[All] Termostat a wskazania temperatury
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
a jak kolega sprawdza wywalanie tego płynu? ,bo jesli z odkręconym korkiem zbiorniczka wyrównawczego to moze wywalać jak stan jest pod max,płyn nagrzewając sie zwiekrza swoja objetośc do pewnego stopnia ale nie na tyle żeby przy zakręconym korku od zbiorniczka go wywalało .jezeli z uszczelką pod głowicą ok.niepowinno go w zadnym wypadku wywalać ...po nagrzaniu (tak przynajmniej jest u mnie )i lekkim odkreceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego słychać lekkie psssyt (układ jest cisnieniowy )i tyle...niema prawa nic wywalac przynajmniej do tem.90stopni bo przy wyzszej nie testowałem ...co do korka spustowego to jest na dole chłodnicy w prawym rogu(stojąc przed autem)ale sporo płynu zostaje jeszcze w bloku silnika(ok.1,5litra) jak sie zacznie odkrecać króciec w którym siedzi termostat najlepiej podłożyć tam odpowiednio przycięto butelkę z tworzywa bo blok silnika zdaje sie niema żadnego kranika spustowego...
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Również miałem problem ze wskazaniami temperatury. Wskaźnik działał kiedy chciał i w dodatku wskazówka wychylała się ledwo, ledwo. Wskaźnik paliwa też z resztą miał humory. Rozebrałem zegary, przetarłem styki, wpuściłem nieco WD40 i zanim złożyłem do kupy zrobiłem mały test. Po przyłożeniu napięcia 12V do wskaźnika paliwa wskazówka dość szybko osiąga maksymalną wartość. Wskaźnik temperatury natomiast dochodzi tylko do 110 stopni i koniec. Dalej nawet jak próbuje przesunąć wskazówkę palcem to opór jest według mnie zbyt duży. Z tego co wyczytałem na forum te wskaźniki są tego samego typu i niektórzy podmieniali je w celu sprawdzenia czujników. W praktyce sytuację mam teraz taką, że po kilku minutach jazdy wskaźnik pokazuje temperaturę jakieś 75 stopni (kreska przed 90) i taką utrzymuje. W korkach potrafi osiągnąć 90, ale podczas jazdy z powrotem osiąga poprzednią wartość. Wyższych temperatur póki co nie osiągnąłem. I teraz problem co jest źle? Upośledzony trzypinowy czujnik? Termostat? Czy jednak ten ograniczony zakres wychyłu nie jest adekwatny do podziałki temperatury na blacie? Tak ogólnie to silnik pracuje równo. Jedynie lekko potrafi się dławić przy gwałtownym depnięciu, gdy jest zimny, ale to chyba normalne. Co o tym myślicie?
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
Też miałem problem z temp. Nigdy nie dochodziła nawet do 70 st.C. Wymieniłem termostat na nowy( temp. otwarcia 83 st.C) i pojawił sie nowy problem. Wskaźnik wskazuje elegancko (podczas jazdy cały czas 90 st.C w korkach do 110 sr.C włączają się wiatraki). Ale spod maski mi "bucha" ciepło. Jak np. Jest deszcz to na światłach widać jak para się unosi. Co robić?
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
witam!
Znów poruszam temat Termostat a wskazania temperatury ponieważ mam problem.
Kupiłem ostatnio termostat i płyn i właśnie przygotowywuje się do wymiany.Mam tylko taki mały problem czy kupiłem dobry płyn i ile ma go wejść (płyn ma specyfikacje G12 plus).
Ps dodam że gdzieś czytałem na forum o tym ale nie pamiętam gdzie użyłem szukajki ale nie znalazłem interesującej mnie informacji.Prosze o szybką odpowiedź.Pozdrawiam
Znów poruszam temat Termostat a wskazania temperatury ponieważ mam problem.
Kupiłem ostatnio termostat i płyn i właśnie przygotowywuje się do wymiany.Mam tylko taki mały problem czy kupiłem dobry płyn i ile ma go wejść (płyn ma specyfikacje G12 plus).
Ps dodam że gdzieś czytałem na forum o tym ale nie pamiętam gdzie użyłem szukajki ale nie znalazłem interesującej mnie informacji.Prosze o szybką odpowiedź.Pozdrawiam
U mnie natomiast jest problem tego typu że silnik przy dużym obciążeniu (jazda nonstop 120-150 km/h obroty 3000-3500 w trasie przez kilka minut) powoduje wzrost temperatury 100-110°C. Podczas spokojnej jazdy temp. 90-95, w korku słyszę jak przy tej temp załączaja sie wentylatory.
Czy to jest objaw do końca nie otworzonego termostatu czy zamulonej chłodnicy czy może wszystko jest ok?
Czy to jest objaw do końca nie otworzonego termostatu czy zamulonej chłodnicy czy może wszystko jest ok?
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Płynu mam tyle że stan na zbiorniczku wyrównawczym pokazuje pomiędzy min-max. Jak zalewałem go płynem to zdjąłem wąż od w najwyższym punkcie czyli idący do nagrzewnicy i lałem tak dużo aż z tego węża zaczął wyciekać płyn.
Zastanawiam się jeszcze nad teorią zapowietrzania się układu bo mam przy wężu idącym do nagrzewnicy tzw. odpowietrznik, w którym ktoś przy dokręcaniu zerwał gwint. I teraz gdy powstaje ciśnienie to może zasysa powietrze.
Planuje też zmienić płyn, tzn teraz jest ciepło więc zaleje go wodą, a nawet kilka razy spuszczę i zaleję aby przepłukać układ- może krąży w nim jakiś "syf".
Chłodnica do wymiany w ostateczności to nie mało kosztuje więc nie chcę na próżno wywalać kasy.
Zastanawiam się jeszcze nad teorią zapowietrzania się układu bo mam przy wężu idącym do nagrzewnicy tzw. odpowietrznik, w którym ktoś przy dokręcaniu zerwał gwint. I teraz gdy powstaje ciśnienie to może zasysa powietrze.
Planuje też zmienić płyn, tzn teraz jest ciepło więc zaleje go wodą, a nawet kilka razy spuszczę i zaleję aby przepłukać układ- może krąży w nim jakiś "syf".
Chłodnica do wymiany w ostateczności to nie mało kosztuje więc nie chcę na próżno wywalać kasy.
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Witam
Mam pytanie wymieniłem termostat i płyn dodam że termostat był sprawdzany przed zamontowaniem więc jest sprawny. Ostatnio miałem się przejechać w trase na początku było dobrze wskaźnik pokazywał 87-90 stopni ale po postoju w korku wyruszeniu w dalszą droge zaobserwowałem spadek temp.do 70 stopni :evil: i tu jest moje pytanie co może być przyczyną tego (termostat jest sprawny na 100% i układ był odpowietrzony) :?:
Ps Proszę o szybką odpowiedź
Mam pytanie wymieniłem termostat i płyn dodam że termostat był sprawdzany przed zamontowaniem więc jest sprawny. Ostatnio miałem się przejechać w trase na początku było dobrze wskaźnik pokazywał 87-90 stopni ale po postoju w korku wyruszeniu w dalszą droge zaobserwowałem spadek temp.do 70 stopni :evil: i tu jest moje pytanie co może być przyczyną tego (termostat jest sprawny na 100% i układ był odpowietrzony) :?:
Ps Proszę o szybką odpowiedź
Witam,
Mam dokladnie taki sam problem, wymienialem termosat 3 razy i w koncu kupilem u Wojtanowicza w Audi oryginalny i to nie pomoglo poniewaz podczas jazdy spada do 70 stopni i koniec, wyzej nie idzie. Na postoju idzie do okolo 90 stopni, ale tylko jka rusze to zaraz spada z powrotem do 70 stopni. Prosze pomozcie bo ciagle czytam ze termostat do wymiany a okazuje sie ze nie u kazdego.
Mam dokladnie taki sam problem, wymienialem termosat 3 razy i w koncu kupilem u Wojtanowicza w Audi oryginalny i to nie pomoglo poniewaz podczas jazdy spada do 70 stopni i koniec, wyzej nie idzie. Na postoju idzie do okolo 90 stopni, ale tylko jka rusze to zaraz spada z powrotem do 70 stopni. Prosze pomozcie bo ciagle czytam ze termostat do wymiany a okazuje sie ze nie u kazdego.
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Witam
walka z temperaturą ciąg dalszy.
Wymieniłem teromstat (wahler), przy okazji zobaczyłem ze pompa wody puszcza więc pod maską już jest nowa pompa wody.
A na zegarach dalej podwyższona temperatura. Więc teraz dobrałem się do czujnika. Poszukałem, poczytałem i zrobiłem pomiar rezystancji szarego trzy-pinowego czujnika:
Temp/rezystancja
ok 80°/225Ω
ok 90°/137°Ω
ok 92°/117Ω
teraz zdjąłem wtyczkę z czujnika i czekam aż załączą się wentylatory chłodnicy i załączyły się przy 108Ω.
Czy czujnik do wymiany czy rzeczywiście temperatura płynu jest taka?
Aha i ja mam dwa czujniki w takim trójniku, wszyscy piszą że ten czteropinowy to ma kolor niebieski- u mnie jest on żółty i wtyczka też żółta- jakby komplet. Jeżeli chodzi o dwupinowy to przy wężach obiegu wody znalazłem tylko jeden przy takim urządzeniu (jakiś zawór chyba) niestety nie wiem jakie to urządzenie :oops: ale silnik mi czasem pracuje na obrotach 110 czasem na 900 tak jakby też jakiś błędnych danych dostawał.
walka z temperaturą ciąg dalszy.
Wymieniłem teromstat (wahler), przy okazji zobaczyłem ze pompa wody puszcza więc pod maską już jest nowa pompa wody.
A na zegarach dalej podwyższona temperatura. Więc teraz dobrałem się do czujnika. Poszukałem, poczytałem i zrobiłem pomiar rezystancji szarego trzy-pinowego czujnika:
Temp/rezystancja
ok 80°/225Ω
ok 90°/137°Ω
ok 92°/117Ω
teraz zdjąłem wtyczkę z czujnika i czekam aż załączą się wentylatory chłodnicy i załączyły się przy 108Ω.
Czy czujnik do wymiany czy rzeczywiście temperatura płynu jest taka?
Aha i ja mam dwa czujniki w takim trójniku, wszyscy piszą że ten czteropinowy to ma kolor niebieski- u mnie jest on żółty i wtyczka też żółta- jakby komplet. Jeżeli chodzi o dwupinowy to przy wężach obiegu wody znalazłem tylko jeden przy takim urządzeniu (jakiś zawór chyba) niestety nie wiem jakie to urządzenie :oops: ale silnik mi czasem pracuje na obrotach 110 czasem na 900 tak jakby też jakiś błędnych danych dostawał.