[All] 2 nowe opony i dylemat na którą oś
-
- Forum Audi 80
- Posty: 158
- Rejestracja: 28 sty 2007, 16:20
- Lokalizacja: Wrocław
[All] 2 nowe opony i dylemat na którą oś
witam, los tak chciał że jestem posiadaczem 2 nowych oponek letnich do escorta mojej siostry, stare w sumie sa równomiernie zużyte zarówno z przodu jak i z tyłu i teraz mam problem na która oś je przeznaczyć:/ dodam ze w gre nie wchodzi dokupienie jeszcze dwóch:] jeżeli ktoś wie na która to prosiłbym o jakieś uzasadnienie. z góry dzięki
Ostatnio zmieniony 25 paź 2012, 22:38 przez Revelation, łącznie zmieniany 1 raz.
Proste ze PROSTO...
było B3 jest B4 bedzie B5
moje : https://audi80.pl/b4-abk-zywe-sreber ... ht=#351705
było B3 jest B4 bedzie B5
moje : https://audi80.pl/b4-abk-zywe-sreber ... ht=#351705
-
- Forum Audi 80
- Posty: 158
- Rejestracja: 28 sty 2007, 16:20
- Lokalizacja: Wrocław
przód przód :mrgreen: czyli opony powinny pójść na przodzik? a tak wogóle to myślicie że dobrze sie bedzie tak jeździć 2 nówki nieśmigane z przodu i 2 sliki z tyłu?
Proste ze PROSTO...
było B3 jest B4 bedzie B5
moje : https://audi80.pl/b4-abk-zywe-sreber ... ht=#351705
było B3 jest B4 bedzie B5
moje : https://audi80.pl/b4-abk-zywe-sreber ... ht=#351705
-
- Forum Audi 80
- Posty: 158
- Rejestracja: 28 sty 2007, 16:20
- Lokalizacja: Wrocław
no dobra dzieki za info zrobie tak jak radzisz kolego.
Proste ze PROSTO...
było B3 jest B4 bedzie B5
moje : https://audi80.pl/b4-abk-zywe-sreber ... ht=#351705
było B3 jest B4 bedzie B5
moje : https://audi80.pl/b4-abk-zywe-sreber ... ht=#351705
Ja też jestem za tyłem :mrgreen:
Jak będziesz miał łyse z przodu najwyżej nie pojedziesz. Przód jest bardziej
dociążony z racji silnika :mrgreen: a tył pzry łyskach będzie latał jak szmata.
Doświadczyłem tego na własnej skórze. A tak w ogóle od pewnego czasu jestem
zwolennikiem zmiany opon x4 ale nie zawsze można sobie na to pozwolić, bo
do naszych audiolek komplet to wydatek około tysiaka Ja tak robię choć kieszeń boli.
Jak będziesz miał łyse z przodu najwyżej nie pojedziesz. Przód jest bardziej
dociążony z racji silnika :mrgreen: a tył pzry łyskach będzie latał jak szmata.
Doświadczyłem tego na własnej skórze. A tak w ogóle od pewnego czasu jestem
zwolennikiem zmiany opon x4 ale nie zawsze można sobie na to pozwolić, bo
do naszych audiolek komplet to wydatek około tysiaka Ja tak robię choć kieszeń boli.
Była Audi80 B4 ABT
Była AudiA6 C4 ACE <quattro>
Jest AudiA4 B7 BRD <quattro>
Będzie A8 <quattro>
Była AudiA6 C4 ACE <quattro>
Jest AudiA4 B7 BRD <quattro>
Będzie A8 <quattro>
Stoję po stronie dwóch przedmowców.Lepiej założyć nówki na tył,też widziałem ten program na TVN Turbo,mnie to przekonało.Co z tego że przód będzie miał przyczepność,jak tył będzie latał jak szmata po asfalcie i kto wie czym jeszcze jak wpadnie w poślizg.Pozdro :->
Stara szkoła lansu <=> F**k new cars, i'm driving oldschool
Nienawidzacze będą nienawidzieć ^_^
Nienawidzacze będą nienawidzieć ^_^
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
ja nie widzialem zadnego programu o tym, wiem to z doswiadczenia. zakladaj nowe na tyl i nawet sie nie zastanawiaj! jak mialem poprzedniego audika to tez lepsze zakladalem na przod. a na zakretach tyl mi uciekal jakbym mial rwd. od tej pory zakladalem na tyle lepsze. przod sobie poradzi na gorszej jakosci oponach.
sorki stary ale jesli masz 4 lyse opony i kupiles tylko 2 dobre na wymiane...to czy zalozysz z przodu, czy zalozysz z tylu...tak czy siak do dupy. mowiac gdzie powinienes zalozyc nowe, mialem na mysli 2 nowe i 2 lekko zuzyte ( a nie lyse!)Revelation pisze:2 nówki nieśmigane z przodu i 2 sliki z tyłu?
Też widziałem dwa programy na ten temat, gdzie robili testy na profesjonalnym torze, specjalnie do tego przygotowanym, gdzie nowe były na tyle.
Testowali je czterej przecietni kierowcy i jeden zawodowiec, po obejzeniu wiem że zawsze lepsze ida na tył. Jażeli chodzi o zimowe to robie odwrotnie, zimą jeździmy wolniej a jak jest śnieg to ruszyć jakość trzeba.
Testowali je czterej przecietni kierowcy i jeden zawodowiec, po obejzeniu wiem że zawsze lepsze ida na tył. Jażeli chodzi o zimowe to robie odwrotnie, zimą jeździmy wolniej a jak jest śnieg to ruszyć jakość trzeba.
z tego co ja wiem to na tył bynajmiej tak proponuję ludzią u mnie w zkładzie :mrgreen: oczywiście nie można zostawić na przodzie silków bo wtedy i nowe na tyle nie pomogą :mrgreen:
było Audi 90 2.3NG 136KM
viewtopic.php?t=11858#112425
http://pl.youtube.com/watch?v=4L8auyMI1B0
była Audi B4 avant 1.6 ADA 101KM
viewtopic.php?t=18271
NARAZIE LIPA POZOSTAŁ ROWER
viewtopic.php?t=11858#112425
http://pl.youtube.com/watch?v=4L8auyMI1B0
była Audi B4 avant 1.6 ADA 101KM
viewtopic.php?t=18271
NARAZIE LIPA POZOSTAŁ ROWER
- Doc
- Administrator
- Posty: 4624
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Niezależnie od tego, na którą oś auto ma napęd, lepsze opony powinny być zdecydowanie na osi tylnej.
Oś przednią lepiej się kontroluje, lepiej wyczuwa.
Dlatego każda lektura mówi, że lepsze opony powinny być na osi tylnej.
Lepiej jest nie móc wjechać pod górkę czy walnąć przodem nie mogąc wyhamować, niż obudzić się z wyprzedzającym Cię tyłem, a wtedy trzeba naprawdę wielkiej szkoły żeby z tego wyjść. Dzieje się to wszystko momentalnie, w sekundach i jest niekontrolowane zupełnie, a co gorsza często przy dużych prędkościach.
Nadsterowność wynikająca z słabych opon tylnych może doprowadzić do poważnego wypadku.
Oś przednią lepiej się kontroluje, lepiej wyczuwa.
Dlatego każda lektura mówi, że lepsze opony powinny być na osi tylnej.
Lepiej jest nie móc wjechać pod górkę czy walnąć przodem nie mogąc wyhamować, niż obudzić się z wyprzedzającym Cię tyłem, a wtedy trzeba naprawdę wielkiej szkoły żeby z tego wyjść. Dzieje się to wszystko momentalnie, w sekundach i jest niekontrolowane zupełnie, a co gorsza często przy dużych prędkościach.
Nadsterowność wynikająca z słabych opon tylnych może doprowadzić do poważnego wypadku.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2008, 21:51 przez Doc, łącznie zmieniany 3 razy.
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga