Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] problem z ogrzewaniem

ODPOWIEDZ
Karolla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 gru 2015, 18:50
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Karolla » 03 gru 2015, 22:35

Witam.
Po wymianie nagrzewnicy mam ten sam problem co Samuel - nie ma gorącego nadmuchu, środkiem leci zimne powietrze, po bokach ciepłe . Przy ustawieniu nawiewu na szybę- środek ledwo dmucha , oczywiście też zimnym :/
Pokrętła działają. Czy to też będzie problem z gąbkami na klapkach? Jak do nich dotrzeć? Pomocy....

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4741
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 gru 2015, 10:28

Karolla pisze:Czy to też będzie problem z gąbkami na klapkach? Jak do nich dotrzeć? Pomocy....
Raczej tak. A żeby zrobić klapki trzeba znów ściągać deskę i wyjmować cały zespół nagrzewnicy. Chyba jako taki dostęp pojawia się bez ściągania deski tylko po odpięciu części z dmuchawą i jej wyjęciu. Ale tą drogą można co najwyżej okleić klapki srebrną zbrojoną taśmą (po usunięciu resztek gąbki bo do gąbki się nie przyklei).

Black86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 05 wrz 2011, 18:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Black86 » 04 gru 2015, 10:44

Karolla pisze:Witam.
Po wymianie nagrzewnicy mam ten sam problem co Samuel - nie ma gorącego nadmuchu, Czy to też będzie problem z gąbkami na klapkach? Jak do nich dotrzeć? Pomocy....
Powiem tak skoro wymienia sie nagrzewnice nie boli sprawdzic jak wyglada caly zespol i roboty jest przynajmniej 2 dni z glowy.

Karolla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 gru 2015, 18:50
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Karolla » 04 gru 2015, 18:39

Powiem tak skoro wymienia sie nagrzewnice nie boli sprawdzic jak wyglada caly zespol i roboty jest przynajmniej 2 dni z glowy.[/quote]

Aż mam ochotę to zacytować na warsztacie :mrgreen:
No cóż...Tak jest jak zostawia się auto bez nadzoru.
Dziękuję za odpowiedź :-)

A tak jeszcze przy okazji zapytam.Czy to ,że środkiem leci zimne to też wina gąbek??Czy coś żle poskładali...

Karolla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 gru 2015, 18:50
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Karolla » 04 gru 2015, 19:11

Bina pisze:Nie chcę jedna rozbierać całej deski i zamierzam podejść do sprawy demontując drzwiczki schowka i półkę pod kierownicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie
I jak ? Udało się?? Mam ten sam problem niestety...

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 04 gru 2015, 19:56

Koledzy. Aby wymienić przełącznik siły nawiewu nie trzeba nawet wypinać linek. Jest trochę ciasno ale można. Przerabiałem to już trzy razy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4741
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 gru 2015, 17:31

Karolla pisze:Czy to ,że środkiem leci zimne to też wina gąbek??Czy coś żle poskładali...
Raczej tak bo przy sprawnych gąbkach powietrze na wszystkie wyloty idzie o tej samej temperaturze. Nie ma żadnego osobnego "mieszacza" zimnego i gorącego powietrza tylko na kratki.

To nie BMW że na kratki jest osobna regulacja temperatury albo jak w starszych nie ma regulacji to na kratki wcale się da się ustawić gorącego powietrza. Zrobione jest to z takiego względu, że ciepłe powietrze wiejące na twarz usypia.

Czasem da się usłyszeć jak metalicznie brzęczą klapki bez gąbek, gdy przekręca się pokrętło regulacji temperatury do skrajnej regulacji.

Awatar użytkownika
Bina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 lip 2015, 17:13
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN+lpg
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Bina » 06 gru 2015, 17:12

Udało się i ogrzewanie wróciło :) problem był właśnie w odartej z gąbki przesłony regulacji powietrza ciepło zimno, tak jak było pokazane na tym filmiku z yt w pasku b3 :) należy zdemontować schowek i dmuchawę przy czym przy dmuchawie trzeba zdjąć takie metalowe zaczepy, które trudno zdjąć z tylnej części tego wlotu do nawiewów ze względu na dojście tam z ręką i śrubokrętem jednak dało radę :) dodam zdjęcia jak wyglądało to u mnie :)

[ Dodano: 2015-12-06, 17:11 ]
oczywiście ta taśma na klapie to już mój pomysł na uszczelnienie tej klapy i jest to znacznie szczelniejsze od tych fabrycznych gąbek :P

[ Dodano: 2015-12-06, 17:12 ]
klapa musi być cała zaklejona tą taśmą żeby nie było żadnych otworów :)

Karolla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 gru 2015, 18:50
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Karolla » 07 gru 2015, 10:43

Gratuluję :-) ...i lekko zazdroszczę ;-)
Że tak nieśmiało spytam..kolega nie pomógł by mi przy mojej przesłonie ???

Awatar użytkownika
Bina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 lip 2015, 17:13
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN+lpg
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Bina » 07 gru 2015, 12:32

Nie ma problemu :) szczegóły możemy omówić na priv ;)

Adrbar444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 29 gru 2015, 10:52

[B4 1.9 1Z] Problem z ogrzewaniem

Post autor: Adrbar444 » 29 gru 2015, 11:18

Witam. Mam pewien problem z ogrzewaniem, a mianowicie chodzi o to, że powietrze leci z kratek ale w pewnym momencie przestaje. Ruszam pokrętłem od prędkości ale nie ma żadnej reakcji. Po ponownym odpaleniu za kilka godzin znowu dmucha i przestaje. Drugim problemem jest to ze nie działa mi 4 bieg, nawet przy zmostkowanej opornicy . Liczę na waszą pomoc.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 gru 2015, 15:56

Pewnie dmuchawa powoli mówi do widzenia. Jak przestanie działać to stuknij czymś w silniczek dmuchawy powinien wtedy ruszyć.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 30 gru 2015, 23:23

A może byś się kolego trochę wysilil? Szukajki byś użył? A nie smiecił nam tu. :-x

RocketZombie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 gru 2015, 22:27
Lokalizacja: Będzin

Post autor: RocketZombie » 19 sty 2016, 14:31

Witam.
Pół roku temu zacięło mi się pokrętło od regulacji mocy nawiewu, przejrzałem forum wyczytałem, że czasem wystarczy poruszać linkami albo przeczyścić tamte blaszki. Odkręciłem lekko wepchnąłem nie mam radia wiec od gry delikatnie to wygiąłem poruszałem i zadziałało. Wiec z powrotem wsuwam na swoje miejsce i nagle wypada mi jakaś blaszka taka 6mm na 3cm. Ale skręciłem sprawdziłem pokrętło regulowało mocą wiec ok.

No i właśnie nie do końca bo przyszła zima i się okazuje, że po przełączeniu na cieple powietrze nic się nie dzieje dalej leci zimne. Rozkręciłem z kumplami obydwa schowki sprawdziliśmy od tylu czy wszystkie linki się ruszają. Wiec wychodzi na to ze tamta blaszka to był jakiś styk włączający cieple powietrze.

Wie ktoś czy konieczna jest wymiana całego panelu czy wystarczy tam coś na stale spiąć?

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 19 sty 2016, 16:59

jak wszystko chodzi ładnie, linka działa jak kręcisz ciepłe/zimne to ta klapa musi być co podaje powietrze. Ja bym sprawdził jeszcze raz bo może linka się zerwała i czy słychać coś jak kręcisz tym pokrętłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl