Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1z b4] objawy zepsutego przegubu wewnetrznego?

Wszystko co związane z w/w kategorią.
lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

[1z b4] objawy zepsutego przegubu wewnetrznego?

Post autor: lukwoj21 » 03 kwie 2010, 13:08

Ostatni czyli 2 dni temu wymieniłem łozyska kół przednich SKF-y poduszki amortyzatorów drazki reakcyjne i tuleje w sankaach,ale wracajac do tematu łozyska zmieniłem bo cos mi wyło z lewej strony ale tylko przy dodawania gazu wiec pomyslałem łozysko.Wymieniłem i dalej to samo podejzewam ze to przegub wewnetrzny.Dodam ze przeguby zew sa ok bo wymienialem w nich osłony.A wiec jakie sa obiawy zepsutego przegubu wew?

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 03 kwie 2010, 14:02

lukwoj21, było na forum kolego.Objawy zepsutego przegubu wewnętrznego to słyszalne trzaski podczas jazdy na wprost.Przegubu zewnętrznego podczas skręcania autem.Dodatkowo zerknij na gumową osłonę przegubu.U mnie była uszkodzona więc dostawał się tam piach,brud przez co przegub szybciutko poleciał.Jeśli chodzi o zakup to polecam Spidan lub Lobro.Inne to śmieci i starczają na bardzo krótko.
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VAGÓW I DO RESZTY SWIATA.PISAĆ PW JAK COS POTRZEBA.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 03 kwie 2010, 16:05

jezeli wyje przy dodawaniu gazu to mysle ze moze byc to zwiazane ze skrzynia biegow. dodajesz gazu i obciazenie w skrzyni sie zwieksza przez co zaczyna wyc. byc moze lozysko na ktoryms z walkow. musialbys dokladnie to zdiagnozowac bo grzebanie w skrzyni to spore koszty

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 03 kwie 2010, 17:45

Ja się kiedyś spotkałem że przegub wewnętrzny wył nie ważne czy jadąc szybko czy wolno
ale nie przy dodawaniu gazu tylko cały czas

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 03 kwie 2010, 19:12

o dobra a jak jest z tym łozyskiem?? jakie koszty wymainy?? czy dam rade sam to zrobic?? dodam ze mam garaz kanał i mnustwo narzdzi.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 03 kwie 2010, 19:23

Przyłącze się do tematu u mnie buczy jak mocno dodam gazu i zaraz po 5 sekundach spokój na 3,4,5 biegu jak wcisnę gaz do dechy.W czym leży przyczyna tego zachowania przegub wewnętrzny czy skrzynia biegów nie wyje cały czas tylko przez moment jak się zaczyna zbierać a potem spokuj i idzie normalnie.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 03 kwie 2010, 19:49

joandaw, u ciebie to moze byc cos z ukladem dolotowym. z tego co kojarze to mialem podobnie w golfie 3 i wtedy byla to dosc spora nieszczelnosc w dolocie przez co powietrze nie szlo przez filtr (filtr wyciszal buczenie przy pelnym otwarciu przepustnicy)


lukwoj21, zeby zrobic skrzynie trzeba miec juz jakies pojecie o mechanice. musialbys moze wziac samochod na podnosnik uruchomic silnik, wrzucic bieg i dokladnie zlokalizowac skad dochodzi wycie. jezeli skrzynia to czeka Cie troche roboty

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 03 kwie 2010, 19:57

Sory za głupie pytanie ale w których miejscach szukać sprawdzić :?:

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 03 kwie 2010, 21:08

lukwoj21 pisze:o dobra a jak jest z tym łozyskiem?? jakie koszty wymainy?? czy dam rade sam to zrobic?? dodam ze mam garaz kanał i mnustwo narzdzi.

Dasz rade kolego. Z lewej strony jest mniej roboty bo nie trzeba rozkręcać wydechu od turbiny. Z prawej troche więcej. Jednak ja bym obstawiał u Ciebie, że to skrzynia wyje.

Mi jak siadł przegub wewnętrzny ( mimo że osłona gumowa była cała) to objaw miałem taki, że nie mogłem jechać powyżej 110km/h, ponieważ tak trzęsło całym samochodem i kierownicą, że to był szok. Po wymianie spokój i cisza. I jeszcze "przegub wewnętrzny" potrafił mi strzelic kiedy ruszałem do tyłu lub do przodu z lekko skręconymi kołami pod górke. Ale nic mi nie wyło.
Gigs

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 05 kwie 2010, 21:39

joandaw pisze:Przyłącze się do tematu u mnie buczy jak mocno dodam gazu i zaraz po 5 sekundach spokój na 3,4,5 biegu jak wcisnę gaz do dechy.W czym leży przyczyna tego zachowania przegub wewnętrzny czy skrzynia biegów nie wyje cały czas tylko przez moment jak się zaczyna zbierać a potem spokuj i idzie normalnie.


Czy to czasem nie sprzeglo ci przepuszcza na chwile pod obciazeniem .

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 05 kwie 2010, 21:50

Tzn. jak przepuszcza ze sprzęgłem i skrzynią niema problemu.O co chodzi z tym przepuszczaniem :?:

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 05 kwie 2010, 22:17

gdy sprzeglo jest juz na wykonczeniu przy wcisnieciu gwaltownie gazu do dechy sprzeglo nie jest w stanie przeniesc momentu obrotowego na skrzynie slizga sie poprostu przez chwile po czym zalapuje znow .

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 06 kwie 2010, 16:17

Dzieje się tak na 3,4,5 biegu lekko dodając tego nie odczuję jak gwałtownie dodam powstaje rezonans w środku auta ale przez chwile. Tyle się naczytałem że sam już nie wiem co to jest
kilka opcji takich jak przeguby, dwumasa, sprzęgło,poduszki pod silnikiem, nieszczelny dolot,tłumiki nie wiem co jeszcze mi ktoś wymyśli.

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 06 kwie 2010, 18:16

z rezonansem to by sie zgadzala moja wersja

[ Dodano: 2010-04-06, 18:22 ]
zrob tak wbij wsteczny , zaciagnij reczny na makasa i ruszaj sprawdzisz w ten sposob sprzeglo jezeli dodasz gazu i puscisz sprzeglo i silnik sie nie zacznie dlawic lub zgasnie calkiem to bedzie oznaka ze sprzeglo jest slabe

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 06 kwie 2010, 19:00

ślizgające się sprzęgło nie wyje, nie ma to nic do rzeczy. Skoro dzieje się to pod obciążeniem jedynie, to może być wina skrzyni tak jak piszą koledzy. przeguby wyły by w zależności od prędkości głośno lub cicho, szybko lub wolno, ale nie pojawiałbym się ten dźwięk nagle podczas przyspieszania.
Pozdrawiam,
Adaś


Sedan AAH Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga