Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1Z] kąt wtrysku przestawia się co 2 tygodnie

PIKO25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 wrz 2009, 14:24
Lokalizacja: bielsko

[b4 1Z] kąt wtrysku przestawia się co 2 tygodnie

Post autor: PIKO25 » 11 mar 2011, 08:48

witam was forowiczów w mojej b4 1z przestawia się kąt wtrysku kiedyś walnął mi czujnik przy pompie niestety musiałem kupi całą pompe samego czujnika ciężko dostac macie jakieś pomysły przecierz nie będe jeżdził pod kompa i ustawiał kąt miał ktoś taki problem? dzięki pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 mar 2011, 07:13 przez PIKO25, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 11 mar 2011, 08:56

PIKO25 _uwaga

[ Dodano: 2011-03-11, 10:02 ]
coś mi tu nie gra :roll: a jak to możliwe że kąt wtrysku się sam przestawia?może śruby trzymające pompę się luzują?a kto ci to sprawdza że wiesz że kąt wtrysku się przestawia? i co wtedy gorzej pali? czy co się dzieje?

[ Dodano: 2011-03-11, 10:03 ]
kiedyś walnął mi czujnik przy pompie niestety musiałem kupi całą pompe samego czujnika ciężko dostac macie jakieś pomysły
pewnie mechanik ci tak doradził?żeby kupić całą pompę?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 11 mar 2011, 10:28

A jak koło pasowe na wale? nie giba się ?

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 11 mar 2011, 10:48

trzeba sprawdzić wtrysk sterujący tzn oporność jego cewki (90-120ohm) czy iglica się nie zawiesza (metoda młotkowa ;-) ) oraz czy pompa się nie przestawia , regulator n108 oraz koło wału czy nie ma luzu.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 11 mar 2011, 16:06

coś mi się wydaje ze to będzie wina koła zębatego wału. przyjrzyj się dokładnie kołu pasowemu czy nie ma bić.

PIKO25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 wrz 2009, 14:24
Lokalizacja: bielsko

Post autor: PIKO25 » 11 mar 2011, 18:47

coś mi nie gra podpinamy kompa ustawiamy kąt igła a po 2 tygodniach kąt zero :-( ale pospradzam wtrysk oraz wałek w pompie dzieki jak będe coś wiedział więcej to dam znac czy znów pompe mam wymienic ? masakra wiem że w pompie jest jakis regulator od ustawiania kąta może to on jest zepsuty

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 11 mar 2011, 19:00

PIKO25 pisze:pospradzam wtrysk oraz wałek w pompie
Sprawdź koło pasowe rozrządu na wale silnika a nie wałek na pompie. Tak jak pisali koledzy objawia się to biciem koła pasowego napędzającego alternator (jest ono przykręcone do koła pasowego rozrządu) ale nie zawsze. Jest przy tym trochę roboty ale radzę ci zrób to jak najszybciej bo może się to skończyć dla silnika tragicznie. Być może przyczyna jest inna ale warto mieć pewność, że tam jest wszystko ok.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 mar 2011, 19:58

PIKO25 pisze:coś mi nie gra podpinamy kompa ustawiamy kąt igła a po 2 tygodniach kąt zero :-( ale pospradzam wtrysk
To jak najbardziej
PIKO25 pisze:oraz wałek w pompie
ale tego nie musisz ,bo na pewno nic się tam nie przestawiło
PIKO25 pisze:wiem że w pompie jest jakis regulator od ustawiania kąta może to on jest zepsuty
No jest ,n108 łatwo sprawdzić jego działnie vagiem w bloku 003 ,przełaczając na basic seting .Sprawdż dolne koło, rozrządu ,jak radzą przedmówcy ,bo niby w 1z jest poprawiona wada AAZ ta ,gdzie zbyt słaby klin powodował czesto rozpierduchę silnika ,i w 1z koło siedzi na wale na tzw.półksiezycu ,ale i to połączenie ,co prawda w sporadycznych przypadkach, ale spotrafi złapać luzu

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 11 mar 2011, 21:54

MUNIOR pisze:i w 1z koło siedzi na wale na tzw.półksiezycu ,ale i to połączenie ,co prawda w sporadycznych przypadkach, ale spotrafi złapać luzu
Niech to będzie dowód na to, że tzw. półksiężyc w 1Z potrafi załapać duży luz i również zrobić rozpierduchę w silniku:
Obrazek
Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 mar 2011, 23:14

ptaak pisze:Niech to będzie dowód na to, że tzw. półksiężyc w 1Z potrafi załapać duży luz i również zrobić rozpierduchę w silniku:
się narobiło <uhh> niezła mielonka

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 11 mar 2011, 23:16

hm trochę :roll: ale to raczej rzadki przypadek ;-)

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 12 mar 2011, 21:41

Kolega z mojej wcale nie wielkiej mieściny miał ten sam problem w 1Z. Tyle, że u niego zlokalizowaliśmy przyczynę przed "tragedią". Często zdarza się, że tzw. mechanicy potrzebnie lub niepotrzebnie odkręcają koło a następnie przykręcają starą śrubą, nieodpowiednim momentem i po kilkunastu lub kilkudziesięciu tyś km mamy problem.

PIKO25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 wrz 2009, 14:24
Lokalizacja: bielsko

Post autor: PIKO25 » 27 mar 2011, 14:27

witam ponownie kolegów jednak okazało się najgorsze jednak koło na wale miało taki luz że sam byłem w szoku jeszcze pare kilometrów i żywot by się skończył musze teraz zawieśc wał do specjalisty a przy okazji okazało się wymiana sprzęgła więc pare złotych zapłace ale myśle że już będzie wszystko ok i można niunia śmigac ha ha ha

ps. dzięki koledzy za tyle informacji co może byc przyczyną napisze jak będzie zrobione pozdrawiam :mrgreen:

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 27 mar 2011, 14:42

PIKO25 pisze:musze teraz zawieśc wał do specjalisty
a po co samemu sfrezujesz wał bez wyciągania koszt około 10pln jak coś patent na PW . J jeszcze jedna rada kupując nie kupuj najtańszego koła i śruba na klej do gwintu.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 mar 2011, 22:14

MUNIOR pisze:No jest ,n108 łatwo sprawdzić jego działnie vagiem w bloku 003 ,przełaczając na basic seting

jak już to w BS004, a nie 003 ;-) BS003 to przepływomierz i działanie EGR <ok>
ptaak pisze:Często zdarza się, że tzw. mechanicy potrzebnie lub niepotrzebnie odkręcają koło a następnie przykręcają starą śrubą, nieodpowiednim momentem i po kilkunastu lub kilkudziesięciu tyś km mamy problem.
jak to się mówi.. nadgorliwość gorsza od faszyzmu, jak jest dobrze to nie należy zaczepiać bo tylko można popsuć, no ale "mechanicy" jak drogowcy czyli zrobić byle jak to klient szybciej przyjedzie (albo go przywiozą) :shock:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga