteresowanie moim przypadkiem. Słuszna uwaga, że tam chyba coś płonęło. Niestety nie mam z żadnej wiązki wyprowadzonych przewodów z tymi złączami (czerwonego, żółtego i zielonego), chyba ktoś sprytnie pozbył się śladów tego zwarcia . Jeśli by to nie stanowiło problemu, to proszę zrób kilka fotek, z której wiązki wychodzą przewody do tych złączy bo nie wiem gdzie zacząć poszukiwania. Przydała by się też fotka tej opornicy na lewym błotniku.
Przypuszczam, że to jest sterowanie wiatrakami chłodnicy. Pewnie w jakiś sposób ich włączanie jest uzależnione od klimy, a że klima padła to trzeba było dorobić jakieś obejście.
Przypuszczam, że to jest sterowanie wiatrakami chłodnicy. Pewnie w jakiś sposób ich włączanie jest uzależnione od klimy, a że klima padła to trzeba było dorobić jakieś obejście.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Kolego jakop13 odpowiedziałem Ci w jednym temacie, ale jak grochem o ścianę. Nie sztuką jest pisanie o tym samym problemie w 5 tematach :roll: Posprawdzaj to o czym pisałem,zrób dokładne zdjęcie lub na jakimś rysunku pokaż w jakim pinie jest każdy przewód. Sprawa prosta do ogarnięcia, a jeśłi szukasz pomocy to się do niej stosuj, bo inaczej jej nie otrzymasz skoro nie podajesz potrzebnych nam informacji :roll: Jak nie masz wtyczek od tej uciętej wiązki to powinienem mieć takowe
Kolego Audi Sport chyba źle żeśmy się zrozumieli te przewody, które widać na fotce ze sprężarką, to wychodzą ze sprężarki natomiast nie mam wiązki dalszego podłączenia nie wiem do czego. Do przekaźnika pod nogami kierowcy? Z pewnością zostały ucięte, ale nie wiem z której grubej zaizolowanej wiązki powinny one wychodzić i nie wiem gdzie ich szukać. Nie chcę haratać po omacku. Tak samo jest w przypadku czujników. To są kostki przymocowane do nich, natomiast nie ma dalszej części instalacji łączących ich z czymś, z komputerem? Napisz mi co mam sprawdzić pod nogami kierowcy, czego zrobić fotkę
Już zaraz działamy czyli w sumie masz że się tak wyrażę elementy końcowe (czujniki, sprężarka) natomiast brakuje Ci instalacji do podłączenia ich.
[ Dodano: 2012-08-03, 12:11 ]
Fotki:
Co do opisu przewodów to na zdjęciu z wtyczkami widać w głębi dwa peszle z przewodami. Jeden zawiera właśnie przewody do klimy: czujniki i sprężarka a drugi peszel zasila prawy reflektor.
[ Dodano: 2012-08-03, 12:11 ]
Fotki:
Co do opisu przewodów to na zdjęciu z wtyczkami widać w głębi dwa peszle z przewodami. Jeden zawiera właśnie przewody do klimy: czujniki i sprężarka a drugi peszel zasila prawy reflektor.
manfred19 dzięki za fotki , jak dobrze widzę to te przewody wychodzą z wiązki która jest poprowadzona pod chłodnicami. Nie mogłem się tym zająć na weekendzie, ale pierwsze oględziny pokazały, że mam popękaną prawą lampę tam gdzie są te kolorowe kostki. Chyba już mamy przyczynę tego zwarcia
Kolego Audi Sport jak pogrzebie przy tej wiązce zrobię jeszcze jakieś fotki to się odezwę. Nie pozbywaj się tych wtyczek
Kolego Audi Sport jak pogrzebie przy tej wiązce zrobię jeszcze jakieś fotki to się odezwę. Nie pozbywaj się tych wtyczek
Witam Koledzy.
Po wymuszonej dłuższej przerwie w weekendzik rozgrzebałem instalację klimy. Niestety szykuje się grubsza robota. Okazało się, że po zwarciu w instalacji, ktoś wyrzucił prawie całą wiązkę, w której idą wszystkie przewody od klimatyzacji, czujnika temperatury płynu chłodniczego i przewody od opornicy wentylatorów. Wielki przypadek sprawił, że podczas poszukiwania poduszek pod silnik i skrzynię u gościa zobaczyłem tą wiązkę, była przyszykowana do wyrzucenia . Chociaż taki mały fart w tej sytuacji dostałem ją prawie w prezencie. Fakt, że trochę jest za krótko ucięta i będę musiał jeszcze sztukować kabelki ale dało mi to obraz czego szukać w wiązkach pod kierownicą.
Znalazłem schemat http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig05.pdf, który mi najbardziej przypomina moją instalację, chociaż do końca nie jestem pewien czy on w 100% jest do mojego autka. Gdyby któryś z kolegów mógł potwierdzić byłbym wdzięczny.
W instalacji pod kierownicą znalazłem niektóre ucięte przewody. Niestety nie mogę znaleźć skąd wyprowadzony jest czerwono-niebieski przewód do zasilania czujnika temperatury wody w chłodnicy. Z tego schematu wynika, że z pod bezpiecznika nr 15 ( zacisk X). Ale tam napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka, a z tego co wiem to wiatraki mogą pracować nawet przy wyłączonym zapłonie. Czy ktoś mógłby potwierdzić, że czujnik ma zasilanie z tamtego miejsca?
Dodatkowo jeden z czujników w chłodnicy klimatyzacji ma także przewód czerwono-niebieski, który także nie wiem gdzie podłączyć. Sprawa by była prostsza gdyby ten kto robił tą sieczkę pozostawiał poucinane wszystkie przewody, ale on je powyrzucał
Gdy mi się to uda ogarnąć pozostanie poprawne podłączenie opornicy wentylatorów. Teraz bezpośrednio z czujnika cieczy chłodzącej przy chłodnicy jest zasilany dołożony przekaźnik i jest tylko jedna prędkość wentylatorów. Mam jeszcze jeden dodany przekaźnik pod kierownicą, ale tym się zajmę później bo nie wiem od czego jest.
Koledzy, gdy jest sprawna klimatyzacja to chyba muszą być podpięte wentylatory przez opornicę?
pozdrawiam wszystkich posiadaczy oooo
Po wymuszonej dłuższej przerwie w weekendzik rozgrzebałem instalację klimy. Niestety szykuje się grubsza robota. Okazało się, że po zwarciu w instalacji, ktoś wyrzucił prawie całą wiązkę, w której idą wszystkie przewody od klimatyzacji, czujnika temperatury płynu chłodniczego i przewody od opornicy wentylatorów. Wielki przypadek sprawił, że podczas poszukiwania poduszek pod silnik i skrzynię u gościa zobaczyłem tą wiązkę, była przyszykowana do wyrzucenia . Chociaż taki mały fart w tej sytuacji dostałem ją prawie w prezencie. Fakt, że trochę jest za krótko ucięta i będę musiał jeszcze sztukować kabelki ale dało mi to obraz czego szukać w wiązkach pod kierownicą.
Znalazłem schemat http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig05.pdf, który mi najbardziej przypomina moją instalację, chociaż do końca nie jestem pewien czy on w 100% jest do mojego autka. Gdyby któryś z kolegów mógł potwierdzić byłbym wdzięczny.
W instalacji pod kierownicą znalazłem niektóre ucięte przewody. Niestety nie mogę znaleźć skąd wyprowadzony jest czerwono-niebieski przewód do zasilania czujnika temperatury wody w chłodnicy. Z tego schematu wynika, że z pod bezpiecznika nr 15 ( zacisk X). Ale tam napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka, a z tego co wiem to wiatraki mogą pracować nawet przy wyłączonym zapłonie. Czy ktoś mógłby potwierdzić, że czujnik ma zasilanie z tamtego miejsca?
Dodatkowo jeden z czujników w chłodnicy klimatyzacji ma także przewód czerwono-niebieski, który także nie wiem gdzie podłączyć. Sprawa by była prostsza gdyby ten kto robił tą sieczkę pozostawiał poucinane wszystkie przewody, ale on je powyrzucał
Gdy mi się to uda ogarnąć pozostanie poprawne podłączenie opornicy wentylatorów. Teraz bezpośrednio z czujnika cieczy chłodzącej przy chłodnicy jest zasilany dołożony przekaźnik i jest tylko jedna prędkość wentylatorów. Mam jeszcze jeden dodany przekaźnik pod kierownicą, ale tym się zajmę później bo nie wiem od czego jest.
Koledzy, gdy jest sprawna klimatyzacja to chyba muszą być podpięte wentylatory przez opornicę?
pozdrawiam wszystkich posiadaczy oooo
Przewód czerwono-niebieski jest tak jak piszesz ze styku X po zapłonie. Za pracę wentylatorów po wyłączeniu zapłony odpowiedzialny jest inny czujnik (przynajmniej u mnie przy R4 tak jest). Zapodaj foto tego czujnika z tym przewodem. Co do opornicy to powinna ona być podłączona. Po postoju auta gdy silnika jest dobrze rozgrzany to w momencie załączenia klimy wentylatory przez chwilę pracują z pełną mocą a później na wolniejszym biegu.
manfred19, chyba znalazłem obcięty przewód od czujnika płynu chłodzącego w chłodnicy .
Jest on podpięty do zielonej wtyczki przy skrzynce bezpieczników (widać na fotce czerwono niebieskiego kikuta)
Jeszcze pozostaje niezidentyfikowane miejsce podpięcia czerwono-niebieskiego przewodu od jednego z czujników ciśnienia w chłodnicy klimy (ten z żółtą wtyczką
Moja opornica wygląda trochę inaczej
dochodzą do niej dwa czerwone przewody od wiatraków do dolnego zacisku plus gruby czerwony z czarnym paskiem, środkowy zacisk jest wolny, do górnego zacisku podłączony jest gruby czerwony z białym paskiem przewód. Nie wiem czy to powinno być tak podłączone. Na fotce widać przekaźnik który ktoś wyrzeźbił.
Mam pod kierownicą jeszcze kilka niezidentyfikowanych kostek i dodany przekaźnik nie wiem od czego
Jest on podpięty do zielonej wtyczki przy skrzynce bezpieczników (widać na fotce czerwono niebieskiego kikuta)
Jeszcze pozostaje niezidentyfikowane miejsce podpięcia czerwono-niebieskiego przewodu od jednego z czujników ciśnienia w chłodnicy klimy (ten z żółtą wtyczką
Moja opornica wygląda trochę inaczej
dochodzą do niej dwa czerwone przewody od wiatraków do dolnego zacisku plus gruby czerwony z czarnym paskiem, środkowy zacisk jest wolny, do górnego zacisku podłączony jest gruby czerwony z białym paskiem przewód. Nie wiem czy to powinno być tak podłączone. Na fotce widać przekaźnik który ktoś wyrzeźbił.
Mam pod kierownicą jeszcze kilka niezidentyfikowanych kostek i dodany przekaźnik nie wiem od czego
jakop13 tak jak piszesz czerwono-niebieski przewód z wtyczki od czujnika w chłodnicy jest podłączony do pinu D75A w zielonej wtyczce w panelu bezpieczników.
[ Dodano: 2012-08-21, 11:38 ]
Co do czujnika wysokiego ciśnienia na skraplaczu to również jest on podpięty pod bezpiecznik #15 poprzez pin D75A, czyli to samo co wyżej.
[ Dodano: 2012-08-21, 11:43 ]
A i jeszcze jedno. Ten czujnik jest też podpięty pod przekaźnik #3, styk K3.
[ Dodano: 2012-08-21, 12:31 ]
Co do rezystora wentylatorów to do konektora E1 na samym dole podłączony jest przewód czerwono-zielony; do E2 czerwono-biały; do E3+A jest jeden gruby czarno-czerwony i dwa cieńsze od wiatraków też czarno-czerwone.
[ Dodano: 2012-08-21, 12:43 ]
Czerwono-biały przewód do rezystora wiatraków podłączony jest do styku K8. Gruby czerwono-czarny jest podłączony do E87LA w żółtym złączu w bezpiecznikach. Co do czerwono-zielonego nie mogę dopatrzeć się co i jak... według schematu wychodzi on ze styku 30AS i idzie na styk K2; na styk A30M i na rezystor. Ale to musisz po oglądać wszystko.
[ Dodano: 2012-08-21, 11:38 ]
Co do czujnika wysokiego ciśnienia na skraplaczu to również jest on podpięty pod bezpiecznik #15 poprzez pin D75A, czyli to samo co wyżej.
[ Dodano: 2012-08-21, 11:43 ]
A i jeszcze jedno. Ten czujnik jest też podpięty pod przekaźnik #3, styk K3.
[ Dodano: 2012-08-21, 12:31 ]
Co do rezystora wentylatorów to do konektora E1 na samym dole podłączony jest przewód czerwono-zielony; do E2 czerwono-biały; do E3+A jest jeden gruby czarno-czerwony i dwa cieńsze od wiatraków też czarno-czerwone.
[ Dodano: 2012-08-21, 12:43 ]
Czerwono-biały przewód do rezystora wiatraków podłączony jest do styku K8. Gruby czerwono-czarny jest podłączony do E87LA w żółtym złączu w bezpiecznikach. Co do czerwono-zielonego nie mogę dopatrzeć się co i jak... według schematu wychodzi on ze styku 30AS i idzie na styk K2; na styk A30M i na rezystor. Ale to musisz po oglądać wszystko.
Niestety mam mam w ogóle wpiętego przekaźnika #3, a patrząc od dołu widać że nigdy nie były tam wsuwane żadne kostki.manfred19 pisze:[ Dodano: 2012-08-21, 11:43 ]
A i jeszcze jedno. Ten czujnik jest też podpięty pod przekaźnik #3, styk K3.
Przewód czerwono-biały wychodzi z szarej kostki ze styku A30M i na rezystor. Widać że jest tam oryginalnie zakuty i nie było nic przy nim grzebane. Przewód czerwono-czarny wychodzi z pod przekaźnika 217 (pin 2) i idzie na rezystor i też wydaje się być oryginalny.manfred19 pisze:[ Dodano: 2012-08-21, 12:31 ]
Co do rezystora wentylatorów to do konektora E1 na samym dole podłączony jest przewód czerwono-zielony; do E2 czerwono-biały; do E3+A jest jeden gruby czarno-czerwony i dwa cieńsze od wiatraków też czarno-czerwone.
manfred19, jeśli to możliwe pokaż z jakiego schematu to zczytałeś. A może u mnie jest coś inaczej niż w Twoim ADA. U mnie ktoś wykonał kawał roboty żeby to tak popie... :mrgreen:manfred19 pisze:[ Dodano: 2012-08-21, 12:43 ]
Czerwono-biały przewód do rezystora wiatraków podłączony jest do styku K8. Gruby czerwono-czarny jest podłączony do E87LA w żółtym złączu w bezpiecznikach. Co do czerwono-zielonego nie mogę dopatrzeć się co i jak... według schematu wychodzi on ze styku 30AS i idzie na styk K2; na styk A30M i na rezystor. Ale to musisz po oglądać wszystko.
Porównywałem dwa schematy. Na jednym są dokładnie podane opisy pinów ale nie ma na nim układu z rezystorem. Drugi schemat z kolei zawiera rezystor ale nie ma opisów wyprowadzeń i różni się kilkoma elementami. Dlatego napisałem żebyś pooglądał wszystko u siebie bo może właśnie coś fabrycznego nie było ruszane. Jeszcze poszukam innych schematów i poprzeglądam co i jak.manfred19, jeśli to możliwe pokaż z jakiego schematu to zczytałeś. A może u mnie jest coś inaczej niż w Twoim ADA. U mnie ktoś wykonał kawał roboty żeby to tak popie... :mrgreen:
[ Dodano: 2012-08-22, 13:44 ]
jakop13 wyszperałem jeszcze coś ciekawego. schemat Tyle że tam na schemacie nie ma trzeciego przewodu do rezystora wentylatorów.