Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S JN] Problem z nawiewem - nie działa

ODPOWIEDZ
pbk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 01 sty 2013, 16:33

[B3 1.8S JN] Problem z nawiewem - nie działa

Post autor: pbk » 06 cze 2013, 21:26

Cześć,

od pewnego czasu nie działa mi nawiew - w ogóle. Rozebrałem dzisiaj schowek i co nie co sprawdziłem.

Pierwsza rzecz jaką zrobiłem to wyjęcie rezystora (właściwie układu rezystorów) dmuchawy. Na pierwszy rzut oka uszkodzeń nie widać. Nie ma przerw w obwodzie - sprawdzone multimetrem. Pytanie, jaka powinna być rezystancja tego opornika, który jest na wierzchu? Zmierzyłem multimetrem i było ~0.5 oma, czyli bardzo mało, chyba powinno być więcej? Nie wiem.

Druga rzecz, to podłączenie dmuchawy bezpośrednio do akumulatora. Podłączyłem wg zaleceń z książki "reguluję i naprawiam", przez wtyczkę dwupinową odłączoną od dmuchawy. Niestety ani drgnęła. Czy to może oznaczać uszkodzoną całą dmuchawę (silnik)?

Sprawdziłem jeszcze jak zachowują się te cięgna, które wychodzą z panelu regulacji nawiewu na kokpicie. Pierwsze cięgno obraca "czymś", z czym jest połączone w układzie nawiewu, prawdopodobnie połączone jest z rezystorem (bo pierwsze od lewej pokrętło odpowiada za "siłę" nawiewu). Okazuje się, że cięgno ciągnie do poziomu mniej więcej I - II, później pokrętło jedynie się obraca i nic się nie zmienia. Tak chyba nie powinno być i przy okazji jest to chyba rozwiązanie kolejnego problemu - otóż zanim dmuchawa się posypała, któregoś razu siła "wiania" jakby spadła (mimo ustawienia max), to może być przyczyna ---> po prostu zatrzymywała się w pozycji np. II i tyle.

Jeśli ktoś miałby jeszcze jakieś propozycję, to chętnie przeczytam. I proszę o pomoc. Latem brak nawiewu to nie jest jeszcze taki problem, ale zimnym rankiem, podczas deszczu czy zimą, no nie jest to przyjemność. Do tego parujące szyby podczas deszczu.

Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 06 cze 2013, 21:39

ten opornik to bodajze bezpiecznik termiczny i ma miec przejscie,
od elektrycznej strony mozesz sprawdzic szczotki w silniku i czy sie silnik kreci, jak go reka pokrecisz, sztotki to groszowa sprawa
https://audi80.pl/b3-18s-brak-nawiew ... htm#856494

a tutaj rezanko https://audi80.pl/audi-b4wymiana-szc ... t34359.htm

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1035
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 06 cze 2013, 22:18

jak silnik na krótko nie startuje no to szukaj przyczyny w nim. Co do pokręteł to
1 zamknięty dopływ powietrza z zewnątrz, otwarty i dalej 4 biegi dmuchawy ( jest tam taki włącznik na dwie śrubki przykręcony i on też się zużywa i dmuchawa nie chodzi )
2 wiadomo ciepło zimno
3 szyba , nogi i kratki

pbk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 01 sty 2013, 16:33

Post autor: pbk » 07 cze 2013, 00:20

Dzięki za odpowiedzi.

Szara80tkaTdi zapomniałem właśnie powiedzieć. Po wyjęciu rezystora włożyłem łapę do silnika, rzeczywiście, da się nim kręcić. Czyli może być ogólnie silnik sprawny tylko same szczotki trzeba wymienić?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 07 cze 2013, 05:53

pbk pisze:Czyli może być ogólnie silnik sprawny tylko same szczotki trzeba wymienić?
tak, to chyba jedyna sprawa co sie w nim zuzywa

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1035
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 07 cze 2013, 15:29

jeżeli się nie zatarł i lekko się kręci to szczotki jak nie startuje na krótko, bądź się spalił no tyle że to było by czuć. Napewno musisz go wyjąć, poprostu przekręcając jednocześnie odginając blokadę.

pbk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 01 sty 2013, 16:33

Post autor: pbk » 11 cze 2013, 17:53

Podrzuciłem koledze i wstawił mi nowe szczotki. Niestety, włożyliśmy dmuchawę, trochę popracowała i tyle. Zaczęła pracować coraz wolniej i przy okazji "śmierdzieć", aż w końcu znowu nie działa.

Będę musiał kupić nową. Pytanie tylko, gdzie najlepiej i jakiej firmy, widziałem np. VALEO.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 11 cze 2013, 18:41

no to widzisz instalacje miales nie dokonca nie sprawna, bo prad z niej wychodzi na silnik

teraz trzeba pomyslec czy wporzadku to zlozyliscie, i czy komutator byl gladki, jezeli bedzie mial zadziory to zacznie "zbierac" ze sztotek wegiel i tym samym zacznie zwierac sasiednie uzwojenia, i to bym bardziej podejrzewam u ciebie

wogule po zalozeniu nowych sztotek to troche sie musza dotrzec tzn wieksza powierzchnia dotykac, dym to moze szedl dlatego ze byla mala powierzchnia styku i iskrzylo, musisz nia troche pokrecic na sucho moze bedzie zyc, komutator tez przejrzyj, nie moze byc na nim zadziorow i nie rownosci

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga