Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH '91] Problem z klimatyzacją

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Carlos777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 14 cze 2010, 15:25
Lokalizacja: WPR

[B4 2.8 AAH '91] Problem z klimatyzacją

Post autor: Carlos777 » 29 cze 2011, 23:25

Panowie pomocy,

3 tygodnie temu znajomy w warunkach powiedzmy warsztatowych nabił mi klimatyzację.
Po nabiciu przez tydzień chłodziła idealnie i z czasem coraz słabiej aż w końcu z kratek leci powietrze lekko chłodne. Na panelu śnieżynka się pali. Prawdopodobnie uciekł gaz ale mam pytanie do ekspertów - gdzie są końcówki (przyłącza) do nabicia klimatyzacji? Chodzi tu o końcówki wysokiego i niskiego ciśnienia? Znajomy nie znalazł ich więc podpiął tylko jeden przewód (zdaje się że do osuszacza), spuścił stary czynnik R413 i nabił nowy R12.
Gdzie szukać nieszczelności układu?

Dodam że na starym czynniku którego jeszcze podobno coś było (przynajmniej zegary w maszynce do nabijania to wskazywały) klima niby działała a nie chłodziła jak powinna.
Po nabiciu przez tydzień samochód ewidentnie ciężej wchodził na obroty z powodu załączenia sprężarki a teraz tego już raczej nie odczuwam...

Będę wdzięczny za każdą dobrą rade.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 cze 2011, 08:08

Carlos777 pisze:gdzie są końcówki (przyłącza) do nabicia klimatyzacji?
jedna (od powrotu) jest na chłodnicy a druga jak ściągniesz schowek od pasażera to pod parownikiem, pomiędzy nim a ścianą grodziową :-/
Carlos777 pisze:spuścił stary czynnik R413 i nabił nowy R12.
R134A chyba?? To czemu nie nabił R12??
Carlos777 pisze:podpiął tylko jeden przewód (zdaje się że do osuszacza)
tam się nie da nic podpiąć :roll: Trzeba sprawdzić szczelność, ale układ tak sam od siebie sie nie rozszczelni jak mu się w tym nie pomoże...

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 30 cze 2011, 18:48

Czasami lepiej nie ufać takim warsztatom 'garażowym' i wybrać się w miejsce do tego przeznaczone.

Awatar użytkownika
Carlos777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 14 cze 2010, 15:25
Lokalizacja: WPR

Post autor: Carlos777 » 30 cze 2011, 18:58

Dzięki za odzew :)

Ja też mam w osuszaczu taki zaworek jak w linku poniżej:
http://allegro.pl/audi-80-b4-1991-osusz ... 64556.html

Tam się znajomy podpiął i nabił gaz.
Jak kupowałem audi to był czynnik R413 - taką mam naklejkę pod maską. To jakiś zamiennik R12. Teraz właśnie mam już czynnik który seryjnie był nabity w '91 czyli R12. Ale prawdopodobnie się ulotnił :-)

Spróbuję namierzyć jeszcze filtr kabinowy i sprawdzić jego czystość, chociaż wątpię żeby to pomogło (jakaś sugestia w którym miejscu się znajduje?).
Niki20 pisze:ale układ tak sam od siebie sie nie rozszczelni jak mu się w tym nie pomoże...


Rok temu przy zmianie rozrządu mechanik pozdejmował chłodnice, może przyciął jakieś uszczelki przy ponownym montażu...ja osobiście nie ingerowałem w układ klimy bo po prostu jestem laikiem w tym temacie...

dodatkowa pomoc będzie mile widziana :)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 cze 2011, 20:32

Carlos777 pisze:Spróbuję namierzyć jeszcze filtr kabinowy i sprawdzić jego czystość, chociaż wątpię żeby to pomogło (jakaś sugestia w którym miejscu się znajduje?).
na podszybiu od strony pasażera ;-)

Musisz jechać i sprawdzić klimę na szczelność, wtedy się dowiesz gdzie Ci gaz spierdziela...

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 01 maja 2012, 19:12

Witam. Odświeżam ponieważ mam problem z klimą, chcąc ją wczoraj nabić mechanik pierw sprawdził szczelność azotem i wyszło, że mam nieszczelność przy ścianie grodziowej jak węże wchodzą do wnętrza auta, jeden cienki drugi gruby i to właśnie ten gruby wchodząc w to gniazdo w ścianie grodziowej rusza się na boki i puszcza. W związku z tym pytanko jak to jest tam uszczelnione? Jakby ktoś mi mógł sprawdzić w etce. :roll:

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 01 maja 2012, 20:48

Kolego tam jest oring gumowy na jednej i na drugiej rurce. Obie rurki dociśnięte są podkładką o odpowiednim kształcie i śrubą na klucz imbusowy.

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 01 maja 2012, 20:53

Ten oring to jakiś standardowy czy jakiś nietypowy :?:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8390
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 maja 2012, 21:37

No specjalny do klimy :mrgreen:

Mały 10,8x1,78mm duży 17,2x1,78mm

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 02 maja 2012, 09:51

No OK , dzięki Panowie jestem wam dłużny. <piwo> Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga