Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] problem z ogrzewaniem

ODPOWIEDZ
ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 26 lis 2010, 08:06

Musisz odpiąć oba przewody od nagrzewnicy i dmuchnąć w jeden w kanałów. Jeśli się okaże że są drożne, czyli lekko przechodzi powietrze to nie pozostaje nic innego jak tylko odpowietrzenie układu

DuzyKrk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 27 sie 2010, 11:52
Lokalizacja: Kraków/Nowa-Huta

[80 b4 2.0E ABK ALL] nawiew - został tylko 4 bieg

Post autor: DuzyKrk » 30 lis 2010, 17:55

witam mam taki problem kupilem w wakacje audiczke chodzil mi 3i 4 bieg nawiewu teraz zoostal tylko 4;/ pomozcie co zrobic??mam wersje z klima reczna... czy to wina opornicy?kupic uzywke czy oryginal?w ktorym miejscu w aucie jest ta opornica? POMOCY :(
Ostatnio zmieniony 16 gru 2010, 04:13 przez DuzyKrk, łącznie zmieniany 1 raz.

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 30 lis 2010, 19:36

poszedł Ci bezpiecznik termiczny. znajdziesz go pod schowkiem pasażera, przy wentylatorze

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 30 lis 2010, 20:15

wyjmij silnik wentylatora a zobaczysz

DuzyKrk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 27 sie 2010, 11:52
Lokalizacja: Kraków/Nowa-Huta

Post autor: DuzyKrk » 30 lis 2010, 20:42

ok a warto kupowac zamienniki czy lepiej oryginal za 200??

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 lis 2010, 20:44

_uwaga
Lepiej kupić orginał. Nawet uzywkę ale orginał.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 01 gru 2010, 04:23

na szrotach tego pelno i na alegro, szczotki przy okazji obejrzyj, i ewentualnie zmien na dluzsze, mam kumpla co tak czesto uzywal wentylatora na 3 i 4 biegu ze zjechal je do zera

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 01 gru 2010, 13:19

Podpinam się, jak kupiłem nową nagrzewnicę też w niej coś grzechotało pomysłałem że sprzedali mi uszkodzoną. Zadzwoniłem do sklepu a oni mi powiedzieli że tak musi być bo tam są niby jakieś zaworki odpowiadające za prawidłowy obieg płynu w nagrzewnicy. Ale u mnie po wymianie nagrzewnicy leci gorące powietrze tylko na 1 biegu. Czym wyższy bieg tym niższa temperatura. Muszę zobaczyć odpowietrznik na górnym przewodzie ale się boję bo wiem że on się zapikł i może się ukręcić. Nie wiem czy to wina nagrzewnicy czy to zapowietrzony układ. Na dodatek płyn nagrzewa się słabo a przy 75 stopniach włącza się wentylator. W dodatku dolny przewód od zbiorniczka wyrównawczego jest zimny. Macie jakieś pomysły?

DuzyKrk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 27 sie 2010, 11:52
Lokalizacja: Kraków/Nowa-Huta

Post autor: DuzyKrk » 02 gru 2010, 00:13

jakie szczotki?? bo to moze szczotki mi sie wytarly bo czasem jak przelaczylem kilka razy z 3 na 2 i odwrotnie bieg to raz na czas lapal mi 2 bieg.... wiec moze to te szczotki

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 02 gru 2010, 00:25

sprawdż tez przełacznik od wentylarora bo czasem podaja styki mam wszystko gdybyś potrzebował zakładałem klimatronik więc zastał cały manual

DuzyKrk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 27 sie 2010, 11:52
Lokalizacja: Kraków/Nowa-Huta

Post autor: DuzyKrk » 02 gru 2010, 17:13

jak i gdzie to sprawdzic? jak to rozebrac?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 02 gru 2010, 19:07

aby do wentylatora sie dostac nie trzeba, zdejmowac polki, tylko oslone co jest glebiej, na dwie nasadki 10mm, jak ci ona wyjdzie to zobaczysz silnik dmuchawy, jest on zamocowany na polaczenie bagnetowe , czyli tylko pol obrotu i spadnie, troche wazy wiec trzymac trzeba mocno, sam wentylator tez nie trudno rozebrac na czesci pierwsze

do przelacznika predkosci, dostaniesz sie zdejmujac pierw nasadzone pokretla np przez szmatke kombinerkami pociagnac do siebie, pod nimi sa jesli dobrze pamietam dwie sruby i dalej juz wszystko widac

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 02 gru 2010, 20:35

Jacek, wentylator to za wcześnie się włącza, przyjmując, że wskazanie na wskaźniku temp jest prawidłowe. A dolny przewód od króćca termostatu po jakim czasie się nagrzewa :?:

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 03 gru 2010, 15:43

No tak przed wskazówką 90 stopni. Obserwowałem termostat i on jest rczej sprawny. Tylko teraz który czyjnuk byłby walnięty? Z tego co wiem za włączanie się wentylatora jest odpowiedzialnny ten w chłodnicy i ten koło kolektora ssącego. Jeszcze dziś powalcze z nagrzewnicą może jest tam ten bąbel powietrzny czy coś. Choć obawiam się że to może być wina taniego zamiennika nagrzewnicy ( zakupiona za 29 zł na aledrogo).

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 03 gru 2010, 21:01

No w sumie, to może czujnik wentylatora za wcześnie włącza, dobrze by było zmierzyć temp. termometrem, a nie bazując na wskaźniku. Bądź problem może tkwi w walniętym czujniku co daje sygnał na zegar, ale nie powiem Ci, który to, bo w B4 to nie wiem. Nagrzewnicę na razie bym zostawił w spokoju. W sklepie normalnie kosztuje chyba 40-50zł, więc niewielka różnica.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl