[B4 2.0 ABT] problem z ogrzewaniem
Jeżdżę już ponad rok na zmostkowanej opornicy i nic się nie pali, działa bez zastrzeżeń.zmostkowana i się stopiła także lepiej na to uważać, bo szkoda przez kilka złotych wywołać pożar.
Jak się zaczynałem za to brać to też kupiłem opornicę, niestety padła po 2 tygodniach :evil:ryju pisze:Kupiłem za 50zł całą opornice i już wszystko ok.
Po sprawdzeniu rezystora, szczotek dmuchawy i samej dmuchawy proponuję zajrzeć do samego przełącznika biegów silnika dmuchawy, a konkretnie do blaszek które działają na zasadzie mostka im więcej blaszek styka tym większy jest bieg nawiewu.W moim aucie na początku działał tylko 4 bieg po sprawdzeniu opornika i dmuchawy dobrałem się do przełącznika.Po ciężkiej walce z dobraniem się do tyłu przełączników ukazały się wyżej wspomniane blaszki dwie dolne odpowiadające za I i II bieg nie stykały bo jakimś cudem znalazły się między nimi kawałki gąbki z osłony przewodów (gdy już ktoś dobierze się do kostki będzie wiedział o czym piszę).po oczyszczeniu podłączam kostkę i wszystkie biegi działają.Nie nacieszyłem się tym za długo, po kilku tygodniach został tylko I i II bieg czwarty załącza się sporadycznie.
[b3 1,8s]linki,ciegna,klapek ogrzewania,nagrzewnica
miałem problem z linkami sterowania ogrzewania po ostatniej wymianie nagrzewnicy zle opisałem co gdzie było i dzis to naprawiałem .wiec przy panelu z pokretłami było oki ,ale na drugim koncu misz masz .bałem sie ze znów trzeba bedzie targac kokpit ale znalazłem myk by było dojscie do linek .krótki opis najpierw demolka panelu z pokretłami odczepiamy czarny biały i czerwony koniec.potem radio ale nie koniecznie potem schowek pasazera i półke kierowcy .nastepnie tunel tylni odkrecamy i mozna tylko go cofnac przedni sciagamy .luzujemy po 2 śruby mocujace kokpit do tunelu a odkrecamy trzecia na dole to po stronie kierowcy te same sruby od pasazera mocno luzujemy wszystkie sa schowane lekko pod wygłuszeniem , teraz kokpit bedzie troche luzniejszy .potem w miare delikatnie wyciagamy element nadmuchu na nogi ten co wtyka sie z boku tunelu on idzie z mechanizmu hihi klapkowego pod nogi lekko z ukosa troszke szarpnac i powoli wyjdzie strona prawa i lewa
teraz metoda kombinejszyn wyciagamy trójnik tegoz nadmuchu na nogi i kawałek chyba łacznika do niego wszystkie czynnosci robione sa od strony kierowcy tylko tam ustrojstwo troche wyjdzie na tyleby potem od strony pasazera na lezaco z latarka i płaskim srubokretem zdemontowac linki do klapek .
tekst pisany na gorąco wszystkie klapki smigaja az miło .linki przesmarowane
napisałem to by ukierunkowac prace reczne i oszczedzic czas innych .troche moze niedokładnie ale zawsze cos
fotki zapozyczyłem z naszego forum oraz opis
1. Plastikowa klapka kierująca ogrzewanie/chłodzenia na szybę
2. Metalowa klapka kierująca orzewanie/chłodzenia na nogi
3. Metalowa klapka sterująca Ciepłe/zimne powietrze
_________________
cięgno A - białe (regulacja nadmuchu -rozdział strugi powietrza , regulacja nagrzewnicy-przesłona ogrzewania stóp i szyby przedniej)
cięgno B -czarne cięgno dłuższe (regulacja nadmuchu-rozdział strugi powietrza , regulacja nagrzewnicy-przesłona środkowa)
cięgno C - czarne cięgno krótsze (regulacja nadmuchu-regulacja prędkości obrotowej dmuchawy , regulacja nagrzewnicy-przesłona strugi zimnego powietrza)
cięgno D - błękitny (regulacja nadmuchu-regulacja temperatury , regulacja nagrzewnicy-przesłona strugi nagrzanego powietrza)
jesli ciulato wszystko grzejelub chłodzi wewnatrz to proponuje zrobic remont chocby czastkowy ;wymienic lub wypłukac nagrzewnice
odpowietrzyc
wyjac silnik nagrzewnicy i próbowac powyciagac rózne smieci z kanału
aaa oczyscic filtr pyłkowy na podszybiu
zdemontowac i umyc i wyczyscic mechanizm klapek [misterna robota]
dokleic nowe gabki na klapkach polecam 2mm gabki stosowanej pod panele podłogowe
sprawdzic linki czy nie sa załamane lub nie maja jakis zadziorów na tych stalowych koncach co wchodzado pancerzy zalac wd40 rozruszac i nasmarowac olejem
szczelnie wszystko poskrecac uszczelnic by nie gwizdało
fajnie poprowadzic kabledo radia by nie kolidowały z mechanizmem z pokretłami
stare gabki naklapkac lubia sie odklejac ze starosci i blokowac ruchy klapek co tłumaczy ciezka prace pokreteł lub nawet brak mozliwosci nimi pokrecenia ewentualnie podreczne kombinerki doraznie rozwiaza problem lub ...patrz wyzej
czasami gdy brakuje predkosci czyli nie działaja wszystkie biegi winny jest czasami wielostyk przy panelu trzeba wyciagnac wtyke potem taka niby nakładkena gniazdo wykrecamy 2 megawkrety i troche czary mary i mamy w dłoni stycznik doginamy czyscimy lub wymieniamy nanowszy
poprawki moich wypocin mile widziane temat otwarty zima idzie
wkleiłem link kolegi Wojtek26 odnosnie wymiany nagrzewnicy teraz całe ciepło jest w jednym miejscu .jesli naruszyłem prawa autorskie link wykasuje
https://audi80.pl/regeneracja-pompy- ... ?view=next
teraz metoda kombinejszyn wyciagamy trójnik tegoz nadmuchu na nogi i kawałek chyba łacznika do niego wszystkie czynnosci robione sa od strony kierowcy tylko tam ustrojstwo troche wyjdzie na tyleby potem od strony pasazera na lezaco z latarka i płaskim srubokretem zdemontowac linki do klapek .
tekst pisany na gorąco wszystkie klapki smigaja az miło .linki przesmarowane
napisałem to by ukierunkowac prace reczne i oszczedzic czas innych .troche moze niedokładnie ale zawsze cos
fotki zapozyczyłem z naszego forum oraz opis
1. Plastikowa klapka kierująca ogrzewanie/chłodzenia na szybę
2. Metalowa klapka kierująca orzewanie/chłodzenia na nogi
3. Metalowa klapka sterująca Ciepłe/zimne powietrze
_________________
cięgno A - białe (regulacja nadmuchu -rozdział strugi powietrza , regulacja nagrzewnicy-przesłona ogrzewania stóp i szyby przedniej)
cięgno B -czarne cięgno dłuższe (regulacja nadmuchu-rozdział strugi powietrza , regulacja nagrzewnicy-przesłona środkowa)
cięgno C - czarne cięgno krótsze (regulacja nadmuchu-regulacja prędkości obrotowej dmuchawy , regulacja nagrzewnicy-przesłona strugi zimnego powietrza)
cięgno D - błękitny (regulacja nadmuchu-regulacja temperatury , regulacja nagrzewnicy-przesłona strugi nagrzanego powietrza)
jesli ciulato wszystko grzejelub chłodzi wewnatrz to proponuje zrobic remont chocby czastkowy ;wymienic lub wypłukac nagrzewnice
odpowietrzyc
wyjac silnik nagrzewnicy i próbowac powyciagac rózne smieci z kanału
aaa oczyscic filtr pyłkowy na podszybiu
zdemontowac i umyc i wyczyscic mechanizm klapek [misterna robota]
dokleic nowe gabki na klapkach polecam 2mm gabki stosowanej pod panele podłogowe
sprawdzic linki czy nie sa załamane lub nie maja jakis zadziorów na tych stalowych koncach co wchodzado pancerzy zalac wd40 rozruszac i nasmarowac olejem
szczelnie wszystko poskrecac uszczelnic by nie gwizdało
fajnie poprowadzic kabledo radia by nie kolidowały z mechanizmem z pokretłami
stare gabki naklapkac lubia sie odklejac ze starosci i blokowac ruchy klapek co tłumaczy ciezka prace pokreteł lub nawet brak mozliwosci nimi pokrecenia ewentualnie podreczne kombinerki doraznie rozwiaza problem lub ...patrz wyzej
czasami gdy brakuje predkosci czyli nie działaja wszystkie biegi winny jest czasami wielostyk przy panelu trzeba wyciagnac wtyke potem taka niby nakładkena gniazdo wykrecamy 2 megawkrety i troche czary mary i mamy w dłoni stycznik doginamy czyscimy lub wymieniamy nanowszy
poprawki moich wypocin mile widziane temat otwarty zima idzie
wkleiłem link kolegi Wojtek26 odnosnie wymiany nagrzewnicy teraz całe ciepło jest w jednym miejscu .jesli naruszyłem prawa autorskie link wykasuje
https://audi80.pl/regeneracja-pompy- ... ?view=next
[80B4] Problem z przełącznikiem regulacji stopnia nawiewu
Witajcie potrzebuje informacji o przełączniku regulacji stopnia nawiewu.
Wczoraj zaciął się i działa tylko od pozycji 2 w górę, nie można go cofnąć aby wyłączyć nadmuch.Czytałem że mogło coś się stopić w środku i go zablokować i że jest on rozbieralny.
Chciałem zapytać czy da radę przełożyć cały sam przełącznik z innego panelu? czy będę musiał przełożyć kompletny panel?
Z góry dzięki za odpowiedz.
Wczoraj zaciął się i działa tylko od pozycji 2 w górę, nie można go cofnąć aby wyłączyć nadmuch.Czytałem że mogło coś się stopić w środku i go zablokować i że jest on rozbieralny.
Chciałem zapytać czy da radę przełożyć cały sam przełącznik z innego panelu? czy będę musiał przełożyć kompletny panel?
Z góry dzięki za odpowiedz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
Smarco, Konstrukcja kostki i zresztą cały system działania tego pokrętła to najgorsze co mogła zaprojektować i wprowadzić do produkcji ekipa Audi.Ja walczę z tym przełącznikiem od 6 lat.Teraz zatrzymałem się na działającym I,II i IV biegu.Przyczyną niedomagania przełącznika jest wyrabiający się plastik przełącznika odpowiadający za odpowiednie zwarcie blaszek kostki ze stykiem opornicy dmuchawy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 137
- Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
- Lokalizacja: Legnica