Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] problem z ogrzewaniem

ODPOWIEDZ
Ransly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 08 cze 2011, 21:57
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ransly » 18 cze 2011, 22:49

A można troszkę dokładniej? Bo nie widziałem tam żadnego rezystora prócz tego termicznego, który zmostkowałem i zaczął działać 3 bieg :P

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 19 cze 2011, 00:34

Ransly, Kolego u mojego taty w b5 było to samo. Kupiłem za 50zł całą opornice i już wszystko ok. Ta jego była wcześniej zmostkowana i się stopiła także lepiej na to uważać, bo szkoda przez kilka złotych wywołać pożar.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 19 cze 2011, 07:56

zmostkowana i się stopiła także lepiej na to uważać, bo szkoda przez kilka złotych wywołać pożar.
Jeżdżę już ponad rok na zmostkowanej opornicy i nic się nie pali, działa bez zastrzeżeń.
ryju pisze:Kupiłem za 50zł całą opornice i już wszystko ok.
Jak się zaczynałem za to brać to też kupiłem opornicę, niestety padła po 2 tygodniach :evil:

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 19 cze 2011, 08:13

axell, Wierzę bo czasami takie rozwiązania działają bardziej niż te, które powinny być zastosowane. Zresztą w tej b5 widać, że ktoś z tym jeździł sporo aż w pewnym momencie się to zjarało.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 lip 2011, 13:54

Po sprawdzeniu rezystora, szczotek dmuchawy i samej dmuchawy proponuję zajrzeć do samego przełącznika biegów silnika dmuchawy, a konkretnie do blaszek które działają na zasadzie mostka im więcej blaszek styka tym większy jest bieg nawiewu.W moim aucie na początku działał tylko 4 bieg po sprawdzeniu opornika i dmuchawy dobrałem się do przełącznika.Po ciężkiej walce z dobraniem się do tyłu przełączników ukazały się wyżej wspomniane blaszki dwie dolne odpowiadające za I i II bieg nie stykały bo jakimś cudem znalazły się między nimi kawałki gąbki z osłony przewodów (gdy już ktoś dobierze się do kostki będzie wiedział o czym piszę).po oczyszczeniu podłączam kostkę i wszystkie biegi działają.Nie nacieszyłem się tym za długo, po kilku tygodniach został tylko I i II bieg czwarty załącza się sporadycznie.


Obrazek

przemku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 15 cze 2011, 19:57
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: przemku » 05 lip 2011, 21:13

Odnośnie opornicy..
Dziś przy okazji "demolki" auta postanowiłem przywrócić 1, 2 i 3 bieg nawiewu do życia.
4 bieg działa :)

Dostałem się do opornicy, odczepiłem od wtyczek i usunąłem termobezpiecznik po czym za cale 3.30 zł wlutowałem nowy 10A/152 C :) i śmiga.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 05 lip 2011, 21:17

przemku pisze:Dostałem się do opornicy, odczepiłem od wtyczek i usunąłem termobezpiecznik po czym za cale 3.30 zł wlutowałem nowy 10A/152 C :) i śmiga.
U mnie to działa na zaplątanym druciku (fakt że z początku pobytu na forum) i się nic nie dzieje już z rok :mrgreen:

piotrpiter

[b3 1,8s]linki,ciegna,klapek ogrzewania,nagrzewnica

Post autor: piotrpiter » 30 paź 2011, 16:39

miałem problem z linkami sterowania ogrzewania po ostatniej wymianie nagrzewnicy zle opisałem co gdzie było i dzis to naprawiałem .wiec przy panelu z pokretłami było oki ,ale na drugim koncu misz masz .bałem sie ze znów trzeba bedzie targac kokpit ale znalazłem myk by było dojscie do linek .krótki opis najpierw demolka panelu z pokretłami odczepiamy czarny biały i czerwony koniec.potem radio ale nie koniecznie potem schowek pasazera i półke kierowcy .nastepnie tunel tylni odkrecamy i mozna tylko go cofnac przedni sciagamy .luzujemy po 2 śruby mocujace kokpit do tunelu a odkrecamy trzecia na dole to po stronie kierowcy te same sruby od pasazera mocno luzujemy wszystkie sa schowane lekko pod wygłuszeniem , teraz kokpit bedzie troche luzniejszy .potem w miare delikatnie wyciagamy element nadmuchu na nogi ten co wtyka sie z boku tunelu on idzie z mechanizmu hihi klapkowego pod nogi lekko z ukosa troszke szarpnac i powoli wyjdzie strona prawa i lewa
teraz metoda kombinejszyn wyciagamy trójnik tegoz nadmuchu na nogi i kawałek chyba łacznika do niego wszystkie czynnosci robione sa od strony kierowcy tylko tam ustrojstwo troche wyjdzie na tyleby potem od strony pasazera na lezaco z latarka i płaskim srubokretem zdemontowac linki do klapek .
tekst pisany na gorąco wszystkie klapki smigaja az miło .linki przesmarowane
napisałem to by ukierunkowac prace reczne i oszczedzic czas innych .troche moze niedokładnie ale zawsze cos Obrazek Obrazek

fotki zapozyczyłem z naszego forum oraz opis


1. Plastikowa klapka kierująca ogrzewanie/chłodzenia na szybę
2. Metalowa klapka kierująca orzewanie/chłodzenia na nogi
3. Metalowa klapka sterująca Ciepłe/zimne powietrze
_________________



cięgno A - białe (regulacja nadmuchu -rozdział strugi powietrza , regulacja nagrzewnicy-przesłona ogrzewania stóp i szyby przedniej)
cięgno B -czarne cięgno dłuższe (regulacja nadmuchu-rozdział strugi powietrza , regulacja nagrzewnicy-przesłona środkowa)
cięgno C - czarne cięgno krótsze (regulacja nadmuchu-regulacja prędkości obrotowej dmuchawy , regulacja nagrzewnicy-przesłona strugi zimnego powietrza)
cięgno D - błękitny (regulacja nadmuchu-regulacja temperatury , regulacja nagrzewnicy-przesłona strugi nagrzanego powietrza)

jesli ciulato wszystko grzejelub chłodzi wewnatrz to proponuje zrobic remont chocby czastkowy ;wymienic lub wypłukac nagrzewnice
odpowietrzyc
wyjac silnik nagrzewnicy i próbowac powyciagac rózne smieci z kanału
aaa oczyscic filtr pyłkowy na podszybiu
zdemontowac i umyc i wyczyscic mechanizm klapek [misterna robota]
dokleic nowe gabki na klapkach polecam 2mm gabki stosowanej pod panele podłogowe
sprawdzic linki czy nie sa załamane lub nie maja jakis zadziorów na tych stalowych koncach co wchodzado pancerzy zalac wd40 rozruszac i nasmarowac olejem
szczelnie wszystko poskrecac uszczelnic by nie gwizdało
fajnie poprowadzic kabledo radia by nie kolidowały z mechanizmem z pokretłami
stare gabki naklapkac lubia sie odklejac ze starosci i blokowac ruchy klapek co tłumaczy ciezka prace pokreteł lub nawet brak mozliwosci nimi pokrecenia ewentualnie podreczne kombinerki doraznie rozwiaza problem lub ...patrz wyzej

czasami gdy brakuje predkosci czyli nie działaja wszystkie biegi winny jest czasami wielostyk przy panelu trzeba wyciagnac wtyke potem taka niby nakładkena gniazdo wykrecamy 2 megawkrety i troche czary mary i mamy w dłoni stycznik doginamy czyscimy lub wymieniamy nanowszy

poprawki moich wypocin mile widziane temat otwarty zima idzie

wkleiłem link kolegi Wojtek26 odnosnie wymiany nagrzewnicy teraz całe ciepło jest w jednym miejscu .jesli naruszyłem prawa autorskie link wykasuje
https://audi80.pl/regeneracja-pompy- ... ?view=next

Smarco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 lut 2012, 18:03

[80B4] Problem z przełącznikiem regulacji stopnia nawiewu

Post autor: Smarco » 14 cze 2012, 17:15

Witajcie potrzebuje informacji o przełączniku regulacji stopnia nawiewu.
Wczoraj zaciął się i działa tylko od pozycji 2 w górę, nie można go cofnąć aby wyłączyć nadmuch.Czytałem że mogło coś się stopić w środku i go zablokować i że jest on rozbieralny.
Chciałem zapytać czy da radę przełożyć cały sam przełącznik z innego panelu? czy będę musiał przełożyć kompletny panel?
Z góry dzięki za odpowiedz.

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 14 cze 2012, 19:37

Szybciej będzie ci zmienić cały panel bo i tak będziesz musiał go wyciągać na wierzch aby go zrobić. Może najpierw ściąg pokrętła i panel i zobacz w środku może coś się tam zablokowało.

Smarco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 lut 2012, 18:03

Post autor: Smarco » 15 cze 2012, 22:24

Dzięki za rade,ale szukam najtańszego rozwiązania a cały panel wymienię w ostateczności.Jak patrzę to panel z przyciskami klimatyzacji kosztuje więcej niż zwykły.Jutro się do tego dobiorę to będę wiedział co zrobię.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 23 cze 2012, 18:36

Smarco, Konstrukcja kostki i zresztą cały system działania tego pokrętła to najgorsze co mogła zaprojektować i wprowadzić do produkcji ekipa Audi.Ja walczę z tym przełącznikiem od 6 lat.Teraz zatrzymałem się na działającym I,II i IV biegu.Przyczyną niedomagania przełącznika jest wyrabiający się plastik przełącznika odpowiadający za odpowiednie zwarcie blaszek kostki ze stykiem opornicy dmuchawy.

muzi022
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 12 wrz 2008, 16:02
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: muzi022 » 25 lip 2012, 20:24

Smarco, Jak rozwiązaleś ten problem ? Mam to samo od około tygodnia :/ nawiew chodzi od II i faktycznie nie idzie go całkowicie wyłączyć. Pozdrawiam

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 11 sie 2012, 11:45

Wiatam Koledzy ja tez mam problem z tym ogrzewaniem i mam takie pytanko bo mi sie wydaje ze u mnie to zalerzy juz tylkom od tej przeslony cieplego powietrza tej z gabka...i chcialem zpytac czy taka przeslone mozna gdzies kupic czy sama gabke sie jakos wymenia??

mariusz122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: mariusz122 » 12 sie 2012, 18:31

Ja wkleiłem na silikon gąbke,jest troche grubsza od oryginalnej,ale działa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl