Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1z] Niska wydajność klimatyzacji

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

[1.9TDI 1z] Niska wydajność klimatyzacji

Post autor: tokarka606 » 05 kwie 2009, 18:09

Witam.Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?Układ jest nabity ,sprężarka działa a w upalne dni wnętrze można schłodzić w miarę ,bo nie do końca tylko w czasie jazdy,na postoju niema szans.Dodam że dmucha tez nie najmocniej,moim zdaniem na IV biegu powinien być wiatr we włosach.Czy odgrzybianie układu pomoże w tej sytuacji?
Na forum nie znalazłem rozwiązania tego problemu.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2009, 18:21 przez tokarka606, łącznie zmieniany 1 raz.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Re: [1.9TDI 1z] Niska wydajność klimy

Post autor: myster » 05 kwie 2009, 19:49

A wymienial kolega moze filtr kabinowy?

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 05 kwie 2009, 21:10

Przeciwpyłkowy wymieniał,ale po 8 miesiącach był znów dość brudny,sugeruje kolega przejechać się bez?A może parownik być tak mocno zagrzybiony, że dławi przepływ powietrza?

pawcio81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:55

Post autor: pawcio81 » 06 kwie 2009, 20:31

Odgrzybienie klimatyzacji nie poprawi wydajności klimatyzacji. Jeśli chodzi o Twój przypadek, to trzeba by najpierw doprecyzować, czy winą słabej wydajności jest słaby przepływ powietrza z kratek wentylacyjnych, czy też wylatujące powietrze przy włączonej klimatyzacji nie ma odpowiednio niskiej temperatury (bodajże 7 stopni). W pierwszym przypadku winą może być filtr kabinowy (jeśli go posiadasz), najlepiej wymontować go z podszybia i sprawdzić jak się klima zachowuje bez niego. W drugim przypadku, jeśli klimatyzacja ma odpowiednią ilość czynnika chłodzącego, przyczyną może być zawór rozprężny, który jest zamontowany w okolicach parownika pod deską rozdzielczą i ma za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie przy którym gaz jest rozprężany, jeśli on nie trzyma, to gaz nie ma odpowiedniego ciśnienia i temperatura jaką wytwarza przy rozpręzaniu jest zbyt wysoka niż powinna być. Aby sprawdzić poprawność działania tego zaworu wystarczy włączyć klimatyzację na 5 minut, następnie zgasić silnik i nasłuchiwać w okolicach parownika takiego charakterystycznego syczenia, jeśli jest syczenie zawór jest w porządku. Zawór można kupić w ASO, cena około 80-100zł. Jeden jest dla R12 i inny dla R134a.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 07 kwie 2009, 19:21

Tego zaworu nie słychać.Czytałem troche o serwisie klimatyzacji,piszą tam ,że co dwa lata trzeba wymieniać też osuszacz.Czyli podsumowując:musiałbym wymienić zawór,osuszacz,sprawdzić szczelność układu i ponownie go napełnić.Ile to może kosztować?

[ Dodano: 2009-04-09, 13:14 ]
Poprawka,jak się wsłucham to jest syczesie jest łącznie z takim bulgotaniem i trwa nieprzerwanie ok 30 sekund po wyłączeniu silnika.Czy zawór jest dobry czy nie?

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 13 kwie 2009, 13:52

Hmmm ostatnio też zaobserwowałem to u siebie, nie chłodzi nic a nic, przy włączeniu słychać jak się rozkręca, nie wiem ile jest czynnika chłodzącego.Niby poprzedni właściciel mówił, że jest jeszcze ok. połowy ale... :/ może go już nie być... Pojadę na serwis klimy i zobaczymy co i jak.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 16 kwie 2009, 21:11

auroxick pisze:Niby poprzedni właściciel mówił, że jest jeszcze ok. połowy ale... :/ może go już nie być...
ciekawe jak to sprawdził jedz do serwisu niech nabiją ci klime.

tokarka606, sprawdz jeszcze czy jak załączysz obieg wewnetrzny zamyka sie klapka przy filtrze przeciwpyłkowym i czy wtedy równierz wzrastaja obroty wentylatora. oraz czy przy właczonej klimatyzacji pracuja wentylatory na chłodnicy.

dodatkowo możesz jeszcze sprawdzić po kilku minutach pracy klimatyzacji czy wąż na ssaniu (te grube węże z prawej strony) jest zimny. powinien być.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 16 kwie 2009, 21:55

Jak włącze obieg wew. to zamyka się klapka i po chwili wieje dużo mocniej przy czym czuć jest charakterystyczny zapach ,reszta co napisałeś też się zgadza.Spróbuje dobrać się do parownika ,wyczyścić go i odgrzybić.Klima chłodzi ale teraz mamy np.20 stopni w słoneczny dzień i po pięciu minutach jazdy robi się chłodno i klima chodzi cały czas na maxa.Przy większych upałach wypada dużo gorzej,a na postoju to nie ma szans schłodzić wnętrza.Mój brat ma Vectre B z klimatronikiem i działa rewelacyjnie,już po chwili na postoju robi się chłodno,stąd moje pytania.Dzięki za zainteresowanie tematem.Pozdro

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 17 kwie 2009, 19:50

możliwe ze juz płyty zaworowe w kompresorze sa zużyte i jego wydajnosci jest jeszcze w miare przy wyższych obrotach a na niskich poprostu juz nie wymaga.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 17 kwie 2009, 20:00

Obroty nie robią żadnej różnicy już sprawdzałem mogę jechać spokojnie albo piłować na dwójce i chłodzi tak samo.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 17 kwie 2009, 20:33

a oba biegi wentylatora na chłodnicy załaczaja sie.
po właczeniu klimy powinien chodzic pierwszy bieg a po osiagnieciu cisnienia na tłoczeniu około 16bar z tego co pamietam powinien sie załaczyc drugi bieg. a to ma duży wpływ na efekt odbioru ciepła przez parownik.

dlaczego napisałem odbiur ciepła juz wyjasniam.

klimatyzacjia nie służy do schłodzenia danej objetosci pomieszczenia badz kabiny samochodu , tylko ma za zadanie odebrać ciepło z kabiny.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 17 kwie 2009, 20:52

Przepraszam koledzy że podłączam się do tematu. U mnie też spadła wydajność klimy. Teraz pytanie czy u was po włączeniu klimy wentylator i sprężarka chodzą cały czas czy załączają się co chwilę. Klimę mam dokładaną, instalacja nabita, filtr kabinowy wymieniony.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 17 kwie 2009, 21:16

Co do drugiego biegu to musze to sprawdzić.Ile czasu mija do włączenia drugiego biegu?

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 18 kwie 2009, 13:11

w zależnosci jak temp panuje na zewnatrz najlepiej pasowalo by zapiac manometry i obserwowac co sie ddzieje z cisnieniami.

Awatar użytkownika
Piotr1510
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2008, 22:38
Lokalizacja: KR / RST / .de

Post autor: Piotr1510 » 21 kwie 2009, 14:00

a klapka od obiegu wewnętrznego sie domyka? sterowana jest podciśnieniem i czasami ten wężyk do niej spada lub pęka - czasami by to sprawdzić nie trzeba nawet ściągać schowka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga