Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Ciężko odpala

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

[B4 1.9 1Z] Ciężko odpala

Post autor: mariusz1979 » 08 gru 2017, 15:17

Panowie, doradzcie coś!!!

Wchodze do auta rano i kręcę i nic. Po około 5-7 obrotach silnika załapuje, no i jak zgasze to potem jest ok. Postoi z 4 godzinki i znowu to samo.

Wtryski sprawdzone i są ok.
Świece żarowe są ok.
Wąż zasilający jak i powrotny pełny paliwa.
Pompa i nastawnik ustawiony.


Więc co go kurcze boli???!!!

[ Dodano: 2017-12-08, 15:17 ]
Dodam że efekt przypomina zapowietrzenie, ale nie widac wycieków z pompy itp.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 gru 2017, 16:05

mariusz1979 pisze:Dodam że efekt przypomina zapowietrzenie, ale nie widac wycieków z pompy itp.
Wycieków nie musi być .Jak łapie lewe powietrze to widać to w przewodach zasilającym albo powrotnym z pompy wtryskowej ,bo powietrze jest zaciągane albo głowiczką filtra paliwa ,albo lużnym mocowaniem przewodów paliwowych ,albo nieszczelnymi wężykami na wtryskach .Jednak objawy które opisujesz bardziej wygladają na zbyt puzny początek wtrysku ,a nie zapowietrzanie ...jak by to było z winy powietrza w przewodach ,to podczas kręcenia rozrusznikiem widac jak przesuwają się dość duże pęcherze z powietrzem w przewodzie zasilającym pompę
mariusz1979 pisze:Pompa i nastawnik ustawiony
To tylko nic nie znaczące słowa ....Pisz konkretnie jakie masz wartosci początku wtrysku i dawki
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 08 gru 2017, 20:52

mariusz1979 słuchaj doktora Muniora bo on intuicyjnie wie juz dawno co Twojej audiczce dolega:) ,nawet nie widząc jej na oczy , wiele razy skorzystałem z jego bezcennych rad za co mu jestem dozgonnie wdzięczny , zatem trzymaj się kolegi Muniora i chłopaków z tego forum a Twoja niuńka znów będzie śmigać jak nówka:)
jarowlkp

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 08 gru 2017, 20:57

Podaj parametry kata wtrysku w bs to ważne do rozruchu w chłodne poranki ;)
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 09 gru 2017, 17:34

Wiecie co, kurde nie pamiętam dokładnie bo patrzyłem na gościa jak to ustawiał i z wtryskiem było coś 1,20 (około) a dawka 3,5 może 4,0 jakoś tak to wygladało. mogłem się pomylic więc mnie bardzo nie negujcie :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 gru 2017, 17:43

Musisz sprawdzić poczatek wtrysku i podać we własciwych jednostkach ..dla vaga czy vcds jest to 39-50 jednostek .Przy wartości ok .20 jednostek i ponizej ,zwykle pojawiają sie problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Początek wtrysku obowiązkowo należy sprawdzać po przełaczeniu w nastawy podstawowe gdzie widać je nie poprawione przez komputer .Wartosci sprawdzane w blokach pomiarowych prawie zawsze będą prawidlowe bo są "poprawione " przez kompa .Wartość którą podajesz czyli 1,2 , choć nic mi nie mówi ,to i tak w żaden sposób mi tu nie pasuje
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 02 sty 2018, 18:37

Panowie wiem że temat troche inny ale prosiłbym o pomoc. Wkurza mnie jazda do macherów i podpinanie za 100 czy 50 zł kompa do sprawdzenia kąta wtrysku czy połozenie nastawnika. Szukam na necie jakiegos programu i interfejsu do mojej fury żeby samemu to sprawdzić i ewentualnie skorygowac. Czy wiecie co może byc w miare proste i nie bardzo drogie. Jak ktoś ma namiary na coś takiego to proszę o pomoc. :| :( :-)

[ Dodano: 2018-01-02, 18:37 ]
aha, a jeszcze jedna sprawa. W audiczce jest wejscie obd1 czy obd2 ????

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5441
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 sty 2018, 18:45


mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 02 sty 2018, 18:59

A ty kolego masz to? W miare to jakieś możliwe???

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5441
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 sty 2018, 19:01

Jak na właśny użytek , to daje radę okok

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 02 sty 2018, 19:09

mnie interesuje tylko ustawienia kąta wtrysku i położenie nastawnika. Reszta może na inny okres życia hihih. Więc jeżeli to ogarnie ten temat to super.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5441
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 sty 2018, 19:38

Wystarcza jak najbardziej na sprawdzenie podstawowych parametrów pracy silnika.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 sty 2018, 19:48

mariusz1979 pisze:W miare to jakieś możliwe???
O ile się połączysz i bedziesz miał odpowiedni program ,to każdym interfejsem ,nawet najtańszym ,zrobisz to samo co najdroższym ...Tu nie da się zrobić nic więcej niż udostępnia ECU ,bo to nie interfejs "udostępnia " możliwosci ,tylko ECU ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 02 sty 2018, 20:11

MUNIOR a co ty bys polecił do takiej podstawowej diagnozy? Ja nie chce grzebac nie wiadomo gdzie, chodzi o kąt wtrysku i nastawnik.

[ Dodano: 2018-01-02, 20:04 ]
Szczerze to patrze na allegro, czytam na ten temat ale nie ma nic tak naprawde konkretnego. na youtube ogladałem jak gość kupił ten interfejs co kolega wczesniej mi podrzucił ale był niezadowolony z wagi urządzenia i z wielkości co dla mnie było troche smieszne. Miał niby nagrac film jak to diała ale niestety nie znalazłem żeby coś wrzucił.

[ Dodano: 2018-01-02, 20:11 ]
Dodam że jak gość mi ostatnio podpinał to mówił że widział czujniki abs i chyba poduche. Więcej nic nie wspominał co tam można jeszcze zobaczyc. Ale na pweno widział kąt i dawkę paliwa. Ale faktycznie słyszałem że czasem 80-tka ciężko łapie połączenie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 sty 2018, 21:09

mariusz1979 pisze:Ale faktycznie słyszałem że czasem 80-tka ciężko łapie połączenie.
Bzdury ...wykonałem setki połaczeń i jakoś nie zauważyłem żeby "cięzko Łapał " .Fakt ze na starym osprzecie komunikajcja nawet jak się już połaczy to przebiega z opuznieniem 2-3 sekund ,co ładnie widać przy ustawianiu poczatku wtrysku i zdarza się że często zrywa połaczenie , ale czego tu wymagać od tak wolnego 4 bitowego ECU Nieudane próby połaczenia z tym starym ECU ,to problem z nieodpowiednim kablem ,gdzie potrzebny jest kabel z obiema czynnymi liniami K i L a 90% dostępnych kabli ma tylko linię K i nie da się nimi połaczyć z tym typem ECU .Bierz to co podrzucił w linku Krzysiek 84, to połączysz się ze starszym i nowszym.Tylko musisz sobie do tego poszukać starego vag coma 3,11 i kompa z windowsem XP...choć podobno i na 32 bitowym win7 da się starego vaga odpalić.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga