Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] 2 nowe opony i dylemat na którą oś

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 19 lut 2008, 21:46

Tez własnie widziałem na Tvn Turbo chyab to był program Szkoła Auto czy cos takiego to mowili własnie jak wspomniał CINEK zeby zakładac na tył lepsze ale kurde ciekawe jak jest to w praktyce.. trzeba by zrobic test na zakretach po deszczu <ok>

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 19 lut 2008, 21:58

ja po skasowaniu zderzaka tylnego i błotnika w mojej 90 o znak drogowy(ostry zakręt w lewo :-D ) szybko założyłem nowe i szersze oponki na tył i wyszło mi to taniej niż zderzak który kupiłem i lakier więc dla niedowiarków proponuje pojechać na większy plac po deszczyku lub w trakcie padania i skręcać raz w jedną raz w drugą stronę oczywiście na zużytych oponkch z tyłu :mrgreen:

Revelation
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 158
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Revelation » 20 lut 2008, 00:39

no to mam teraz trudny orzech do zgryzienia, nic powiem siostrze, że zamiast wacików w tym miesiącu ma kupić 2 opony :mrgreen: jak nie to założe na tył jednak bo widze że wiekszośc jest tego zdania.

Mexic@no
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 15 cze 2007, 00:01
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Mexic@no » 21 lut 2008, 10:21

Ja z własnego testu i doświadczenia powiem że lepiej nówki na tył wrzucić tyle że jest problem gorzej jest ruszyć ale w poslizgu może to uratować życie więc z całą pewnością zarzucił na tył nowe kapcie a jeszcze lprzym rozwiązaniem kupić 4 nowe

maxer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała ok
Kontakt:

Post autor: maxer » 21 lut 2008, 22:06

Na początku wszystcy "przód" potem "tył" i jak już miałem pisać i okrzyczeć wszystkich przednich to przeczytałem Doc-a i się powstrzymałem :lol: Nie oglądałem filmiku ale o nim słyszałem. Ja proponuję w takim razie ostrożniej jeździć po mokrym i śliskim a wtedy nie będziesz miał problemów z różnicami "przód/tył" Zakładając na przód lepsze szybciej zahamujemu na śliskim jak będzie to konieczne, właśnei tak robią przeciętni zjadacze chleba. Jeśli marzą Ci się extremalne jazdy na złych oponach to nie pomoże Ci sposób ich założenia. Ja przerabiałem już to dwu krotnie. Mając lepsze z tyłu na mokrym rądzie świetnie mi się tył trzymał, ale co z tego jak przód poszedł w krawężnik. Felga, opona, zbieżność ok 300zł. MAjąc lepsze na przodzie przy ostrym zjeździe z dwupasa w prawo zażuciło mi tył, skontrowałem wyprostowałem, ABS, zbyt ostry łuk i replay z minionego sezonu: felga, wahacz, zbieżność, laweta, mechanik. ok 600zł. Morał z tego taki że niema co szaleć na mieście skoro masz problem z kasą na opony :mrgreen: Dobrze że to były stalówki <lol>

Awatar użytkownika
Prezesik_lodz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 lut 2008, 14:43
Lokalizacja: Łódź/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Prezesik_lodz » 21 lut 2008, 22:17

Powiem ci tak wszyscy w TV mowia ze na tyl ja z doswiadczenia radze przod i to jeszcze w eskorcie przednia naped zawsze lepiej z pslizgu wyjdziesz i lepiej zachamujesz przod eskorta to 2/3 jego wagi. Aw wiekszosci aut przy lekkim hamowaniu i tak hamuja ci tylko przednie kola. moja propozycja nowe na przod a na tyl mozesz kupic uzywane w calkiem niezlym stanie i to calkiem niedrogo. Nie jestem zwolennikiem uzywek ale czasami lepsza dobra uzywka niz swoje slicki
Pozdro

maxer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała ok
Kontakt:

Post autor: maxer » 21 lut 2008, 22:42

zamiejski197 pisze:... czasami lepsza dobra uzywka niz swoje slicki
Pozdro
lepiej już bieżnikowana niż używka. Przerabiałem wszystkie typy opon i niema co się łudzić na używane i na bieżnikowane. Opona musi być nowa. Data produkcji jest najważniejsza. Data to wielkie 4 cyfry na oponie. pierwsze dwie to rok a druga para to tydzień produkcji np 0806 czyli 2008 luty

laki87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 25 lis 2007, 22:01
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: laki87 » 21 lut 2008, 22:45

również jestem zdania zeby nówki na tył zapodac ......przeciez wiekszasc poslizgów to zawsze ucieka na dupa tak wiec nie zastanawiaj sie i wkładaj na tył te nówki.

maxer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała ok
Kontakt:

Post autor: maxer » 21 lut 2008, 23:16

Jeśli coś ucieknie podczas jazdy i nie jest to zając to tak się kończy impreza http://maestro255.wrzuta.pl/obraz/1SFEfCkx1x/lada_crash :-P

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 22 lut 2008, 00:00

maxer pisze:
zamiejski197 pisze:... czasami lepsza dobra uzywka niz swoje slicki
Pozdro
lepiej już bieżnikowana niż używka. Przerabiałem wszystkie typy opon i niema co się łudzić na używane i na bieżnikowane. Opona musi być nowa. Data produkcji jest najważniejsza. Data to wielkie 4 cyfry na oponie. pierwsze dwie to rok a druga para to tydzień produkcji np 0806 czyli 2008 luty
niestety nie patrząc na to co napisałeś to opony są z 8 tygodnia 2006roku

opony sprzedaje już dość długo więc nie wiem kto ci te śmieszne cyfry podał i prosze nie wprowadzaj innych w błąd

ps. ja mam nowe oponki z 98roku na tyle i nie narzekam stare nie znaczy że są złe :lol:

Awatar użytkownika
Prezesik_lodz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 lut 2008, 14:43
Lokalizacja: Łódź/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Prezesik_lodz » 22 lut 2008, 00:10

willi pisze:
ps. ja mam nowe oponki z 98roku na tyle i nie narzekam stare nie znaczy że są złe :lol:
dokladnie willi popieram cie na uzywkach mozna jezdzic ale musza byc dobre a nie jakies zlomy

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 22 lut 2008, 00:20

stare nie znaczy złe :mrgreen: nieraz stare oponki wytrzymają więcej niż te nowe(no i zależy oczywiście jaka firma "tylko nie dębica lub kormoran" hehe)

pozdrowionka

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 22 lut 2008, 01:55

Program na TVN mówi prawdę. Ale przy spokojnej jeździe znacznie ważniejsze jest hamowanie. Poślizg poślizgiem, żeby wyrzucić tył samochodu trzeba na prawdę się postarać, szczególnie w dobrze prowadzącym się Escorcie. Z tego, co pamiętam, to Szkoła Auto jeździ na Octaviach. Nieraz się z Octavią siłowałem i odpuszczenie gazu w ciasnym łuku, na suchej nawierzchni, z 4 nowymi oponami kończy się wyrzucaniem tyłu. Podobnie w Audi 80. Ale przed Audi miałem Escorta. Ten samochód wywalał tył dopiero potraktowany ręcznym. Powiem szczerze, że prowadził się pewniej od Audi.
Ja jestem za włożeniem nówek na przód, bo zdecydowana większość siły hamowania przekazywana jest na tę właśnie oś. Ja wiem coś o starych oponach. Jak przód nie trzyma, to dupa. Ja już przez stare opony zmarnowałem sobie życie, nie idźcie w moje ślady. Nowe na przód.
Ja w roku 2006 miałem Fiestę na oponach z roku 93. Good Year, bieżnika około 7mm. Trzymanie równe zero, szczególnie na mokrym.

Awatar użytkownika
Prezesik_lodz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 lut 2008, 14:43
Lokalizacja: Łódź/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Prezesik_lodz » 22 lut 2008, 01:59

Plastman pisze: Ja już przez stare opony zmarnowałem sobie życie, nie idźcie w moje ślady.
Plastman nie zmarnowales sobie zycia chlopie lep do gory

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 22 lut 2008, 10:51

maxer pisze:Na początku wszystcy "przód" potem "tył" i jak już miałem pisać i okrzyczeć wszystkich przednich to przeczytałem Doc-a i się powstrzymałem :lol: Nie oglądałem filmiku ale o nim słyszałem. Ja proponuję w takim razie ostrożniej jeździć po mokrym i śliskim a wtedy nie będziesz miał problemów z różnicami "przód/tył" Zakładając na przód lepsze szybciej zahamujemu na śliskim jak będzie to konieczne, właśnei tak robią przeciętni zjadacze chleba. Jeśli marzą Ci się extremalne jazdy na złych oponach to nie pomoże Ci sposób ich założenia. Ja przerabiałem już to dwu krotnie. Mając lepsze z tyłu na mokrym rądzie świetnie mi się tył trzymał, ale co z tego jak przód poszedł w krawężnik. Felga, opona, zbieżność ok 300zł. MAjąc lepsze na przodzie przy ostrym zjeździe z dwupasa w prawo zażuciło mi tył, skontrowałem wyprostowałem, ABS, zbyt ostry łuk i replay z minionego sezonu: felga, wahacz, zbieżność, laweta, mechanik. ok 600zł. Morał z tego taki że niema co szaleć na mieście skoro masz problem z kasą na opony :mrgreen: Dobrze że to były stalówki <lol>
tego że napisałęm przód mnie wyssałem sobie z palca <ok> jeździłem wcześniej toyotą corollą i też przerabiałem różne opony - praktycznie wsyztskie tylko nie nowe... bo na nowe mnie nie było stać, miałem nawet opony młodsze od samcohodu o 4 lata [auto z 1988 roku] i wiem co potrafi nawyrabiać taka opona :roll:
Plastman pisze:Ja już przez stare opony zmarnowałem sobie życie, nie idźcie w moje ślady.
Chłopie nie gadaj tak, zamiejski197, ma racje, głowa do góry! nie mogłeś nic poradzić na to co się stało, skończy się na mandacie i tyle. Trzymaj się Plastman, będę trzymał za Ciebie kciuki <spoko>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl