Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] cieknąca pompa wtryskowa

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

[B4 1.9 1Z] cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: DaMaGe » 28 lut 2014, 14:22

problem dziś zauważyłem - pacjent: 1.9TDI 1Z na boschu ... cieknie tylko na włączonym silniku, kapie sobie średnio ...

Obrazek

Obrazek


pewnie jakaś uszczelka, czy do jej wymiany trzeba demontować pompę ??
za wszelkie rady dziękuję, do czasu zrobienia tego i tak muszę jakoś do roboty dojeżdzać...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 lut 2014, 14:27

Zobacz, czy nie leje sie troszke wyzej, spod glowiczki i nie scieka na N108.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 28 lut 2014, 15:25

byłem raz jeszcze sprawdzić, wyczyściłem wszystko i ... na 99 % jestem pewien, że cieknie z miejsca, gdzie rzadko cieknie, czyli spod N108 ... nad N108 na łączeniu sucho, mokro tylko poniżej, jak z wymianą ?? Jaka uszczelka tam ??

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 28 lut 2014, 20:50

Jak na 100 tam Ci cieknie to tam masz 2 oringi z tego co wiem ale nie wymontujesz tego bez wyjęcia pompy :-P
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 28 lut 2014, 20:59

mały oring 046 130 684
duży oring 046 130 684 A
wymiarów etka nie podaje.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 26 kwie 2014, 18:45

miałem ostatnio parę spraw na głowie, wymianę odłożyłem na dalszy plan, zresztą przestało cieknąć ( a ciekło na 100 % przy N108 ), pewnie i tak przed kolejną zimą będzie uszczelnienie całości, wszystkim dziękuję za pomoc i porady

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 kwie 2014, 22:55

DaMaGe pisze: zresztą przestało cieknąć ( a ciekło na 100 % przy N108 )
Zapchało się :mrgreen: a na powaznie ,to samoistny wyciek z n108 ,to przypadek z kórym się nie spotkałem ,co nie znaczy że się nie może zdarzyć ...raz mi się zdarzyło ,że zapomniałem przy wymianie uszczelek ,posmarować smarem oringu na n108 i niestety go leciutko przycięło przy zakładaniu ...pompę niestety musiałem ponownie wyciągać :-/ bo było ,kap ,kap ;-)...ale od tamtej pory już nie zapominam posmarować ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 kwie 2014, 23:56

A to widać miałem farta bo jak zmieniałem głowiczkę na 11mm powymieniałem wszystkie uszczelki jakie miałem w zasięgu wzroku. Jedynie głowiczkę nieco "skleiłem" takim czerwonym przezroczystym towotem by łatwiej było włożyć.

[ Dodano: 2014-04-26, 23:57 ]
No i nie smarowałem nic poza głowiczką

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 27 kwie 2014, 09:50

ciekło w momencie, kiedy np podpompowywałem `pompką` paliwo

czyściłem specjalnie przy pompie wtryskowej, by zobaczyć skąd cieknie - nad N108 suchutko, dopiero spod niego ciekło ...

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 27 kwie 2014, 13:51

Panowie, tez mam wyciek paliwa przy pompie wtryskowej. Nie wiem dokladnie w ktorym miejscu bo sie nie przygladalem, ale kapie dosc obficie ( zrobie fotke i wrzuce jak znajde chwile poza niedzielą). W garazu czuc zapch ON. Pod silnikiem misa olejowa mokra. Poniewaz mam osprzet na Boschu, moje pytanie jest co najlepiej i najtaniej mnie wyjdzie? Robic przekładke na Pierburga, uszczelniac pompe czy szukac uzywki takiej samej? Na razie nie mam czasu na mechanikow wiec pytanie czy na takiej pompie mozna jezdzic jeszcze, czy raczej nie bo cos sie moze stac? :)
Audi 80 jest jak stare dobre wino.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 kwie 2014, 14:54

mariusz8282 pisze:Panowie, tez mam wyciek paliwa przy pompie wtryskowej.
mariusz8282 pisze:Poniewaz mam osprzet na Boschu, moje pytanie jest co najlepiej i najtaniej mnie wyjdzie? Robic przekładke na Pierburga, uszczelniac pompe czy szukac uzywki takiej samej?
Robić przekładkę ,czy wymieniać pompę z powodu wycieku z pompy :shock: :roll: Słów mi zbrakło <uhh> chyba nie wiesz ,co z pieniędzmi robić ;-)
mariusz8282 pisze:pytanie czy na takiej pompie mozna jezdzic jeszcze, czy raczej nie bo cos sie moze stac? :)
Prucz tego że gubi litrami ropę ,śmierdzi i zwykle występuje problem z odpalaniem ,nic więcej stać się nie może ;-) Ale że nie ma tak pięknie ,to po niezbyt długim czasie ,gdy ropa leci na gumowe węże ,znajdujące się z tylu pompy ,zrobi z nich rozwulkanizowaną "galaretę ",która straci własciwości gumy i rozlezie się wczesniej czy pużniej
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 27 kwie 2014, 21:36

No wlasnie przez to ze nie chce niepotrzebnych wydatkow pytam co wyjdzie najekonomiczniej a zarazem dobrze zrobione. Na dzien dzisiejszy nie wiem dokladnie co to za wyciek i czy da sie go uszczelnic. Wiec kolego MUNIOR co doradzasz? Wiem ze takie rzeczy ogarniasz b. dobrze :)

P.S. Problemu z odpalaniem nie mam mimo wycieku.
Audi 80 jest jak stare dobre wino.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 kwie 2014, 21:50

mariusz8282 pisze:Na dzien dzisiejszy nie wiem dokladnie co to za wyciek i czy da sie go uszczelnic.
Nie ma takiego wycieku w tej pompie ,kórego by sie nie dało uszczelnić 8-)
mariusz8282 pisze:Wiec kolego MUNIOR co doradzasz?
Jedyne co mozna doradzić w takim przypadku ,to uszczelnić wyciek.Najczesciej cieknie z dekielka i nastawnika ,więc tu wielkich kosztów nie ma i robota względnie prosta ,choć nie koniecznie dla każdego,bo zdejmując nastawnik ,trzeba sobie zdawać sprawę ,że musi byc założony z powrotem idealnie co do dziesiątek mm jak był wczesniej ,a i tak dawke trzeba sprawdzić vagiem i zwykle poprawić ;-) .Gorzej jak cieknie z tyłu pompy , oringiem glowiczki ,bo tu już nie tak hip hop i najlepiej wyciągnąć pompę .Mnie osobiście , wyciągniecie pompy ,wymiana wszystkich uszczelek i montaż z powrotem ,do momentu ponownego odpalenia ,zajmuje ok .1,5 godziny 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 28 kwie 2014, 11:05

Panowie pacjent 1z na pierburgu. Cieknie pompa wtryskowa miejscu gdzie trudno zrobić zdjęcie więc postaram się to dość dobrze opisać. Jest to miejsce między pompą a blokiem silnika. Na samym dole. Bliżej głowiczki rozdzielacza. Taka dość gruba blaszka mocowana dwiema śrubami. I teraz pytanie co się pod nią znajduje? W jaki sposób jest to tam uszczelnione? I czy da się to zrobić bez demontażu pompy. I czy po tej operacji nic się nie rozreguluje w tej pompie? Dodam że jestem mechanikiem i pojęcie o robocie mam tylko pompy nigdy jeszcze nie robił i pytanie do bardziej obeznanych w temacie.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 28 kwie 2014, 13:12

Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga