Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Odpala i po sekundzie gaśnie

ODPOWIEDZ
Yaytzash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 sie 2016, 19:20

[B4 1.9 1Z] Odpala i po sekundzie gaśnie

Post autor: Yaytzash » 13 sie 2016, 11:00

Na początku się przywitam jako że to mój pierwszy post :)

Audi 80 1z 1992r. uratowane przed złomem, nastawnik potencjometryczny niestety.

Objawy: Kręci rozrusznikiem jak szalony, po kilku obrotach odpala ... mija sekunda (może nawet niecała) i gaśnie. Efekt trochę przypomina działanie niektórych immobilizerów. Przy kolejnych próbach nic się nie zmienia. Błędów brak.

Stawiam na padnięty nastawnik i przymierzam się do przekładki na indukcyjny ale jeszcze prosiłbym o potwierdzenie moich domysłów.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 sie 2016, 11:58

Yaytzash pisze:Objawy: Kręci rozrusznikiem jak szalony, po kilku obrotach odpala ... mija sekunda (może nawet niecała) i gaśnie. Efekt trochę przypomina działanie niektórych immobilizerów. Przy kolejnych próbach nic się nie zmienia. Błędów brak.

Stawiam na padnięty nastawnik i przymierzam się do przekładki na indukcyjny ale jeszcze prosiłbym o potwierdzenie moich domysłów.
Immo orginalnego w tych modelach nie ma ,wiec immo odpada .Co do potwierdzenia czy winny jest nastawnik ,to nie mogę potwierdzić na 100% ,bo objaw nie nalezy do typowych i jeszcze się z takim nie spotkałem ...co nie znaczy że to nie nastawnik,bo to fiksujące ustrojstwo potrafi się zepsuć na wiele różnych sposobów ,dając nie zawsze typowe objawy .Jak byś miał jakiś na podmianke ,nawet nie sprawny ,tyle żeby był " odpalający "to można szybko się upewnić .Choć szczerze mówiąc to przyczyną takiego gaśniecia zaraz po odpaleniu może być albo nastawnik ,albo dużo powietrza w przewodzie paliwowym ...to ostatnie widać od razu ,o ile przewody ori przezroczyste ;-) Przyuważ jeszcze czy w momencie jak zgasnie i jest właczony zapłon ,to czy nie słychać "tykania" n75 pod maską ...jak słychać to na 100% wina nastawnika

Yaytzash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 sie 2016, 19:20

Post autor: Yaytzash » 13 sie 2016, 12:04

Mam powrót przezroczysty i są bąble powietrza takie całkiem spore ale czy w takim przypadku nie było by efektu że raz popracuje dłużej raz krócej a czasem wcale? Mam wrażenie że czas pracy jest bardzo powtarzalny, wiadomo raz chwilkę dłużej pokręcę raz krócej ale za każdym razem praktycznie odpala i gaśnie po dokładnie takim samym czasie, jak na moje oko. po zdjęciu pokrywy nastawnika, nastawnik na zapłonie wychyla się i delikatnie "drży".

Zaraz jeszcze "na krótko" zasilę ją paliwem i zobaczę jak się zachowa.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 sie 2016, 13:48

Yaytzash pisze: nastawnik na zapłonie wychyla się i delikatnie "drży".
Nie powinien drżeć,powinien się wychylić do pozycji "dawka startowa" i tak pozostać przez ok.5 sekund ,bez żadnego "drżenia",drżenie świadczy że "gubi" styk na ścieżkach ,czyli niestety ale wszystko wskazuje na to , że twój nastawnik właśnie zakończył swój długi i cięzki żywot :( .Gdyby był problem z powietrzem w paliwie ,to musiało by być w dużych ilościach ,czyli wyrażnie widoczne kilku centymetrowe pustki w przewodzie i wtedy raczej szybko nie odpala ,bo trzeba trochę pokręcić

Yaytzash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 sie 2016, 19:20

Post autor: Yaytzash » 13 sie 2016, 15:06

Podanie paliwa bezpośrednio nie pomogło, a tu na zdjęciu nastawnik. Na zapłonie wychyla się do tej pozycji (około połowa zakresu) i delikatnie drga.
Obrazek

Szykuję się na przekładkę na indukcyjny :D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 sie 2016, 15:52

Yaytzash pisze:Szykuję się na przekładkę na indukcyjny
W takim razie lektura obowiązkowa https://audi80.pl/topics87/b4-19-1z- ... 35,120.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl