Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Problem z ogrzewaniem

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 11 lut 2012, 19:02

To i ja się podepnę.
Coś mi ostatnio słabo grzeje, tragedii nie ma ale nie jest tak jak powinno być.
Wymieniony termostat i chłodnica oraz nowy przewód od nagrzewnicy z odpowietrznikiem. Układ odpowietrzony dokładnie, a najbardziej mnie zastanawia fakt że po przejechaniu 70 km płyn w zbiorniczku zimny, na blacie 90*C po ok 6-7km i tak trzyma.
Sam problem się zaczął od padniętego termostatu (non stop pełny obieg), po wymianie pojawił się problem z ogrzewaniem :-/
Gdzie szukać przyczyny, czy od razu nagrzewnicę podmienić :?:

usiu19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 lut 2012, 15:49

Post autor: usiu19 » 11 lut 2012, 20:17

1. Czy obydwa węże od nagrzewnicy są gorące gdy silnik ma 90*C ?

2. Czy w Samochodzie jest LPG (jesli tak to jak jest wpięty reduktor w układ chłodzenia)

3. Układ chłodzenia szczelny i odpowietrzony ?

4. Czy w czasie normalnej jazdy silnik osiąga 90*C i czy w czasie jazdy temperatura na wskazniku spada czy się utrzymuje na poziomie 90*C ?

5. W jakim stanie pompa wody ?

6. Węże od nagrzewnicy prawidłowo podpięte
7. Korek zbiorniczka wyrównawczego sprawny ?

odp
1 tak sa gorace
2tak jest LPG ale reduktor jest nizej niz nagrzewnica
3tak
4nie osiaga 90 *C nigdy a i temp w czasie jazdy spada chlodnica przysłoniona dekturą
5 wygladała na sprawną jak ja pare dni temu rozbierałem
6 prawidlowo
7raczej tak :-P :-P

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 11 lut 2012, 20:39

usiu19 pisze:4nie osiaga 90 *C nigdy a i temp w czasie jazdy spada chlodnica przysłoniona dekturą
To u Ciebie wygląda na otwarty termostat tzw. ciągły obieg

usiu19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 lut 2012, 15:49

Post autor: usiu19 » 11 lut 2012, 21:11

termostat sprawny bo sprawdzany domowa metoda w ciepłą wodę go włożylem i sie otworzył :)a temp nie lapał takiej (90*C) odkiedy pamietam a przedtem grzał normalnie :] ja juz nie mam pomysłó co to moze być zepsute :evil: znajac zycie to pewnie jakies małe gówie*ko .Bylem z tym u dwoch mechanikow i też rozłożyli ręce !! A jak by go podpiąc pod komputer to by cos pakazało ?? czy nie ...? :?:

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 13 lut 2012, 00:16

usiu19 pisze:4nie osiaga 90 *C nigdy a i temp w czasie jazdy spada chlodnica przysłoniona dekturą
to wygląda na uwalony termostat. Zmień termostat a wszystko wróci do normy.
Tekturę z chłodnicy będziesz mógł usunąć a silnik w czasie jazdy będzie normalnie trzymał 90*C
usiu19 pisze:termostat sprawny bo sprawdzany domowa metoda w ciepłą wodę go włożylem i sie otworzył :)a temp nie lapał takiej (90*C) odkiedy pamietam a przedtem grzał normalnie :] ja juz nie mam pomysłó co to moze być zepsute znajac zycie to pewnie jakies małe gówie*ko .Bylem z tym u dwoch mechanikow i też rozłożyli ręce !! A jak by go podpiąc pod komputer to by cos pakazało ?? czy nie ...?
Tak nie sprawdzisz termostatu czy jest sprawny. jedynie tylko czy sie otwiera i zamyka. W czasie jazdy on się otwiera i zamyka setki razy.
Prosty sposób aby u ciebie sprawdzić czy termostat trzyma płyn.
na zimnym silniku odkręcasz węża na tym kroćcu przy termostacie i zlewasz płyn.
Obserwujesz ile płynu zejdzie.
przy sprawnym termostacie zejdzie tylko to co masz w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym a w bloku zostanie reszta płynu bo termostat nie przepuści zimnego płynu.
Jeśli zejdzie cały płyn nawet z bloku to termostat ewidentnie uszkodzony.

Podpięcie pod VAGa jest możliwe tylko jeśli samochód posiada złącze diagnostyczne.
Nie wiem jaki masz silnik (kod silnika lub system zasilana paliwa) wiec w tym nie pomogę.
Jeśli masz gaźnik to diagnostyki nie ma,
jeśli wtrysk mechaniczny to diagnostyki nie ma,
jesli masz wtrysk jednopunktowy to diagnostyka teoretycznie jest a praktycznie jest bardzo uboga w zależności od wersji sterownika silnika.

usiu19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 lut 2012, 15:49

Post autor: usiu19 » 13 lut 2012, 12:52

a i jeszcze jedo pytanko moze wiecie dlaczego jak odpowietrzam go to zamiast plynu to na poczatku wyplywa piana i tak jest za kazdym razem gdy go odpowietrzam ??? :-/ a nawet ona pokazuje sie odczasu do czasu w zbiorniczku z plynem :roll:

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 21 lut 2012, 17:53

Witam wszystkich też się podepnę do tego tematu bo nie chcę zaczynać kolejnego postu a nie przerabiałem nigdy odpowietrzania z tym korkiem.
Jak to jest z tym odpowietrznikiem w którym momencie trzeba go odkręcić?
i czy po odkręceniu w tym czasie jeśli leci płyn to jest oczywiście dobrze a jeśli nie to zapowietrzony?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 21 lut 2012, 17:57

audiktom pisze:momencie trzeba go odkręcić?
Jak silnik osiągnie tem. roboczą (otworzy się termostat)
i czy po odkręceniu w tym czasie jeśli leci płyn
Powinny uciec bąbelki powietrza, płyn oczywiście też powinien uciec jak całe powietrze wyleci.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 22 lut 2012, 18:57

axell dzięki za konkretne słowa bo takich właśnie potrzebowałem ( zrozumiałych i jasnych) miałem jak zwykle problem z odpowietrznikiem a mianowicie z jego gwintem, ale dałem rade i chyba jest ok.

grze321
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 gru 2010, 12:10
Lokalizacja: brzesko

Post autor: grze321 » 02 kwie 2012, 11:18

Mam problem wyrzuciło mi płyn pod nogi pasażera jak dostać się do nagrzewnicy i węży.Może ktoś poradzi jak to wszystko zdemontować.

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 02 kwie 2012, 12:00


grze321
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 gru 2010, 12:10
Lokalizacja: brzesko

Post autor: grze321 » 02 kwie 2012, 13:00

bardo dziękuję za pomoc pozdrawiam

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 14 kwie 2012, 17:54

Witam. Podłączę się do tematu aby nie zakładać kolejnego o takim samym tytule.
Sprawa dotyczy B4 2.0 ABT. Wszystko było ok aż do momentu gdy poszła para na szybę z nawiewów. Została wymieniona nagrzewnica i od tego momentu ogrzewania nie było (dopiero po 15km zaczynało dmuchać letnim powietrzem).
Odpowietrzałem odpowietrznikiem i bez rezultatu, potem odpowietrzałem ściągając lekko wąż z nagrzewnicy, wyszło dużo powietrza i ogrzewanie troche się poprawiło ale nie grzeje tak jak dawniej. Węże nagrzewnicy oba aż parzą.
Po włączeniu nawiewu, przez chwilę dmucha gorącym ale powietrze robi się coraz zimniejsze aż do zimnego. Zauważyłem, że podczas jazdy, gdy silnik ma wysokie obroty, powietrze leci ciepłe, gdy obroty silnika spadają to zaczyna dmuchać chłodnym. Po odpaleniu zimnego silnika, zanim zagrzeje się do 90st wąż górny chłodnicy robi się twardy, po upuszczeniu ciśnienia z układu, nie wytwarza się ono ponownie aż do wystudzenia silnika i ponownego rozgrzania. Termostat wygląda na sprawny, silnik osiąga 90st i włącza sie wentylator.

Ma ktoś pomysł co może powodować te wychładzanie nagrzewnicy?

Pozdrawiam

piotrpiter

Post autor: piotrpiter » 15 kwie 2012, 10:41

wg. mnie dalej zapowietrzony ukł↨ad.potem zajął bym się termostatem miałem coś podobnego po wymianie nagrzewnicy .poprostu brud , osady blokowały termostat .przepłukałem układ dałem nowy termostat i jest ok.
inna sprawa , a moze pomyliłeś cięgna ?

taka pomoc jeszcze;https://audi80.pl/b3-18slinkiciegnak ... t60645.htm

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 15 kwie 2012, 15:43

Nagrzewnice wymieniał kto inny, ale cięgna raczej nie zamienione, gdyż klapy wg mnie przestawiają sie poprawnie.

Wymienię pompę z termostatem i zobaczymy co dalej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl