[B4 1.9 1Z] mapa jest. jakie wtryski teraz???
Witam
Mam pytanie odnośnie wtrysków z AFN do 1Z na Pierburgu z softem
1.Czy kupować w ciemno komplet wtrysków , czy lepiej zakupić nowe końcówki Bosch ?
2.Czy sugerować się konkretnymi numerami nowych końcówek?
3.Czy do szczescia wystarczą same koncówki,podkładki czy jeszcze coś wymaga zmiany?
Na alledrogo tego mało a używek pełno.
Podzielcie się doświadczeniami
Moje mody to 109KM, 283NM z katalizatorem i zawalonym dolotem przez egr.
Obecnie cały dolot czysty i przepłukany PB95 egr zaślepiony
Mam pytanie odnośnie wtrysków z AFN do 1Z na Pierburgu z softem
1.Czy kupować w ciemno komplet wtrysków , czy lepiej zakupić nowe końcówki Bosch ?
2.Czy sugerować się konkretnymi numerami nowych końcówek?
3.Czy do szczescia wystarczą same koncówki,podkładki czy jeszcze coś wymaga zmiany?
Na alledrogo tego mało a używek pełno.
Podzielcie się doświadczeniami
Moje mody to 109KM, 283NM z katalizatorem i zawalonym dolotem przez egr.
Obecnie cały dolot czysty i przepłukany PB95 egr zaślepiony
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5491
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Kupując używane , to nie wiesz na co trafisz , mogą być dobre i mogą być zajechane.
Zależy w jaka moc celujesz , bo założysz afn , pojezdzisz rok i znów bedzie mało , a wtedy znów większe wtryski , większe turbo , Fmic .
Jeżeli tylko wtryski AFN interesują i nie zamierzasz więcej nic grzebać , to mozna pokusić się o nowe końcówki WZM w cenie 79 zł sztuka - 205 , 210 , 216
Bosch 205-tki to 300 zł
216-tki to 239 zł
WZM:
AFN - DSLA150P520 WZM
AEL DSLA150P502 WZM
AHY 216-tki DSLA150P764 WZM
Bosch:
205-tki DSLA150P520
Bosch 216-tki DSLA150P764,
Zależy w jaka moc celujesz , bo założysz afn , pojezdzisz rok i znów bedzie mało , a wtedy znów większe wtryski , większe turbo , Fmic .
Jeżeli tylko wtryski AFN interesują i nie zamierzasz więcej nic grzebać , to mozna pokusić się o nowe końcówki WZM w cenie 79 zł sztuka - 205 , 210 , 216
Bosch 205-tki to 300 zł
216-tki to 239 zł
WZM:
AFN - DSLA150P520 WZM
AEL DSLA150P502 WZM
AHY 216-tki DSLA150P764 WZM
Bosch:
205-tki DSLA150P520
Bosch 216-tki DSLA150P764,
Krzysiek 84 dzięki za cenne namiary
Wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia ale nie chcę się uczyć na swoim aucie,nie mam z tego typu modami doświadczeń,wiadomo że +/- 350NM satysfakcjonowałoby niesamowicie,
dlatego pozostanę przy wydajniejszych wtryskach, zawsze to kilka NM więcej tylko teraz przydałoby się trochę zwiększyć ciśnienie doładowania żeby z tyłu nie dusili się i tu zaczynają się schody
Wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia ale nie chcę się uczyć na swoim aucie,nie mam z tego typu modami doświadczeń,wiadomo że +/- 350NM satysfakcjonowałoby niesamowicie,
dlatego pozostanę przy wydajniejszych wtryskach, zawsze to kilka NM więcej tylko teraz przydałoby się trochę zwiększyć ciśnienie doładowania żeby z tyłu nie dusili się i tu zaczynają się schody
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5491
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5491
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ciśnienie po zmianie turbiny na większą, samo nie wzrośnie. N75 i tak będzie zbijał do ciśnienia zadanego w sofcie. Pytanie teraz na jakim programie jeździsz. Jakie doładowanie, jakie dawki są. Bo jeśli na seryjnych wtryskach masz taki moment, to jest on zapewne dostępny już w niskich partiach obrotów i po zmianie turbo od Filipa oraz wtrysków na 216, na bank klęknie Ci się sprzęgło.MIRON DKL pisze:Wtedy ciśnienie doładowania powinno samo wzrosnąć?
Więcej paliwa,spalin,większy wiatrak ,dobrze rozumiem?
Program robiłem w Ecu Project we Wrocławiu będac nieświadomym że na forum są ludzie którzy ogarniają takie rzeczy taniej i też fachowo ale wtedy nie byłem jeszcze na forum.
W sierpniu 2016 zawitałem u MUNIORA z racji ze polecali go wszyscy a jestem zdania żeby zrobić raz a porządnie jak ma być i nie wracać do tematu (nastawnik,przy okazji kąt wtrysku, itp.
Chciał przy okazji lekko podnieść ciśnienie w ssącym ale jak jechałem do niego to pech trafił że rura ze spręzarki do Icka pękła więc nie dało się dokładnie spr. ciśnienia doładowania (mówił że w standardowym miejscu jak zwykle) podał numery i kupiłem zamiennik w domu.
Wspominał że mam ciekawy program aż chciał skopiować tyle że chłopaki z Ecu Project zabezpieczyli się na taką ewentualność.
Po profesjonalnym podejściu do sprawy śmiem twierdzić że Mariusz mógłby robić wykłady i szkolić nawet starych pompiarzy
W sierpniu 2016 zawitałem u MUNIORA z racji ze polecali go wszyscy a jestem zdania żeby zrobić raz a porządnie jak ma być i nie wracać do tematu (nastawnik,przy okazji kąt wtrysku, itp.
Chciał przy okazji lekko podnieść ciśnienie w ssącym ale jak jechałem do niego to pech trafił że rura ze spręzarki do Icka pękła więc nie dało się dokładnie spr. ciśnienia doładowania (mówił że w standardowym miejscu jak zwykle) podał numery i kupiłem zamiennik w domu.
Wspominał że mam ciekawy program aż chciał skopiować tyle że chłopaki z Ecu Project zabezpieczyli się na taką ewentualność.
Po profesjonalnym podejściu do sprawy śmiem twierdzić że Mariusz mógłby robić wykłady i szkolić nawet starych pompiarzy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To jak już masz wszystko szczelne ,to zrób sobie dynamicznego loga 011 i bedzie widać jakie ciśnienie jest zadane w tym sofcie.Ale z tego co pamietam ,to soft mocny pod ori wtryski ,wiec przy 216 tkach raczej na pewno będzie za dużo dymu ,bo za duże dawki .AFN -y możesz zakladać smaiło ,bo róznica miedzy ori jest nie wielka i program robiony pod ori spokojnie może zostać ,można tylko ewentualnie zmniiejszyć dawke paliwa jak okaże się że poddymia za duzo
Latem miałem na zastępstwo 1Z na boschu więc auto do góry, cały dolot od sprężarki po kolektor ssący wyczyściłem, pewnie jako pierwszy od wyprodukowania.Olej z icka nie lał się ale był tłusty jak w każdym łącznie z rurami,kolektor wyskrobałem,w pewnym momencie chciałem użyć piaskarki bo takową mam ale dało radę bez niej.
Od tego zabiegu przejeździłem ok 5tyś km zanim znalazłem się u MUNIORA
który macając lekko rozerwany wąż IC za spreżarką stwierdził że dolot mam suchy
(wspominałem ze wcześniej wszystko czyszczone obficie benzyną)
Wężyk biegnący do kompa też jest suchy nie zaolejony.
raz w tyg. robie trasy po 100km predkościami 100-150km/h po uprzednim rozgrzaniu i wystudzeniu turbo po jeździe. Olej zmieniany co 7,8tyś. i potrafi go trochę ubyć przy większych obrotach.
[ Dodano: 2017-02-15, 13:35 ]
MUNIOR jeśli chodzi o logi i te sprawy z komputerami to ja nie z tej epoki i nie ogarniam niestety tych tematów ,moje działania to bardziej po stronie blacharki,lekkiej mechaniki
(zawieszenia,hamulce,rozrząd z pomocą forum,sprzęgła ..) wszystko przez co przepływa jakieś napięcie jest dla mnie tajemnicze
Dlatego jeśli chodzi o diagnozy,logi jestem zmuszony uderzyć do kogoś z Forum kto ogarnia świetnie te tematy .Może jakby ktoś pokazał wytłumaczył.
Ostatnia osoba która podłączała kompa pod mojego pierburga to Dr.MUNIOR
[ Dodano: 2017-02-15, 13:45 ]
Tez mi się wydaje ze AFN"y byłyby pod ten sprzęt odpowiednie.
216tki to już przy zmodzonym turbo itd.
Temat nie jest pilny,może poczekam do lata ,będę w okol. Radomia to odwiedzę MUNIORA
Od tego zabiegu przejeździłem ok 5tyś km zanim znalazłem się u MUNIORA
który macając lekko rozerwany wąż IC za spreżarką stwierdził że dolot mam suchy
(wspominałem ze wcześniej wszystko czyszczone obficie benzyną)
Wężyk biegnący do kompa też jest suchy nie zaolejony.
raz w tyg. robie trasy po 100km predkościami 100-150km/h po uprzednim rozgrzaniu i wystudzeniu turbo po jeździe. Olej zmieniany co 7,8tyś. i potrafi go trochę ubyć przy większych obrotach.
[ Dodano: 2017-02-15, 13:35 ]
MUNIOR jeśli chodzi o logi i te sprawy z komputerami to ja nie z tej epoki i nie ogarniam niestety tych tematów ,moje działania to bardziej po stronie blacharki,lekkiej mechaniki
(zawieszenia,hamulce,rozrząd z pomocą forum,sprzęgła ..) wszystko przez co przepływa jakieś napięcie jest dla mnie tajemnicze
Dlatego jeśli chodzi o diagnozy,logi jestem zmuszony uderzyć do kogoś z Forum kto ogarnia świetnie te tematy .Może jakby ktoś pokazał wytłumaczył.
Ostatnia osoba która podłączała kompa pod mojego pierburga to Dr.MUNIOR
[ Dodano: 2017-02-15, 13:45 ]
Tez mi się wydaje ze AFN"y byłyby pod ten sprzęt odpowiednie.
216tki to już przy zmodzonym turbo itd.
Temat nie jest pilny,może poczekam do lata ,będę w okol. Radomia to odwiedzę MUNIORA
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5491
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko