[B4 2.0 ABT] problem z ogrzewaniem
Witam. Podepnę się pod temat bo mam podobny problem, słabo grzeje (takim ciepłym powietrzem). Autko zagrzewa się do 90, 92 stopni. Dolny i górny wąż gorące, przewody do nagrzewnicy także cieplutkie. Chłodnica nagrzewa się równomiernie, fakt nie chodzi mi wentylator, prawdopodobnie poszedł mi czujnik od chłodnicy szary dwupinowy. Podłączyłem wentylator na krótko, narazie... Tak jak koledzy piszą wyżej spróbuję przedmuchać nagrzewnicę może to pomoże, a jak nie... to sam już nie wiem. Jakby co to będę pisał.
U mnie jak działał nawiew tylko na 4 biegu, to wymieniłem opornicę dmuchawy (tą co jest pod schowkiem pasażera) ... jednak to nie pomogło do końca. Nawiew działał na wszsytkich biegach ale z mocą biegu drugiego, rozebrałem konsolę środkową i tam za pokrętłami jest taka płytka z blaszkami, był całe zaśniedziałe, pogięte. Poprostowałem poczyściłem i śmiga już wszsytko ok
a jaka jest fabryczna moc biegu II? Bo u mnie wentylator działa na wszystkich biegach I-IV ale szyby nie paruja dopiero gdy dziala na III. Wtedy tez go dopiero slychac. Przy wlaczonej II nie slychac prawie wentylatora ale czuc lekki przeplyw powietrza po przylozeniu reki do kratki wentylacyjnej. Czy nalezy cos wymienic/przeczyscic biorac pod uwage powyzsze posty czy 'ten typ tak ma'?mariano pisze:Nawiew działał na wszsytkich biegach ale z mocą biegu drugiego
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
[B4 1.9tdi 1z] ogrzewanie
Witam;) mam problem z ogrzewaniem w mojej Niuni 1.9 tdi silnik 1z… w samochodzie ciepłe powietrze zaczyna lecieć dopiero przy temp ok. 90 stopni, są też sytuacje że raz leci gorące powietrze, a raz lodowate (w zimę nie jest to przyjemne) zauważyłem też że przy prędkości 120km/h i więcej temperatura czasami dochodzi do ok. 100 stopni i dopiero wtedy zaczyna lecieć ciepłe powietrze i w momencie temperatura spada do ok. 90 stopni. Dodam że w samochodzie wymieniłem termostat, do tego węże wody numery katalogowe 893 819 371 R, 893 819 375E, układ jest odpowietrzony, brak ubytków w płynie chłodniczym( jeżdżę na Petrygo) czy może mieć z tym coś wspólnego pompa wody???
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 18:45 przez morcziba, łącznie zmieniany 2 razy.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
_uwaga
węże wchodzące do nagrzewnicy są gorące :?: druga sprawa termostat oryginał :?:
po pierwsze napisz mi po ilu kilometrach przy włączonym ogrzewaniu osiągasz 90 stopni na zegarze ale coś mi się zdaje że nie ominie cie płukanie nagrzewnicy jeśli wszystkie klapki sterujące działają poprawnie sprawdz to co napisałem
węże wchodzące do nagrzewnicy są gorące :?: druga sprawa termostat oryginał :?:
po pierwsze napisz mi po ilu kilometrach przy włączonym ogrzewaniu osiągasz 90 stopni na zegarze ale coś mi się zdaje że nie ominie cie płukanie nagrzewnicy jeśli wszystkie klapki sterujące działają poprawnie sprawdz to co napisałem
po wymianie termostatu (obecnie Wahler) wentylatory się włączały, teraz głowy nie dam sobie obciąć. Jeżeli chodzi o chłodnice to nie mam zielonego pojęcia będę to musiał sprawdzić. Do osiągniecia temp między 80-90 stopni (przeważnie u mnie wskazówka jest w połowie między tymi wartościami) samochód przy dużym mrozie potrzebuje ok 15 km. Węże wchodzące do nagrzewnicy są ciepłe.
to że węże do nagrzewnicy są ciepłe nie oznacza że jest ona drożna w 100%. Przerabiałem to u siebie- ciepły płyn może przepływać tylko powiedzmy 3 kanałami a nie wszystkimi, wtedy węże będą ciepłe a ogrzewanie niezbyt wydajne. Zdejmij węże od nagrzewnicy i potraktuj ją wodą albo powietrzem pod dużym ciśnieniem a układ przydałoby sie odkamienić. Jeżeli nie pomoże to wtedy można brać sie za klapki wterujące nawiewem.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kolego mnie to wygląda na zapowietrzoną nagrzewnicę. Dla pewności odpowietrz ją dokładnie. Tak jak wspomnieli moi przedmówcy "przy 90`C z kratek powinno wiać gorące powietrze". W mojej niuni wieje już ciepłe jak tylko przejadę 1,5-2km - wtedy nawet wskazówka nie zdąży się jeszcze podnieść.
Co innego gdybyś w ogóle nie miał ogrzewani, to wtedy jednoznacznie by oznaczało zakamieniałą i niedrożną chłodniczkę ogrzewania.
Co innego gdybyś w ogóle nie miał ogrzewani, to wtedy jednoznacznie by oznaczało zakamieniałą i niedrożną chłodniczkę ogrzewania.