Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Zakup klimatronika do ABT z V6 / demontaz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 01 lis 2010, 21:21

Elektryka juz opanowana i zrobiona wiazka do samego klimatroniika, w sumie wszystko jest proste ale 6 godzin musialem poswiecic :mrgreen:
Oczywiscie jest wyjscie na czujnik w dachu, który bede musial dokupic.

Zastanawia mnie caly czas sprawa kompresora, chodzi o czujnik predkosci obrotowej, na etce i w ogloszeniach na allegro przy kompresorach do silników 4 cylindrowych benzynowych nie znalazlem nigdzie czujnika predksci, czy napewno on wystepuje przy 4 garnkach ?

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 01 lis 2010, 22:33

ja mam kompresor i cały osprzęd z 4 cylindrówki typowo pod mój silnik ale całą nagrzewnice mam od 2.8 i instalacje też wieć musze wyciąc tylko to co potrzebuje ale w klimatroniku jest potrzebny impuls czy kompresor pracuje i nie wiem jak to ominąc

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 01 lis 2010, 22:36

Moge jeszcze przelozyc elektrosprzeglo ze zwyklego kompresora do mojego...

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 01 lis 2010, 23:07

nad przełożeniem sprzegła nie myslałem ile przekazników musiałes dołozyc do sterowania chłodnica i jakie były ich numery

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 01 lis 2010, 23:35

Przekazniki byly razem z wiazka i sa 2 do sterowania wentylatorami. Wlasnie odkrylem kolejny problem. Musze zmienic chlodnice wraz z wentylatorami oraz z belka prawdopodobnie :-/

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 01 lis 2010, 23:36

PI7er, nie wiem jak w ABT, ale w ACE chłodnice pod klimę nie
wymagają zmiany belki. Myślę, że szedł jeden rodzaj belek.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 01 lis 2010, 23:53

gornik pisze:PI7er, nie wiem jak w ABT, ale w ACE chłodnice pod klimę nie
wymagają zmiany belki. Myślę, że szedł jeden rodzaj belek.
W ABT belka jest blaszana natomiast ze wzgledu na wieksza chlodnice w ACE belka tam jest z rury i jest nizej poprowadzona aby sie zmiescila wieksza chlodnica. Musze taka belke znalec...

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 02 lis 2010, 00:21

PI7er pisze:
gornik pisze:PI7er, nie wiem jak w ABT, ale w ACE chłodnice pod klimę nie
wymagają zmiany belki. Myślę, że szedł jeden rodzaj belek.
W ABT belka jest blaszana natomiast ze wzgledu na wieksza chlodnice w ACE belka tam jest z rury i jest nizej poprowadzona aby sie zmiescila wieksza chlodnica. Musze taka belke znalec...
Nigdy nie zagłębiałem się w temat ABT, no to rzeczywiście nad tym również
musisz popracować.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 02 lis 2010, 09:55

Potwierdzam, ACE ma chlodnice dedykowana pod kime rowniez i belke poprowadzona inaczej tak jak PI7er mowi. Taka sama chłodnice i belke ma TDI.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 02 lis 2010, 19:56

Temat ogarniety chlodnica z belka z TDI, jest taka sama jak dla wersji benyznowych z klima.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 02 lis 2010, 22:02

PI7er, powiedz mi np jak wyjmiesz/wyjąłeś całą nagrzewnice no ogólnie to co pod dechą wszystko jest w miarę proste chodzi mi o to że mniej więcej wiesz jak puścić wiązkę itp czy trochę daje do myślenia :?:

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 02 lis 2010, 23:29

Postaram sie opisac od strony elektrycznej wiazke do klimatronika.
Wiazke mozna podzielic na 3 czesci: Wiazka A/Wiazka B/Wiczka C

WIAZKA A - jest dopieta do zespolu dmuchawy i laczy ze soba wszystkie czujniki, silniczki i.tp zawarte w dmuchawie.
Obrazek

Podpinamy do niej Wiazke B od klimatronika oraz oraz zasilanie silnika dmuchawy pod okraglą brązową wtyczke. Brązową wtyczke mamy w kazdym aucie nawet tam gdzie nie bylo klimy, zasila ona tylko silnik dmuchawy.
Obrazek

Z wiązki A wychodza 4 wtyczki które podpinamy do panelu od Klimatronika.
Obrazek


WIAZKA B - Łączy wiązke A zawartą w zespole dmuchawy z wiązka C która laczy wszystko to co od klimtronika zostalo zamontowane pod maska z tym co mamy pod deska.
Wygląda tak:
Obrazek

Łączy sie z wiązka A 3 kostkami:
Obrazek

Nastepnie z wiazki tej wychodza 2 wtyczki do zespolu czujnika powietrza w desce. Zespol czujnika sklada sie z silniczka z wiatraczkiem oraz czujnik temperatury polączone ze soba 10cm wezem gumowym srednicy palca. Jest on przykrecony do metalowej podstawy przynitowanej 3 nitami do deski dokladnie pod logiem na desce AUDI80/QUATTRO nad schowiem pasazera. Musimy zabrac tą podstawe z dawcy klimatronika i zrobic otwor od góry w samej desce na czujnik, widac od wewnetrz okragle przetloczenie i w tym miejscu ma byc on zamontowany.
Kostki do czujnika wygladają tak:
Obrazek

Zolta wtyczke podpinamy do zegarów (wyswietlacz temperatury zewnetrznej w zegarach):
Obrazek

Bialy przewód z niebieskim paskiem, laczy zolta wtyczke do zegarów z panelem klimatronika, byl dodatkowo podlaczony do wiazki w aucie z przewodami o tym samym kolorze, na schemacie od klimatronika nie znalazlem tego polaczenia z wiazka w aucie dlatego wyprowadzilem aby w razie koniecznosci to polączyc.
Obrazek

Czarno-zielona kostka laczy sie z kostka tego samego koloru w wiązce C.
Obrazek

Przewód Zielony z niebieskim paskiem prowadzi do ECU i byl wpiete w tego samego koloru przewódw wiazce pod deska. Szary z niebieskiem prowadzi od zoltej wtyczki wyswietlacza temp zew do wiazki pod deska. Brazowy to masa z nadwozia
Obrazek

Czerwona wtyczka jest podlaczona do wiazki 2 przewodowej prowadzacej do czujnika temperatury w dachu przy lampce wenetrznej.
Obrazek

Przekaznik 204 nr fabryczny: 431951253H
Obrazek

Zakonczenie wiazki B.
Czerwona mala kostka dotyczy skrzyni automatycznej.
Czerwona duza kostka laczymy z taka sama w aucie i prowadzi ona do ECU.
Brazowa kostka laczy sie z wiazka C (sygnal dla termometru)
Zielony z fioletowym paskiem laczymy z pinem do zlacza OBD.
Czerwony z niebiekim paskiem laczymy z takim samym kolorem w wiazce pod deska.
Czarny z niebieskim paskiem oraz szary z zielonym paskiem laczymy z zolta kostka podpieta od dolu do panelu przekazników/bezpieczników.
Obrazek

WIAZKA C - laczy skrzynke bezpieczników/przekazników z pozostalymi elementami w komorze silnika. Czyli wiazka w komorze silnika.
Obrazek

Czerwona i zolta wtyczka do czujników/przelaczników w chlodnicy (skraplaczu) klimatyzacji.
Czarna wtyczka do wlacznika termicznego w chlodnicy wody(wazne aby posiadac 3 pinowy wlacznik termiczny, w wersji bez klimy zazwyczaj byl 2 pinowy)
Obrazek

Konektory oczkowe podpinamy do opornicy przykreconej do lewej podluznicy.
Czarna kostka do czujnika temperatury zewnetrznej.
Zielona kostka z pojedynczym grubym przewodem to sterowanie elektrosprzegla w kompresorze.
Zielona kostka z 2 cienkimi przewodami to czujnik predkosci obrotowej kompresora.
Obrazek

Zielona kostka laczy sie z instalajca pod deska.
Brazowa kostka laczy sie z wiazka B.
Brazowy to masa z nadwozia.
Obrazek

Od lewej bezpiecznik wentylatorów, przekaznik 217 numer fabryczny 443951253S oraz czarna kostka ktora laczymy z kostka czarno-zielona z wiazki B.
Obrazek

Na koncu wiazki C przewody podpiete do skrzynki bezpieczników od dolu.
Obrazek

I widok skrzynki z góry.
Obrazek

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 02 lis 2010, 23:33

Wow chlopak niezle ogarnales ta wiazke :?: :shock: ja bym chyba z miesiac w glowe zachodzil o co tu kaman :evil:

SOLEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 28 lip 2007, 14:09

Post autor: SOLEK » 02 lis 2010, 23:52

jutro sprawdze ale jest chyba jeszcze czujnik temperatury przy nogach pasazera

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 07 lis 2010, 12:57

tak jak kolega Piotrek jestem w trakcie skadania klimatronika i testw na tzw. sucho Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek [URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/93e ... 197b1.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl