Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] problem z ogrzewaniem

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 19 lut 2011, 18:50

morcziba pisze:Czy pompa wody może mieć coś z tym wspólnego???
Mogłaby mieć, gdyby miała już zużyte łopatki wirnika, ale to objawiało by się gdyby ogrzewanie pojawiało się dopiero przy wyższych obrotach silnika.
U mnie było tak, że obudowa pompy miała zerwaną śrubę i sączył się z niej płyn. Kiedy silnik był na niskich obrotach 900-2500obr/min ogrzewanie było bardzo dobre. Jednak wystarczyło wyruszyć w trasę np. autostradą (prędkość 90-130km/h) i wtedy układ łapał lewe powietrze. Nagrzewnica zaczęła bulgotać i wiało już tylko zimnym. Musiałem, wtedy zjechać na pobocze i odpowietrzać nagrzewnicę, luzując opaskę zaciskową węża wyjściowego. Wtedy ogrzewania znowu wracało. Myślałem na początku, że to nagrzewnica jest nieszczelna, jednak nie było ku temu, żadnych symptomów.

morcziba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 17 gru 2009, 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: morcziba » 19 lut 2011, 20:05

czym najlepiej odkamienić układ chłodzenia???

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 19 lut 2011, 20:32

Ja użyłem do tego celu odkamieniacza do pralek automatycznych. Wziąłem jedną pastylkę i rozgniotłem na proszek. Następnie wsypałem do zbiorniczka płynu chłodzącego i przejechałem 40KM. Zaczekałem aż silnik ostygnie i spuściłem coś w rodzaju mętnego błotka <ok> . Przepłukałem układ jeszcze bieżącą wodą, aż poleciała idealnie czyściutka woda 8-) . Zalałem układ nowym płynem chłodzącym, następnie zagrzałem silnik i odpowietrzyłem.

[ Dodano: 2011-02-19, 19:37 ]
Tylko musisz pamiętać, że autko nie jest nowe i trzeba się liczyć z tym, że używając takich środków może się zrobić nieszczelność (pęknięta nagrzewnica/chłodnica). Odkamieniacze wpływają również dość negatywnie na uszczelkę pod głowicą. Jednak w moim osobiście przypadku, nic negatywnego się nie stało. Jak to mówią "ryzyk... fizyk" <ok> .

morcziba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 17 gru 2009, 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: morcziba » 20 lut 2011, 16:39

Jadąc dzisiaj z prędkością ponad 140km/h temperatura doszła do 100 stopni (odcinek 4km), ogrzewania nadal brak, zatrzymałem samochód otwarłem maskę i cóż widzę... wentylatory ani drgnęły, chłodnica prawie że zimna i do tego wydobywa się z niej niewielka ilość pary... po chwili zapach płynu chłodniczego w kabinie i z nawiewu buchnęło jak z pieca w momencie temperatura spadła do 80 kilku stopni. Może kable z wentylatorów są odłączone? Powiedzcie mi, gdzie znajdują się te kable? Jeżeli tak dalej pójdzie to Zetorek Mojej Niuniu zostanie przegrzany ;(

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 lut 2011, 17:01

Po pierwsze za długo sie nagrzewa i temperatura nie ma prawa dochodzic do 100 stopni
termostat bym zmienił na oryginał wahler to szajs sam kiedyś dwa reklamowałem albo masz zapowietrzony układ zobacz sobie jak masz 90 stopni na zegarze czy dolny wąż od termostatu jest gorący

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 20 lut 2011, 17:15

goldi j51 pisze:za długo sie nagrzewa
4km i temperatura 100 stopni to jest za długo?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 lut 2011, 17:18

Artur zanim cos napiszesz proszę przeczytaj cały temat a nie końcówkę autor tematu napisał że potrzebuje 15 km do osiągnięcia 90 stopni a to za długo

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 20 lut 2011, 17:24

ja tylko pytam :) a wątek śledzę od początku, nie wiem jak w waszych audi ale przy obecnych mrozach mój samochód musi nieźle w palnik dostać żeby dobić do 90 stopni a przy normalnej jeździe jadąc do pracy (25km) wskazówka tylko lekko wychyla się ponad 80 stopni.
Dlatego wydało mi się normą te 15 km.

Już raz na forum była dyskusja że komuś auto łapało temperaturę 90 stopni przy przejechaniu 2 czy 3 km przy panujących mrozach. Ja nie neguję tego, być może i tak jest ale ciężko mi w to uwierzyć.

Goldi j51 a Ty po ilu km masz 90 stopni na blacie przy obecnych mrozach?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 lut 2011, 17:37

12 km to max przy włączonym klimatroniku na 21-23 stopnie jadąc do 2 tyś obrotów ze względu na turbinę opisywałem juz na forum moje problemy z termostatem wahler takze tylko oryginał 130 zł w aso lub allegro
Jeszcze do kolegi Bartka skora miałeś na zegarze 100 stopni a chłodnica zimna to termostat nie otworzył obiegu na chłodnicę albo jest do bani termostat albo układ zapowietrzony

morcziba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 17 gru 2009, 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: morcziba » 20 lut 2011, 18:11

Jak powinny być prawidłowo podpięte kable do wentylatorów, może przy wymianie termostatu Panowie mechanicy zapomnieli ich podpiąć... można prosić jakiś schemat lub foto?

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 31 maja 2011, 19:32

Odgrzewam kotleta ponieważ przeczytałem już kilka tematów i żaden nie rozwiązuje mojego problemu tzn. brakuje mi 2 biegu nawiewu. Ślimak pokrętła wymieniony, styki za pokrętłem wyczyszczone, sprawdziłem czy na wszystkich kolejnych pinach pojawia się masa zależnie od ustawienia pokrętła i do tego momentu wszystko gra czyli coś musi być z opornicą. 1 bieg działa normalnie na 2 dmucha tak jak na 1 i 3,4 są ok. Jest jakaś możliwość na naprawienie tego przypadku czy konieczna jest wymiana opornicy??

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 31 maja 2011, 20:37

wampir1988 pisze:jest wymiana opornicy??
Opornicę to najpierw zmostkuj, będziesz wiedział czy to jej wina.
http://i53.tinypic.com/2m84cj4.jpg
Zdjęcie opornicy z B4
Jak to zadziała to wczale nie musisz jej wymieniać, ja już tak rok jeżdżę i nic się nie dzieje :mrgreen:

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 31 maja 2011, 23:28

ok jutro sprawdzę czy to coś da <ok>

[ Dodano: 2011-06-01, 20:44 ]
niestety mostek nic nie dał czyli ten oporniczek który tam jest zamontowany działa poprawnie

Ransly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 08 cze 2011, 21:57
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ransly » 18 cze 2011, 15:19

Witam

Mam taki problem... Nawiew działał mi tylko na 4 biegu. Po zmostkowaniu bezpiecznika zaczął działać 3 bieg. 1 i 2 dalej nie działa, od czego to może zależeć ?

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 18 cze 2011, 16:17

Rezystor dmuchawy pod schowkiem pasażera.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl