Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] problem z ogrzewaniem

ODPOWIEDZ
bajtek205
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:18
Lokalizacja: Zamość - Lublin

Post autor: bajtek205 » 04 gru 2010, 19:53

Witam. Podepnę się pod temat bo mam podobny problem, słabo grzeje (takim ciepłym powietrzem). Autko zagrzewa się do 90, 92 stopni. Dolny i górny wąż gorące, przewody do nagrzewnicy także cieplutkie. Chłodnica nagrzewa się równomiernie, fakt nie chodzi mi wentylator, prawdopodobnie poszedł mi czujnik od chłodnicy szary dwupinowy. Podłączyłem wentylator na krótko, narazie... Tak jak koledzy piszą wyżej spróbuję przedmuchać nagrzewnicę może to pomoże, a jak nie... to sam już nie wiem. Jakby co to będę pisał.

mariano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 26 paź 2009, 18:03
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mariano » 10 gru 2010, 15:45

U mnie jak działał nawiew tylko na 4 biegu, to wymieniłem opornicę dmuchawy (tą co jest pod schowkiem pasażera) ... jednak to nie pomogło do końca. Nawiew działał na wszsytkich biegach ale z mocą biegu drugiego, rozebrałem konsolę środkową i tam za pokrętłami jest taka płytka z blaszkami, był całe zaśniedziałe, pogięte. Poprostowałem poczyściłem i śmiga już wszsytko ok :)

Awatar użytkownika
djmajor01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 26 sty 2010, 18:28
Lokalizacja: KTA

Post autor: djmajor01 » 14 sty 2011, 13:04

Koledzy a powiedzcie co może byc u mnie, mam zwykły nawiew i także dmuchawa działa tylko na 4 biegu :-( także to bd wina opornicy ?

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 14 sty 2011, 15:40

mariano pisze:Nawiew działał na wszsytkich biegach ale z mocą biegu drugiego
a jaka jest fabryczna moc biegu II? Bo u mnie wentylator działa na wszystkich biegach I-IV ale szyby nie paruja dopiero gdy dziala na III. Wtedy tez go dopiero slychac. Przy wlaczonej II nie slychac prawie wentylatora ale czuc lekki przeplyw powietrza po przylozeniu reki do kratki wentylacyjnej. Czy nalezy cos wymienic/przeczyscic biorac pod uwage powyzsze posty czy 'ten typ tak ma'?

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 14 sty 2011, 16:49

monkahead ja tak samo mam jak ty :mrgreen: wiec myślę ze tak powinno byc

Awatar użytkownika
djmajor01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 26 sty 2010, 18:28
Lokalizacja: KTA

Post autor: djmajor01 » 16 sty 2011, 06:50

Ponawiam pytanie:

Koledzy a powiedzcie co może byc u mnie, mam zwykły nawiew i także dmuchawa działa tylko na 4 biegu :-( także to bd wina opornicy ? :->

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 29 sty 2011, 14:49

djmajor01, zmostkuj opornik w opornicy za pomocą drucika bądź kabelka;) jak będzie chodzić to wina opornicy, jak nie to może kostka jest już na wykończeniu od pokrętła.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 29 sty 2011, 15:33

Kiedy chodzi tylko 4ty bieg to ewidentnie wina opornicy ;-)

morcziba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 17 gru 2009, 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

[B4 1.9tdi 1z] ogrzewanie

Post autor: morcziba » 19 lut 2011, 15:10

Witam;) mam problem z ogrzewaniem w mojej Niuni 1.9 tdi silnik 1z… w samochodzie ciepłe powietrze zaczyna lecieć dopiero przy temp ok. 90 stopni, są też sytuacje że raz leci gorące powietrze, a raz lodowate (w zimę nie jest to przyjemne) zauważyłem też że przy prędkości 120km/h i więcej temperatura czasami dochodzi do ok. 100 stopni i dopiero wtedy zaczyna lecieć ciepłe powietrze i w momencie temperatura spada do ok. 90 stopni. Dodam że w samochodzie wymieniłem termostat, do tego węże wody numery katalogowe 893 819 371 R, 893 819 375E, układ jest odpowietrzony, brak ubytków w płynie chłodniczym( jeżdżę na Petrygo) czy może mieć z tym coś wspólnego pompa wody???
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 18:45 przez morcziba, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 19 lut 2011, 15:42

Przy temp 90 stopni masz dosłownie żar z piekieł w nawiewach, zobacz na linki sterujące klapkami ciepło/zimno, samą klapkę i panel sterujący. Załączają Ci się wentylatory w chłodnicy może w momencie gdy masz te 100 stopni? Czy chłodnica jest wtedy równomiernie ciepła?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 19 lut 2011, 15:47

_uwaga
węże wchodzące do nagrzewnicy są gorące :?: druga sprawa termostat oryginał :?:
po pierwsze napisz mi po ilu kilometrach przy włączonym ogrzewaniu osiągasz 90 stopni na zegarze ale coś mi się zdaje że nie ominie cie płukanie nagrzewnicy jeśli wszystkie klapki sterujące działają poprawnie sprawdz to co napisałem

morcziba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 17 gru 2009, 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: morcziba » 19 lut 2011, 17:50

po wymianie termostatu (obecnie Wahler) wentylatory się włączały, teraz głowy nie dam sobie obciąć. Jeżeli chodzi o chłodnice to nie mam zielonego pojęcia będę to musiał sprawdzić. Do osiągniecia temp między 80-90 stopni (przeważnie u mnie wskazówka jest w połowie między tymi wartościami) samochód przy dużym mrozie potrzebuje ok 15 km. Węże wchodzące do nagrzewnicy są ciepłe.

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 19 lut 2011, 17:58

to że węże do nagrzewnicy są ciepłe nie oznacza że jest ona drożna w 100%. Przerabiałem to u siebie- ciepły płyn może przepływać tylko powiedzmy 3 kanałami a nie wszystkimi, wtedy węże będą ciepłe a ogrzewanie niezbyt wydajne. Zdejmij węże od nagrzewnicy i potraktuj ją wodą albo powietrzem pod dużym ciśnieniem a układ przydałoby sie odkamienić. Jeżeli nie pomoże to wtedy można brać sie za klapki wterujące nawiewem.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 19 lut 2011, 18:02

Kolego mnie to wygląda na zapowietrzoną nagrzewnicę. Dla pewności odpowietrz ją dokładnie. Tak jak wspomnieli moi przedmówcy "przy 90`C z kratek powinno wiać gorące powietrze". W mojej niuni wieje już ciepłe jak tylko przejadę 1,5-2km - wtedy nawet wskazówka nie zdąży się jeszcze podnieść.
Co innego gdybyś w ogóle nie miał ogrzewani, to wtedy jednoznacznie by oznaczało zakamieniałą i niedrożną chłodniczkę ogrzewania.

morcziba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 17 gru 2009, 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: morcziba » 19 lut 2011, 18:40

Czy pompa wody może mieć coś z tym wspólnego???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl