Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Nie podaje paliwa na wtryskiwacze

Awatar użytkownika
czito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2011, 16:42
Lokalizacja: Nasielsk

[B4 1.9 1Z 90KM] Nie podaje paliwa na wtryskiwacze

Post autor: czito » 26 paź 2013, 08:28

Witam,
Mam następujący problem. Po wymianie oringa w pompie(tego pod tłokorozdzielaczem), auto nie chce odpalić. Po odkręceniu górnej części pajączka, stwierdzam że paliwo się nie dostaje na wtryskiwacze. Na Vagu 3 pozycja w grupie 001 przed rozkręceniem i po złożeniu pompy pokazuje to samo tj. 0,780V. Wcześniej raz rozkręcałem pompę i auto też miało problem z odpaleniem, ale w końcu z pomocą ojca i odpowietrzaniu na pajączku zagadało. Tym razem jednak nie sączy się tam nawet kropla. W przewodach paliwowych idących do pompy z filtra widać pęcherzyki powietrza, a podczas kręcenia rozrusznikiem, pompa wydaje mi się że trochę zasysa paliwko. Elektrozawór działa podpięty na krótko, oraz po kręceniu rozrusznikiem pojawiło się pod nim paliwko. W czym może być problem? Proszę o pomoc i z góry dziękuję ;)


--- edit

Nurtuje mnie jeszcze jedno, czy na włączonym zapłonie i wyłączonym silniku na vagu w grupie 000 powinno pokazywać jakieś wartości w kącie wtrysku i w dawce? czy dopiero po uruchomieniu silnika pojawią się wartości? Tak sobie już namieszałem w głowie, że wyleciało mi z głowy jak było do tej pory.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 26 paź 2013, 08:45


MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 paź 2013, 17:48

czito pisze:Po wymianie oringa w pompie(tego pod tłokorozdzielaczem), auto nie chce odpalić.
A po operacji wymiany oringa ,zalałeś pompę na full ropą :?: Bo jak nie ,to nie licz na cud ,że sama zaciągnie :roll: Bo jak jest sucha ,to nie ma takiej opcji ,choćbyś kręcąc aku rozładował ..... No chyba że masz ręczną pompkę gruszkę ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 26 paź 2013, 18:19

A ściągałeś nastawnik do wymiany oringa na głowiczce?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 paź 2013, 19:04

czito pisze:Nurtuje mnie jeszcze jedno, czy na włączonym zapłonie i wyłączonym silniku na vagu w grupie 000 powinno pokazywać jakieś wartości w kącie wtrysku i w dawce?
A niby jakie ma pokazywać :?: :roll: chyba wirtualne :mrgreen: silnik nie pracuje ,to wyżej wymienione parametry nie istnieją 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
czito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2011, 16:42
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: czito » 26 paź 2013, 19:37

Okej, napisze o postępach.

MUNIOR, tak pompa zalana całkowicie + pompowałem pompką ręczną którą wpiąłem przed pompę i pompowałem aż stwardniała i ropa poszła na powrót.
misiekdzwon, oczywiście, że najpierw zdjąłem nastawnik ;)

cóż pompa odpowietrzyła się, paliwo psiuka z przewodów podających na wtryskiwacze. Silnik bardzo słabo załapuje (chociaż to i tak lepiej w porównaniu do tego że w ogóle paliwo nie szło na wtryski). Czy teraz jedynie co zostało to ustawić nastawnik lepiej względem pompy? Czy popełniam jakiś nowatorski błąd i zapomniałem o czymś?

--edit

Nastawnik jest ustawiony jak najlepiej potrafiłem, na znaki które wczesniej nakreśliłem na obudowie. Żeby lepiej zagadał podlać go paliwkiem czy zmniejszyć dawkę?

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 26 paź 2013, 20:03

hmmm... odłącz kostkę od niebieskiego czujnika temperatury przy głowicy. Zapalą się świece i auto powinno odpalić. Jak nie, to dygnij nastawnik w kierunku szyby i wtedy próbuj.
Zakręć przewody paliwowe na wtryskach i odkręć 1 jak zacznie psikać paliwem, to dokręć. Jak zmieni się praca silnika podczas odpalania, to odkręć II wtrysk itd.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 paź 2013, 21:58

czito pisze:Czy teraz jedynie co zostało to ustawić nastawnik lepiej względem pompy?
Zgadza się :mrgreen: mnie to wygląda na zbyt małą dawkę ,o czym swiadczy załapywanie silnika z wielkim trudem ...poluzuj nastawnik i dygnij deko w stronę ściany grodziowej 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
czito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2011, 16:42
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: czito » 26 paź 2013, 23:26

Aku dzisiaj już padło, jutro z rana spróbuję jak się podładuje. Bo z nastawnikiem raczej nic się nie stało jeśli podaje paliwo na wtryski?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 paź 2013, 07:35

czito pisze:Aku dzisiaj już padło, jutro z rana spróbuję jak się podładuje. Bo z nastawnikiem raczej nic się nie stało jeśli podaje paliwo na wtryski?
Jak przy dokręconych do oporu palcami ,wszystkich przewodach od wtryskiwaczy ,podczas kręcenia ,widać wyrażnie ,wydostające się bez problemu i tryskające paliwo ,to z nastawnikiem raczej wszystko w porządku 8-) Wygląda to na niewłasciwy moment wtrysku paliwa ,czyli mocno poza tolerancją statyczny kąt wtrysku ...Rozrzad na znaki ,blokada w koło pompy i wszystko bedzie jasne .Jak sie wszystko zgrywa ,to pompa do silnika na maxa , cofnąć o ok.0,5 cm i kręcimy ....Choć ja w tym przypadku ,bym zaczął od dygnięcia nastawnikiem i zwiększenia dawki .Bo cudów nie ma i powinien odpalić ,o ile oczywiscie przy składaniu pompy ,po wymianie oringu ,nie popełniłeś jakiegoś błedu ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
czito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2011, 16:42
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: czito » 27 paź 2013, 11:46

Jeszcze kolejne pytanie, po podlaczeniu elektrozaworu na krotko na 12V, slychac klikniecie czyli sie otwiera. jednak po 5 sekundach slychac kolejne klikniecie jak by sie zamykal. Tak powinno byc?
--
Rozbieram cala pompe jeszcze raz może faktycznie cos zle zlozylem.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2013, 12:19 przez czito, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 paź 2013, 12:16

czito pisze:Jeszcze kolejne pytanie, po podlaczeniu elektrozaworu na krotko na 12V, slychac klikniecie czyli sie otwiera. jednak po 5 sekundach slychac kolejne klikniecie jak by sie zamykal. Tak powinno byc?
czito pisze:Jeszcze kolejne pytanie, po podlaczeniu elektrozaworu na krotko na 12V, slychac klikniecie czyli sie otwiera. jednak po 5 sekundach slychac kolejne klikniecie jak by sie zamykal. Tak powinno byc?
Nie ma takiej opcji ,żeby się sam zamykał ,jak podłączasz na krótko plusa z aku :roll: Bo niby w jaki to cudowny sposób ,miałby się zamykać :?: :roll: To co słyszysz ,to prawdopodobnie powrót nastawnika z pozycji "do odpalania " w pozycję spoczynkową <ok> Zawsze tak bedzie po właczeniu zapłonu i nie odpaleniu auta ....jak chcesz to sobie zobaczyć ,to podłacz sobie zdjęty nastawnik i zobacz co się z nim dzieje ,jak właczysz zapłon ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
czito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2011, 16:42
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: czito » 27 paź 2013, 15:17

I znalazł się winowajca :-/
Obrazek
Nr 52 przy składaniu się ukruszył. Czy dokupię coś takiego?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 paź 2013, 16:03

czito pisze:Nr 52 przy składaniu się ukruszył. Czy dokupię coś takiego?
Masz na mysli tą okrągłą "pastylkę " :?: gruba na ok.2mm i ok 8 mm wielkości :?: Która siedzi pomiędzy falą a tłoczkiem :?: Bo jeśli tak ,to zapomnij o dokupieniu takiego drobiazgu :roll: Odezwij się na PW ,mam każdy "drobiazg " do tej pompy 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
czito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2011, 16:42
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: czito » 28 paź 2013, 08:17

Tak dokładnie chodzi o tą pastylkę. Znalazłem na chomiku schemat do tej pompy oraz listę podzespołów z numerami. Podejrzewam że w mojej b4-ce była przekładka pompy bo wtyka jest okrągła 7 pinowa i jest kabelek przelutowywany.
Do tego na pompie mam numer 0 460 404 987 ale myślę że to bez znaczenia. Muszę mikrometrem zmierzyć grubość tego dystansu i będę musiał zadzwonić do Boscha może mają na stanie tą pastylkę, jak jednak się nie uda zamówić tego, to na pewno się zgłoszę po nią do Ciebie. Ewentualnie po całą pompę :-P


---edit

Ta pastylka nr 52 ze schematu ma numer 1 460 100 657 (tutaj ostatnie 3 cyfry są zależnie od grubości od 657 do 713)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga