Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 NE/JV] słabe lub brak ogrzewania

kowalrlz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2019, 14:25
Lokalizacja: Łódź

[B3 1.8 NE/JV] słabe lub brak ogrzewania

Post autor: kowalrlz » 03 gru 2019, 15:22

Witam wszystkich. Wiem, że było parę tematów, ale każdy temat jest inny, więc spróbuje opisać swój problem. Najwyżej admin wywali ;) Nie znam się, więc nie mam pomysłów już. Ten nr silnika może być PM, JN jeszcze, ale nie mogłem zlokalizować. Myślę, że aż takiego znaczenia to nie ma, ale jak się mylę to ktoś mnie zaraz naprostuje ;)

Kupiłem ponad rok temu audi 80 z 90r 1.8S benzyna + lpg. Od początku był problem z ogrzewaniem. Wymieniłem pompę wody, termostat, nagrzewnice, klapki zaklejone, wymieniony panel nawiewu. W zeszłym roku po wymianie nagrzewnicy było w miarę ok. Na obrotach grzał, tylko jak stanąłem to zimne leciało. Czasem trzeba było odpowietrzyć. Od tego momentu nie musiałem dolewać płynu. Ostatnio pękł mi wężyk , więc miałem trochę problemów z tym, ale przed tym już było słabo. W tym roku już jest gorzej. W ogóle nie grzeje, chyba, że odpowietrze porządnie to trochę, ale następnego dnia już w ogole. Wszystkie przewody są ciepłe.

Już ręce opadają, a zimno się robi :P

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 gru 2019, 16:44

Sprawdź czy termostat jest zamknięty , odpowietrzyć trzeba dobrze układ , być może pompa wody jakaś słaba i ma problemy z wydajnością.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 gru 2019, 17:12

A może masz gaz źle wpięty i zabiera wszystko ciepło do ogrzewania parownika.

kowalrlz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2019, 14:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kowalrlz » 03 gru 2019, 21:37

To wszystko wymienione, normalnie trzyma temperature, tak to wszystko jest ok.
W zeszłym roku już ładnie grzał, więc raczej jest dobrze podłączone. Nic nie było zmieniane.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 gru 2019, 07:20

kowalrlz, no to jest możliwość że któraś z wymienionych przez ciebie części nie działa prawidłowo.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 04 gru 2019, 11:26

Krzysiek 84 pisze:być może pompa wody jakaś słaba i ma problemy z wydajnością.
Jest to też jakiś trop.
W zasadzie poza zamuleniem nagrzewnicy to druga rzecz jaką bym sprawdził. Kogoś tu na forum spotkała przykrość w postaci luźnego wirnika na wałku pompy, która nie wywoływała przepływu.
Pamiętaj przy tym, że nowa część nie znaczy sprawna przez długi czas. Szczególnie tańsze zamienniki - padają szybko albo irytują po jakimś czasie. Istnieją do tych aut części po kilkadziesiąt
złotych zamiast kilkaset, ale niewiele z nich nadaje się do montażu, a czasem w niektórych przypadkach żadna.

kowalrlz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2019, 14:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kowalrlz » 04 gru 2019, 12:48

Tak też może być :D ale w kółko tak można wymieniać. Dodam, że wymieniane było przed zima w zeszłym roku, więc wszystko hulało. Starałem się nie kupować najtańszych, ale wiadomo różnie bywa. Dzisiaj będą wymieniane jeszcze jakieś pierdoły np przewód z odpowietrznikiem , może tam łapie powietrze.
Ale skoro przewody są ciepłe to mogłaby być nadal pompa ?
Mechanik zastanawia się czy nie założyć dodatkowej pompy mysli_

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 04 gru 2019, 13:56

Powiem Tobie, że mi jakiś czas temu w ABK jak spadły temperatury to zamiast pocić zaczęło już mi ciec na trójnikach właśnie przy nagrzewnicy i nawet nie zauważyłem spadku wydajności ogrzewania. Za to płynu to tak szklanka na 300 km.

Prędzej drożność wymiennika bym sprawdził, no i jednak pompę. Parę litrów więcej płynu do zlania, jedna jeszcze uszczelka do kupienia, a spokój bezcenny. Może nie tyle wirnik byłby luźny co wydajność tego akurat zamiennika jest poniżej krytyki.
Jakiej marki jest ta pompa?
. Starałem się nie kupować najtańszych, ale wiadomo różnie bywa.
Jasne, po prostu trzeba brać najlepsze co jest, np formowane węże chłodnicze to często w zasadzie zostaje oryginał za duże pieniądze i tanie klasy Toprana, miękkie okrutnie, ale trochę posłużą. I weź tu wydaj np. 300 zł na wąż z ASO. Pozostaje jeszcze ładny używany oryginał, ale ile czasu będzie cały? Tego nikt nie wie.

Na pocieszenie dodać trzeba, że nie tylko tak jest w Audi.

[ Dodano: 2019-12-04, 13:56 ]
Ps. Nie wkładajcie drugiej pompy do obiegu. Skoro w oryginale tak działało to ma działać nadal tak samo dobrze. Coś jest ewidentnie spaprane i ten sposób to jest tylko próba naprawy skutku, a nie przyczyny.

kowalrlz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2019, 14:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kowalrlz » 04 gru 2019, 20:53

Ojj teraz nie pamiętam jakiej firmy, na pewno też nie była najdroższa z możliwych. Szczerze mówiąc kupiłem 80 przez przypadek, nie wygląda jakoś super i też nie chciałem nie wiadomo ile ładować w nią. Trochę trzeba byłoby zrobić, żeby wyglądała. No i bieda edyszyn. Ale najważniejsze cała i dojedzie wszędzie, żadnych problemów większych oprócz tego ogrzewania.

Dzięki za wskazówki, będę próbował, a raczej podrzucał mechanikowi pomysły, bo ja sam nie ogarniam. Zresztą warunki też słabe.

[ Dodano: 2019-12-04, 20:53 ]
Jest dobry znak, mechanik odlaczyl totalnie parownik z obiegu i jest sauna. Kolega PieterB mógł mieć rację. Wszystko szło przez parownik. Co prawda jest świeżo odpowietrzony. Jak jutro rano będzie grzal to będzie przerabia, żeby tylko część szła na parownik. Mam nadzieję, że to dobry trop :)

herrq666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 cze 2018, 18:57
Lokalizacja: Mońki

Post autor: herrq666 » 05 gru 2019, 06:44

Z doświadczenia powiem, że trzeba dawać trójniki jak najbliżej nagrzewnicy.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 05 gru 2019, 09:11

Zamienic parownik aby był za nagrzewnicą jeżeli będzie słaby przepływ na parowniku to zamarznie choć mam wrażenie ze masz trochę przytkaną nagrzewnice nie sprawdzałeś czy na pb tez tak miałeś?

kowalrlz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2019, 14:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kowalrlz » 07 gru 2019, 15:04

Dzisiaj rano też sauna, po odłączeniu totalnie parownika. Tylko tamp. doszła tylko troche powyżej 80. Ale to nie wiem dlaczego tak. Mechanik chce teraz 2 trójniki wrzucić tak żeby tylko część na parownik szła.

[ Dodano: 2019-12-05, 09:56 ]
Kogutiru pisze:Zamienic parownik aby był za nagrzewnicą jeżeli będzie słaby przepływ na parowniku to zamarznie choć mam wrażenie ze masz trochę przytkaną nagrzewnice nie sprawdzałeś czy na pb tez tak miałeś?
Nagrzewnica była rok temu wymieniana, więc nie powinna być przytkana. Na paliwie też słabo było.

[ Dodano: 2019-12-07, 15:04 ]
Panowie pytanie, wrzuciłem zdjęcia, mam nadzieję, że coś widać. Zaznaczone trójniki. W ten sposób zrobił mi mechanik. Chyba grzeje, ale kawałek tylko przejechałem na razie. Tylko niestety gaśnie na gazie jak się zatrzymuje. Czyli jak obroty spadają. Co jest znowu źle ? bezradny_

Obrazek

Obrazek
[/i]

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 gru 2019, 15:29

kowalrlz, nie wiem czy to aby na pewno dobre podłączenie ale też tutaj za dobrze nie widzę oba węże z parownika masz do jednego podłączone?
kowalrlz pisze: Czyli jak obroty spadają. Co jest znowu źle ?
mnie tu wygląda że teraz parownik może być nie ogrzewany na tyle dobrze by gaz odparowywał. Chyba że ja tu coś źle widzę.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 07 gru 2019, 15:43

herrq666 pisze:Z doświadczenia powiem, że trzeba dawać trójniki jak najbliżej nagrzewnicy.
Tak mam w ABK, oczywiście równolegle z nagrzewnicą i fizycznie trójniki jak najbliżej, lecz nadal z dostępem do wszystkich opasek bez potrzeby demontażu tych kolanek i działa wszystko OK. W mojej serwisówce specjalnie nie widzę jakichś różnic względem B3 1.8. Ot możesz mieć grzanie kolektora ssącego i może kilka węży trochę odmiennie puszczone, ale ogólny sposób działania pozostaje ten sam.
Nagrzewnica była rok temu wymieniana, więc nie powinna być przytkana.
A ja bym sprawdził, żebyś się jeszcze nie zdziwił co tam może być. ;) jak zlany płyn i nie stare kolanka ani nagrzewnica to problemu ze sprawdzeniem nie ma.

No i...
Dzisiaj będą wymieniane jeszcze jakieś pierdoły np przewód z odpowietrznikiem , może tam łapie powietrze.
Ale skoro przewody są ciepłe to mogłaby być nadal pompa ?
... przewody przy nagrzewnicy ciepłe czy wręcz ręki nie utrzymasz jak jest rozgrzany? Ma aż parzyć po rękach.

Poza niedrożnością i pompą, trzecia opcja to uszkodzone sterowanie klapą zimne-ciepłe np. urwany opór pancerza, ale jeżeli faktycznie po odpowietrzeniu było na 100% choć trochę lepiej to raczej by odpadało.

Zawszd uczulam też na korek zbiornika, by puszczał takie nadciśnienie jak przykazano 1,2-1,5 bar i podciśnienie 0,06-0,1 bar. Niektóre zamienniki mimo deklarowanej zgodności przepuszczają dopiero przy bardzo wysokim ciśnieniu i wywala płyn w różnych miejscach. Mam z tym bardzo przykre doświadczenia. Ciśnienie to nie powinno mieć co prawda dużego wpływu na grzanie, ale właściwe zapewnia prawidłową pracę układu.

kowalrlz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2019, 14:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kowalrlz » 08 gru 2019, 14:30

PieterB pisze:kowalrlz, nie wiem czy to aby na pewno dobre podłączenie ale też tutaj za dobrze nie widzę oba węże z parownika masz do jednego podłączone?
kowalrlz pisze: Czyli jak obroty spadają. Co jest znowu źle ?
mnie tu wygląda że teraz parownik może być nie ogrzewany na tyle dobrze by gaz odparowywał. Chyba że ja tu coś źle widzę.
Tak, jest z jednego węża do parownika i później powrót do tego samego. Nie powinno tak być ?

Jakby nie było problem był w podłączeniu parownika, więc wielkie dzięki za tę podpowiedź.
Nie znam się, więc nawet nie pomyślałem, że ktoś mógł źle to zrobić :P


Coś tam mi podregulował na parowniku i na razie nie gaśnie. Ogrzewanie też jest.

Co do trójnikow to już nie zdążyłem przekazać i są jak są. Generalnie grzeje teraz, więc reszta powinna być ok. Ale korek też kupowałem wcześniej na wszelki wypadek :)

[ Dodano: 2019-12-08, 14:30 ]
Dopytam jeszcze, bo teraz jak zatrzymuje się na lpg to obroty lecą poniżej 400. Na paliwie koło 900. Czy na dłuższą metę będzie ok tak ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl