[B4 1.9 TDI, AVANT] Słabo ciągnie na niskich obrotach :(
[B4 1.9 TDI, AVANT] Słabo ciągnie na niskich obrotach :(
Witam!
Posiadam B4 Avanta z 1994r 1.9 Tdi w automacie. Autko ogólnie chodzi dobrze, po za dwoma problemami, aczkolwiek myślę że jeden jest spowodowany drugim. Mianowicie auto strasznie dużo pali tzn. 10l w mieście łyka jak nic, w trasie poniżej 6-6,5 litra nie potrafię zejść. Drugim problemem jest to że auto tak do 2000 obrotów to praktycznie się w ogóle nie zbiera np. by rozpędzić się do 50km/h nie przekraczając 2tyś obrotów to musiałbym co najmniej 30-40 sekund czekać , znowu jeśli przycisnę mu tak na te 2tyś od razu to będzie przyspieszał ale co wydaje mi się dziwne obroty jakby w ogóle nie rosły przy tym zabiegu tak do ok 60km/h tzn. trzyma cały czas te 2 tyś obrotów. Nie wiem czy dobrze kombinuje bo to jest automat ale wydaję mi się że zachowuje się tak jakby docisk sprzęgła już nie domagał ale czy w automacie takie cuś wogóle jest ? Na vagu parametry w normie, dawka 3.5mg wszystko sprawne, Egr zaślepiony, kat pusty. Myśle że problem leży w sprzęgle jeśli takie coś w automacie jest a duże spalanie wynika raczej z jazdy na wysokich obrotach. Prosiłbym o jakieś sugestie, rady bo moja wiedza jest znikoma w tym temacie. Pozdrawiam
Posiadam B4 Avanta z 1994r 1.9 Tdi w automacie. Autko ogólnie chodzi dobrze, po za dwoma problemami, aczkolwiek myślę że jeden jest spowodowany drugim. Mianowicie auto strasznie dużo pali tzn. 10l w mieście łyka jak nic, w trasie poniżej 6-6,5 litra nie potrafię zejść. Drugim problemem jest to że auto tak do 2000 obrotów to praktycznie się w ogóle nie zbiera np. by rozpędzić się do 50km/h nie przekraczając 2tyś obrotów to musiałbym co najmniej 30-40 sekund czekać , znowu jeśli przycisnę mu tak na te 2tyś od razu to będzie przyspieszał ale co wydaje mi się dziwne obroty jakby w ogóle nie rosły przy tym zabiegu tak do ok 60km/h tzn. trzyma cały czas te 2 tyś obrotów. Nie wiem czy dobrze kombinuje bo to jest automat ale wydaję mi się że zachowuje się tak jakby docisk sprzęgła już nie domagał ale czy w automacie takie cuś wogóle jest ? Na vagu parametry w normie, dawka 3.5mg wszystko sprawne, Egr zaślepiony, kat pusty. Myśle że problem leży w sprzęgle jeśli takie coś w automacie jest a duże spalanie wynika raczej z jazdy na wysokich obrotach. Prosiłbym o jakieś sugestie, rady bo moja wiedza jest znikoma w tym temacie. Pozdrawiam
Kolego, a moze by tak logi dynamiczne zrobic?
A tak na poczatku, to sprawdz jak sie ma wezyk cisnienia ktory idzie od intercoolera do mapsensora, szczegolnie w okolicach akumulatora, bo jak u mnie byl dziurawy, to auto bylo ospale i ciezko wchodzilo powyzej 2000 obr, no ale ja mam manual, a to troche inna bajka
A tak na poczatku, to sprawdz jak sie ma wezyk cisnienia ktory idzie od intercoolera do mapsensora, szczegolnie w okolicach akumulatora, bo jak u mnie byl dziurawy, to auto bylo ospale i ciezko wchodzilo powyzej 2000 obr, no ale ja mam manual, a to troche inna bajka
u niego powyżej 2000obr jest "rakieta" a nie muł ale logi dyn. grup 003, 011 i 004 to podstawa żeby zrobić <ok> i statyczny BS 000 też się przydaaudion pisze:Kolego, a moze by tak logi dynamiczne zrobic?
A tak na poczatku, to sprawdz jak sie ma wezyk cisnienia ktory idzie od intercoolera do mapsensora, szczegolnie w okolicach akumulatora, bo jak u mnie byl dziurawy, to auto bylo ospale i ciezko wchodzilo powyzej 2000 obr, no ale ja mam manual, a to troche inna bajka
witam, moje audi z silnikiem 1z tak samo jedzie jak kolegów którzy wcześniej pisali, do 2tyś obrotów nie ma mocy, jest to rocznik 1992, dokładnie chyba maj, i spalanie tez mam dosyc duże, w granicach 7-8 litrów, jestem młodym kierowcą ale nie krece silnika powyzej 3tyś obrotów, kolega miał 2 takie zetorki z tego samego roku i taka sama sytuacja, spalanie tez duze, mówił ze to na tym sterowniku tak to auto jedzie, i mam pytanie czy wymiana sterownika z młodszego rocznika jest możliwa i czy wpłynie to na dynamike silnika, z góry dziekuje za wskazówki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jest mozliwa,na osprzęt po lutym 94 r.ale nie na zasadzie zamiany ,bo po pierwsze nie pasują wtyczki od kompa ,po drugie przepływomierz boscha nie bedzie współpracował z nowym kompem ,po trzecie nastawnik potencjometryczny w pompie wtryskowej również .Wszystkie te rzeczy trzeba wymienić i odpowiednio podłączyć nową wtykę do kompa ze starą wiazką lub ewentualnie wymienić też wiązkę ,ale to wszystko nie tak hop-siup ,bo roboty kupa .Ale to nie sterownik jest tu przyczyną ,choć jest ubogi i niemrawy w diagnostyce ,to auto powinno w miarę jechać jak na swoje 90koni i 180Nm momentu .Jak nie jedzie to trzeba posprawdzać ciśnienie doładowania i przepływomierz ,choć ten ostatni wynalazek nie tak łatwo sprawdzić ,to zazwyczaj on jest przyczyną niemocy zetorów na boschu.Jego "zaawansowana" konstrukcja zawiera ruchome i trące elementy,a to nie wróży nic dobrego po tylu tatach.Ale mimo tych wszystkich utrudnień warto zainwestować ,bo zetor na przepływce pierburga to zaj.....ty sprzęt :mrgreen:motocross pisze: moje audi z silnikiem 1z tak samo jedzie jak kolegów którzy wcześniej pisali, do 2tyś obrotów nie ma mocy, jest to rocznik 1992, dokładnie chyba maj, i spalanie tez mam dosyc duże, w granicach 7-8 litrów, jestem młodym kierowcą ale nie krece silnika powyzej 3tyś obrotów, kolega miał 2 takie zetorki z tego samego roku i taka sama sytuacja, spalanie tez duze, mówił ze to na tym sterowniku tak to auto jedzie, i mam pytanie czy wymiana sterownika z młodszego rocznika jest możliwa
Kolego (MUNIOR) nie zgodzę się z tobą na temat tego że więksi bosch są dużo gorsze od tego drugiego.
ja mam swoją niunie sześć lat i to co zrobiłem to czujnik temperatury i turbo.
Co do części się zgodzę ale to tylko zetorek .
Kolego (motocross) podłącz zetorka pod kompa i posprawdzaj czujniki temperatury płynu i paliwa. <ok>
ja mam swoją niunie sześć lat i to co zrobiłem to czujnik temperatury i turbo.
Co do części się zgodzę ale to tylko zetorek .
Kolego (motocross) podłącz zetorka pod kompa i posprawdzaj czujniki temperatury płynu i paliwa. <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:roll: napisz jeszcze raz o co ci chodzi ,bo nie idzie zrozumieć z czym się zgadzasz , a z czym nie :mrgreen:jetta1911 pisze:Kolego (MUNIOR) nie zgodzę się z tobą na temat tego że więksi bosch są dużo gorsze od tego drugiego.
ja mam swoją niunie sześć lat i to co zrobiłem to czujnik temperatury i turbo.
Co do części się zgodzę ale to tylko zetorek .
Ciekaw jestem co się dzieje kiedy rusza, czy silnik reaguje z opóźnieniem w stosunku do gazu, i czy auto powyżej 3000tysi przy gwałtownym wciśnięciu gazu zaczyna pulsować. jeśli tak to na 1szym zapulsuje pewnie 4,200 na 2gim 3,800, na 3cim 3,200, a na 4tym 3,000rpm. a gdy załączy czwarty bieg przy 70km\h, wtedy przy rpm powinien mieć około2000. to powinno brakować momentu i auto pewnie zachowuje się jak maluch, i jak dasz gazu to redukuje na 3-bieg.Co wy na to ja myślę że to skrzynia się kończy, i czas na regenerację (przynajmniej zmiana tarczek)i zdiagnozowanie sterowania doładowania. :?: