[B4 2.0 ABT] problem z ogrzewaniem
[80 b4 2.0E ABK ALL] nawiew - został tylko 4 bieg
witam mam taki problem kupilem w wakacje audiczke chodzil mi 3i 4 bieg nawiewu teraz zoostal tylko 4;/ pomozcie co zrobic??mam wersje z klima reczna... czy to wina opornicy?kupic uzywke czy oryginal?w ktorym miejscu w aucie jest ta opornica? POMOCY
Ostatnio zmieniony 16 gru 2010, 04:13 przez DuzyKrk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Podpinam się, jak kupiłem nową nagrzewnicę też w niej coś grzechotało pomysłałem że sprzedali mi uszkodzoną. Zadzwoniłem do sklepu a oni mi powiedzieli że tak musi być bo tam są niby jakieś zaworki odpowiadające za prawidłowy obieg płynu w nagrzewnicy. Ale u mnie po wymianie nagrzewnicy leci gorące powietrze tylko na 1 biegu. Czym wyższy bieg tym niższa temperatura. Muszę zobaczyć odpowietrznik na górnym przewodzie ale się boję bo wiem że on się zapikł i może się ukręcić. Nie wiem czy to wina nagrzewnicy czy to zapowietrzony układ. Na dodatek płyn nagrzewa się słabo a przy 75 stopniach włącza się wentylator. W dodatku dolny przewód od zbiorniczka wyrównawczego jest zimny. Macie jakieś pomysły?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
aby do wentylatora sie dostac nie trzeba, zdejmowac polki, tylko oslone co jest glebiej, na dwie nasadki 10mm, jak ci ona wyjdzie to zobaczysz silnik dmuchawy, jest on zamocowany na polaczenie bagnetowe , czyli tylko pol obrotu i spadnie, troche wazy wiec trzymac trzeba mocno, sam wentylator tez nie trudno rozebrac na czesci pierwsze
do przelacznika predkosci, dostaniesz sie zdejmujac pierw nasadzone pokretla np przez szmatke kombinerkami pociagnac do siebie, pod nimi sa jesli dobrze pamietam dwie sruby i dalej juz wszystko widac
do przelacznika predkosci, dostaniesz sie zdejmujac pierw nasadzone pokretla np przez szmatke kombinerkami pociagnac do siebie, pod nimi sa jesli dobrze pamietam dwie sruby i dalej juz wszystko widac
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
No tak przed wskazówką 90 stopni. Obserwowałem termostat i on jest rczej sprawny. Tylko teraz który czyjnuk byłby walnięty? Z tego co wiem za włączanie się wentylatora jest odpowiedzialnny ten w chłodnicy i ten koło kolektora ssącego. Jeszcze dziś powalcze z nagrzewnicą może jest tam ten bąbel powietrzny czy coś. Choć obawiam się że to może być wina taniego zamiennika nagrzewnicy ( zakupiona za 29 zł na aledrogo).
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
No w sumie, to może czujnik wentylatora za wcześnie włącza, dobrze by było zmierzyć temp. termometrem, a nie bazując na wskaźniku. Bądź problem może tkwi w walniętym czujniku co daje sygnał na zegar, ale nie powiem Ci, który to, bo w B4 to nie wiem. Nagrzewnicę na razie bym zostawił w spokoju. W sklepie normalnie kosztuje chyba 40-50zł, więc niewielka różnica.